וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פט שופ בויז בוואסבי

לירוי שופן

19.5.2008 / 0:01

יושב ביפן מעצב בן 26 שעושה פרשנות לבגדי פופ מהניינטיז וסופר את הדקות לשבוע האופנה של מילאנו. אז הוא יראה לכולם מה זה

קולקציות הקיץ הנוכחי של מעצבי העל והרשתות הההמוניות סבלו מחוסר כיוון מסוים. ההתרגשות מהסטייל האנדרוגיני ומשילוב של בגדים מחוייטים רדיקליים, עם פריטים מעולם אחר, התחילה לפוג. המותגים העממיים מצאו את עצמם בלי כיוון השראה ברור ונראה שגם מעצבי העל כמו בלאנסיאגה, מארק ג'יקובס ובהתאמה דיזל או רליג'ן, לא הצליחו להנפיק קולקציות בעלות תעוזה.

אבל שיאו של היובש האסתטי עומד להיעלם בסוף הקיץ הנוכחי. בגוצ'י כבר יצרו לוקים של נערים מעורפלי עיניים במראה צועני-קוז'אקי, בוורסאצ'ה מביאים מעילי שזיף ארוכים ואפילו קולקציית חורף 2009 של דיור הום שהציגה מעשייה אפלה ומעולה עם עלמי חן בסגנון דרקולה עם בני לילית ותערובת של גוטיקה שפוגשת שייקספיר, זו שעוררה אנטגוניזם היסטרי בקרב רוב מבקרי האופנה, היא נפלאה בעיני.

אחת ההבטחות יוצאות הדופן לחורף 2009 הוא מותג יפני בשם ג'וליאנו פוג'יווארה Giuliano Fujiwara. המותג הוקם ב-1986 על ידי יושיאקי פוג'יווארה והושק מחדש לפני כשנה וחצי, כשאת מושכות העיצוב קיבל בחור צעיר (בן 26!) ומוכשר לחלוטין בשם מסאטקה מצומורה. מצומורה משמר את פילוסופיית העיצוב הנוקשה והמינימליסטית של מייסד החברה ומשקשק קווים קרים וחדים וצבעים מונוכרומטיים עם הבלחות מקוריות, עיצוב חדשני וטכניקות של חייטות איטלקית מסורתית.

חלליות על דיונה

שתי הקולקציות האחרונות שלו לבית האופנה (הקיץ הנוכחי והחורף הבא), מסמנות אותו ככוכב העולה של שבועות האופנה במילאנו. הקיץ שלו היה מושפע משכבות, משחקי שקיפות מרהיבים ופריטים כמעט עתידניים באפור-כסוף (תוסיפו לזה קטלוג שצולם על דיונה מדברית וכנראה שקיבלתם פרשנות יפנית ל"חולית").

לחורף 2009 הוא מרסן את עצמו וכנראה מבסס את ההשראה שלו דווקא על אימג'ים מהניינטיז. חליפת הגברים באינטרפטציות שונות עומדת במרכז העשייה שלו והצללית שלה היא כמעט נפולת כתפיים.

מצומורה מעיד שעיצוביו מושפעים ממראות שקיימים ביפן. הסיסמה שלו היא "מיפן לעולם, ומהעולם ליפן". הוא מציג דוגמנים עם שיער נפוח וכאילו בוער (פידו דידו?), במראה לבוש כללי של OVER SIZE מאופק, שמצליח לשמר חדות ונוקשות מסוימת בזכות עיצוב מדויק.

מצומורה בחר לשחק בפרופורציות לא בנפח אלא דווקא באורך. הוא עיצב מכנסיים מחויטים עם "מפשעות נופלות וגבוהות", בחר בבדים סינתטים ועבים שיוצרים תחושה תעשייתית, עיצב מכנסיים שחתוכים בגובה הקרסול, קרדיגנים ארוכים במיוחד וכמובן – נעליים עם פלטפורמה מסיבית (שכבר חזינו בתור אחד הטרנדים הבולטים).

שני שעונים מול הפרצוף

תחושת הניינטיז המוזרה שנוצרת למראה הבגדים הנפולים מעט, מקבלת חיזוק משרשראות עם תליונים בצורת קלטת, כובעי "קסדות" ומשקפי שמש משונים. הדוגמנים הלבושים בכתום מעוררים זיכרונות לפט שופ בויז בתקופת האלבום העליז והמצוין VERY.

בכניסה לאתר הבית המרשים של המותג תבחינו בשני שעוני עצר שסופרים לאחור את הזמן עד לשבוע האופנה בטוקיו ומילאנו, אז תוצג קולקציית קיץ 2009 של המותג.

הפרשנות האסיאתית שלו שמצליחה לתרגם את הניינטיז המערבי דרך עיניים אחרות, היא מרתקת וספירה שלו לאחור לפני שבוע האופנה האירופאי, היא מובנת. ללא ספק, משהו גדול עומד לחולל שם היפני גאון הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully