וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקולקציה מוגבלת

טלי שריזלי

27.5.2008 / 13:38

מעצבי העל מקדמים את האג'נדה שלהם והרשתות הגדולות זוכות לקדם מכירות. טלי שריזלי בוחנת את האמת מאחורי 3 שתפ"י אופנה

מותגי האופנה הפופולריים והמובילים עלו על טריק מנצח, כדי לרענן את הקולקציות של המעצבים הקבועים ואת קהל הלקוחות. הסטארט אפ הידוע הוא יצירת שיתוף פעולה עם שלל אמנים, יוצרים וכמובן עם מעצבי-על. יש שיטענו כי בסך הכל כולם מרוויחים מהשתפי"ם האלה, כך אדידס, למשל, שהקאמבק שלה נבלם בסוף שנות התשעים, חזרה כמו ווינרית, בזכותה של האישה והאגדה סטלה מקרתני. גם פומה, מרוויחה הון, בזכות הנעליים עליהן טורח אלכסנדר מקווין, למרות שבמקביל ממשיכה להציג בגדים לא אטרקטיביים.

בכל עונה מפציע עוד שיתוף פעולה של מותג עממי עם מעצב-על, שמעלה שאלות בדבר הנכונות של החברות לטפל בקולקציות הקבועות שלהן ובדבר האינטרס השיווקי שעומד מאחורי צמד המילים השחוק "קולקציה מוגבלת". לשיפוטכם שלושה שיתופי פעולה טריים, לטוב או לרע.

רוגן האקסקלוסיבי ל- Target העממית

המעצב האמריקאי רוגן גרגורי Rogan Gregory, האיש והזקן, ידוע כתומך נלהב של כדור הארץ והוא חליט להפיץ את רעיונותיו הסביבתיים, גם בקרב מי שאינם בורגניים טרנדים שנחשפים בדרך כלל לנושא ולכאלו שעד כה ידם לא היתה משגת. לפיכך הוא החליט לחבור למעצמת הכלבו האמריקאית Target.

גרגורי, בעל רגישות יוצאת דופן, למבנה, מרקם, צורה ומסירות לחומרים הרגישים לסביבה, החליט לתרגם את קו האופנה האוונגרדי והיוקרתי שלו להמונים. במסגרת מסע הפרסום האינטנסיבי שמלווה את הקולקציה שהושקה ב-18 למאי, מספר רוגן כי הקולקציה שלו לטארגט תוכיח לנשים מתלבשות שגם בגדים מעוצבים, מושכים ולא יקרים, יכולים להיות עשויים מחומרים ידידותיים לסביבה, אבל לצערי התוצאה לא ממש מושכת או יוקרתית.

הבגדים העשויים ממאה אחוז כותנה אורגנית, מגיעים בצבעוניות מוגבלת, רובם מעוצבים בהשראת מראה הספארי. הפריטים כוללים עשרות מכנסונים, חצאיות וטוניקות, שעל רובם הדפסי זברה. הפריטים היפים ביותר בעיני הם פריטי הבסיס – גופיית כותנה קיצית אפורה, או סווטשירט לבן נטול שרוולים עם קפוצ'ון. מבין הפריטים האלטרנטיביים, יותר שימו לב לאוברול, ספארי הקצר בכחול כהה, המחביא כפתורים בצבעים שונים. את כל הקולקציה שתימכר עם סוף חודש יוני ניתן לקנות כרגע באתר טארגט.

חוסיין שאליין היוקרתי ל-yoox הטרנדי

המעצב והאמן חוסיין שאליין Hussein Chalayan, אחד מהקולות החדשניים, המקוריים והקונספטואליים המעניינים ביותר בעולם האופנה כרגע, החליט לתרום מכשרונו לבוטיק האונליין האיטלקי Yoox.

הבוטיק הווירטואלי Yoox, אחד מהגדולים בעולם, הוקם בשנת 2000 בניסיון לתת תשובה לכל אותם תאבי מותגים איטלקיים ובינלאומיים, המעוניינים לרכז את קניותיהם במקום אחד. האתר, שמציג את מירב מעצבי הצמרת המדוברים כיום, על שלל פריטיהם, מתגאה בקשר הישיר שלו למעצבים ובפרוייקטים בלעדיים, אחד מהם הוא זה של שאליין.

שאליין, בריטי ממוצא קפריסאי, חולש על מותג עצמאי הכולל קולקציה לגברים ולנשים ואף לאחרונה מונה כמנהל הקריאטיבי של המותג פומה. למרות שבעבר העביר ביקורת חמורה על שיתוף הפעולה בין הדוגמנית קייט מוס וטופשופ ואף כינה את המהלך "מביש", הוא עצמו דווקא שש לשתף פעולה עם חברות אחרות.

במסגרת השת"פ עם Yoox, עיצב שאליין קולקציית בגדי קז'ואל לגברים, הכוללת מספר מוגבל מאד של פריטים, במחירים שערוריתיים יש לציין. בין הפריטים הנחשקים, חולצת טריקו ארוכת שרוולים, בשילוב עם שרוכי נעליים, חולצות קצרות שרוולים בסגירת רוכסן, הנראות גם כתרגום חדשני לז'קט גולף ולקינוח חולצה לבנה מכופתרת שתשדרג כל עורך-דין חובב טרנדים במחיר הזניח של 488 דולר. כנראה שיש מספיק יפנים שמוכנים לשלם על זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

וינטאג' של קלואי סווני ל-Opening Ceremony

השחקנית החדשה שעשתה הסבה מקצועית למעצבת, היא מלכת סרטי האינדי - קלואי סוויני Chloe Sevigny. כמי שנחשבת לאייקון אופנה, מוזה, ואיט-גירל ללא עוררין, נדמה כי סוויני תמיד מסוגלת לשלב ביחד פריטים היוצרים סטייל ואמירה. הבחירות האופנתיות שלה הן בדרך כלל מיזוג של גראנג'י אך נשי, שבצורה מוזרה משתלבים למראה בלתי קונבנציונלי בעליל אך עם זאת מלבב.

קו האופנה שלה, שהושק בסתיו האחרון, הוא תוצאה של שיתוף פעולה עם הבוטיק האקסקלוסיבי הניו-יורקי Opening Ceremony. הקניין של הבוטיק, הומברטו לאון, יצר קשר עם סוויני, אחרי ששמע אותה מתבדחת בראיון עיתונאי שהיא תשקול להתחיל לעצב, רק אם זה יהיה עם הצוות של Opening Ceremony.

קלואי הציבה רק שני תנאים בנוגע לעיצוב – שכל פריט יהיה משהו שהיא עצמה תרצה להחזיק בארון ושהוא יהיה משהו שהיא תמיד רצתה שמישהו יעצב. הפריט החביב עליה אגב הם זוג מכנסיים מבד משובץ אנגלי עבה, ממנו עיצבה גם חצאית עיפרון.

הקולקציה מושפעת מהגילויים האופנתיים של שנותיה הראשונות של סוויני כסלבריטי והיא נוטה לכיוון הווינטג' גראנג'י, עם הדפסים מנוגדים זה על זה, רוקנ'רול ואופנת התיכון של שנות השמונים. למרות החשיפה התקשורתית הרגועה יחסית של הקולקציה (אולי התקשורת קצת שבעה מכל השת"פים והקולקציות המוגבלות), זכתה סוויני לביקורות אוהדות בעיקר בקרב חובבי הז'אנר.

כמו רוב המיתוג של Opening Ceremony, גם של סוויני יפהפה, אך ניתן לצפות בקולקצייה רק באתרי האינטרנט השונים שדיווחו עליה או באתר האינטרנט של הכלבו Barneys המוכר אותה גם כן.

אז גם למי שאין דוד באמריקה, רוב האתרים שולחים גם לישראל, ועם היחלשות הדולר העניין קורץ יותר מתמיד. כעת כל שנותר לנו לעשות הוא לחכות לשיתוף הפעולה הבא. המפתיע והמעניין מכולם יקרה בחודש נובמבר כאשר H&M, יקיימו את הבטחתם ו - Comme des Garcons יפארו את היכלי הטקסטיל עם קולקצייה מוגבלת לגברים, נשים וילדים ואפילו מדברים על בושם משותף.

  • עוד באותו נושא:
  • target

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully