וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השראה מאגס

לרה רוטר

27.5.2008 / 17:19

לוסי דוד מוכיחה שזה לא סותר להיות מעצבת מצליחה, אבל שלא מרוויחה ועם חצי רגל בטופשופ, אבל בלי חנות משלה

המעצבת לוסי דוד, בת ה-33, בוגרת שנקר, יוצאת היום עם קולקציית קיץ המדברת בשפתה הייחודית של "טומבוי פתייני" ובמקביל עובדת על קולקציית חורף, אותה תשלח לחנויות קטנות באיטליה שכבר הזמינו ממנה בגדים. במקביל היא מנהלת מו"מ על עיצוב ל"טופ שופ", ואם מוסיפים לזה את העובדה שהשתתפה בינואר בתערוכת האופנה הבינלאומית הנחשבת "בראד אנד באטר", אפשר לומר ללא ספק שמדובר במעצבת שהיא הבטחה.

אבל מעבר לכל סיפורי התהילה הקטנים האלה, נמצאות גם עובדות אחרות, כמו זו שאין לה חנות משלה ושהעסק שלה לא מרוויח, אלא רק מקיים את עצמו. דוד הצנועה והמוכשרת מודה שעדיין אין לה באמת את האומץ לפרוץ החוצה עם ייצור בכמויות גדולות. "אני תופרת בעיקר אצלי במתפרה", היא מסבירה, "והדברים שאני עושה הם לא קלאסיים, כך שאני עדין בוחנת את השוק מבחינת הגזרות. אני נעזרת בשני יועצים עסקיים, אחד אומר לי שאם אני מגדילה את היצור אני מגדילה גם את הסיכון והשני מייעץ למנף את העסק, תוך יצור מסיבי".

אבל דוד מעדיפה להקשיב בעיקר לעצמה. בתוך תוכה היא מרגישה שהיא צריכה ללכת לאט. "לא מעניין אותי לייצר כמויות מדגם ספציפי וללכת למכור בשוק המעצבים. אני מעדיפה לעשות הרבה דגמים בכמויות קטנות, יש לי ים רעיונות ואני מנצלת את זה. אם דגם מתגלה כמוצלח במיוחד, אני עושה לו ריפיטים. החזון שלי בכלל הוא למכור דגמים ולא גזרות".

גם לרזות מגיעים קימורים

מסע התרככות האישי של דוד, נותן אותותיו גם בקולקציית הקיץ שלה. "בחורף הייתי הרבה יותר אנדרוגינית. הקיץ, עבדתי על עצמי לעשות דגמים יותר נשיים ורכים שעדיין יהיו פיסולים. הפיסוליות בעיצוב היא מוטיב שתמיד ילך איתי, זה חלק מתהליך העבודה שלי שמתחיל בכך שאני מפסלת את הבד על הבובה". כשהיא מעצבת חושבת דוד על האישה למענה היא עושה את הבגד ובעיקר על החברות שלה, "שכל אחת מהן מיוחדת ומורכבת בדרכה".

הקו החוזר בשפה העיצובית של לוסי הוא בגדים בגזרות אגס, שמטפלות יפה באזורים השונים של גוף האישה, מטשטשות את החלקים היותר בעייתיים ומבליטות את האזורים היפים. "האגסיות הבוטיצ'לית היא ההשראה שלי. יש המון נשים שיכולות להיכנס לקולקציה הזו. הרזות יקבלו קימורים שחסרים להן ולמלאות הגזרות יטשטשו את מה שצריך".

בקולקציה יש פריטים צמודים, כמו הג'ינסים שגם להם יש טוויסטים של התפר או תוספת "בלוניות" עדינה בשוק לצד פריטי ה"אגס", כמו שמלת טניס לבנה, בסגנון 'לאקוסט', אבל עם חלק תחתון בלוני, מכנסיים קצרים מג'ינס מודפס, מכנסיים ארוכים מפשתן עם כיסים תפוחים וגופיות משי צבועות בדגרדה, בגזרה בלונית.

נגד מהפכת הצבע

הצבעוניות הבסיסית של כחול, אדום וירוק לא הגיעה אל לוסי, שלא מתביישת במונוכרומטיות. "הצבע הוא טרנד קיץ שלא התחברתי אליו. אם יש צבע אצלי אז הוא ימצא בבטנות של הבגד. הצבעוניות שלי נשארה מונוכרומטית עם טבילות בצבע שאני עושה בעבודת יד".

לקולקציית החורף מתכננת דוד ליין נשי במיוחד, עם הרבה משחקים בגזרות, אריגים עם חתכים שיחתכו את הגוף וסוודרים כבדים מחוטים של חברת 'ליניה פלו' האיטלקית (אצלם עשתה את הסטאז').

קולקציית החורף מתוכננת גם להגיע לחנויות אירופאיות. את הקשרים היא השיגה כשהציגה את הקולקציה שלה בבראד אנד באטר, שהתקיימה בינואר בברצלונה. "קיבלתי תגובות מדהימות מבעלים שונים של חנויות קטנות באיטליה. בעקבות ההתלהבות התחלתי לעבוד עם חנות בלצ'ה באיטליה ואחת קרובה למילנו ויצרתי קשרים עם שואו רום גדול ונחשב במילאנו בשם 'ניפי רוס', שמייצג מעצבים צעירים בקטע של אפנת סטריט".

בעתיד הקרוב מתכננת לוסי לעצב גם אקססוריז כמו חגורות ותיקים שישלימו את הלוק שהיא בונה ועל חנות משלה, תצטרכו להמשיך לחלום בינתיים, ביחד איתה.

מחירים: החל מ-300 ש' למכנסיים קצרים ועד 900 ש' לשמלות ערב מסאטן משי.

להשיג ברשת רזילי; לימפקה, רח' קינג ג'ורג' 2, ת"א; יוסף, רח' רוטשילד, ראשל"צ; לימקה, רח' שלמה המלך 2 (פינת קינג גורג), ת"א; רטרו, רח' קינג ג'ורג' 16, ת"א; רחלי, רח' המיסדיים 15, זכרון יעקב; גוטיק, רח' אנצ'ו סירני 32, גבעתיים; נקודותיים, רח' ליבריה 29, חיפה; קולביים, רח' ז'בוטינסקי 5, מרכז גירון רעננה.

  • עוד באותו נושא:
  • לוסי דוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully