וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטייל של שבוע הספר

אדר ריכטר

28.5.2008 / 0:18

אם היית צריך לקחת לבית קפה בודד 4 ספרי אופנה מעולים, מה היית לוקח? אייל אזרזר, סטייליסט ודפדפן, בוחר ומנמק

"ספרים על ההסטוריה של האופנה הרבה יותר מעניינים אותי מספרים עכשוויים. אנחנו הרי כבר לא ממציאים שום דבר חדש, אלא חוזרים על טרנדים מעשורים קודמים חוזרים היום, באינטרפטציות שונות. החידושים האמיתיים מעטים, אם בכלל.

אני אוהב ספרים מתפרקים שאני מוצא בחנויות ספרים עתיקות בלונדון."אלו הם לאו דווקא ספרים שכוללים הפקות אופנה מצולמות. אלא ספרי יד שנייה שסוקרים איורי אופנה של מעצבים או ספרים שמתמקדים בתקופות מסוימות, כמו למשל תסרוקות משנות ה-50, בספר עם דפים מצהיבים. זה הכי היסטרי בעיניי ומעניק לי הרבה השראה בעבודה שלי."

1. ספר נבחר על היסטוריה של האופנה

המלצה על ספר היסטוריה של האופנה: FASHION – A history from the 18th to the 20th Century. בהוצאת TASCHEN. מדובר בשני כרכים בגודל אלבום ודפי כרומו ריחניים, שסוקרים את ההיסטוריה של האופנה האירופאית מהמאה ה-18 ועד המאה ה-20, בליווי טקסטים קצרים ועניינים והעיקר: תמונות מרהיבות של בגדים בני מאות שנים, שליוו את מהלכיה המופלאים של ההיסטוריה.

2. ספר צילום אופנה

"בספריה שלי יש ספרי צילום של צלמי אופנה מעולים כמו טרי ריצ'רדסון, הלמוט ניוטון, פיטר לינדברג ואנני ליבוביץ'. כולם מגישים את האמת. לא עושים צילום מתייפף ולא כזה שמתיימר להיות משהו אחר. אלא מאוד נקי ופשוט.

"אנני ליבוביץ' יודעת להוציא נשים הכי טוב בעולם. היא מצלמת אותן חזקות ועוצמתיות אבל לא בגרנדיוזיות, אלא בקטן ואינטימי שהוא עם זאת, גדול מהחיים. לעומתה טרי ריצ'רדסון הוא הילד הרע של עולם הצילום – מביא הכל לפנים."

3. תבחר כבר ספר ישראלי

אזרזר מלין על מחסור בספרי אופנה מקומיים. בכל זאת הוא מחזיק ספר ישראלי אחד על אופנה, גם הוא מתחום ההיסטוריה - שמסכם את פועלה של לאה גוטליב, מייסדת גוטקס. הספר, שכתבה אלן שוכמן (עיתונאית שכותבת ספרים דקומנטריים), סוקר את חייה של הגב' גוטליב משנת לידתה, 1918 ועד 2006, בליווי תמונות היסטוריות של בגדי ים הוט קוטור, איורים, צילומים וקמפיינים שצולמו בארץ ובחו"ל עם דוגמניות ישראליות ובינלאומיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

4. מתוקים לסיום

לסיכום ממליץ אזרזר על ספרים הסוקרים היסטוריה של מעצבי-על ומותגי יוקרה, ומזכיר את הספר האהוב עליו מהז'אנר: 20 שנה: דולצ'ה וגבאנה, ספר שסוקר את פעילות הצמד במשך 20 השנים האחרונות, החל משנות האייטיז הבלתי ניתנות לשיחזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully