וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבנו ב-N.Y מדווח

לירוי שופן

3.6.2008 / 17:49

נפתחה עונת הסיילים במנהטן וגם הכרטיס לארה"ב יותר זול עכשיו מאשר בחודש יולי. המלצות וכתובות ליוצאים לדרך

בזמן שהמעצבים הישראליים עדיין עסוקים בהשקת קטלוג הקיץ החדש שלהם, בשאר העולם כבר מחממים מנועים לקראת עונת הסיילים שנפתחת ממש עכשיו. החגיגה מתחילה כמובן בניו יורק, כשהשבוע האחרון של חודש מאי מסומן כתאריך היעד לתחילת מכירות סוף העונה, שיתחילו באירופה רק בעוד יותר מחודש.

הסיילים הראשונים מתחילים בעיקר בחנויות הגדולות, אצל בתי מעצבי העל והכלבו היוקרתיים, שמתחילים להיפטר מסחורת הקיץ ולהכניס בדלת האחורית קולקציות חדשות. השנה קדמו לתאריך הרשמי של תחילת מכירות סוף העונה, גם מיני ארועי הנחות "סודיים", שנערכו כבר בתחילת מאי.

אפשר למצוא כמה סיבות לכך שהחנויות בחרו להקדים את מכירות סוף העונה הקיץ הזה - הקולקציות העייפות למדי שיצאו מידי המעצבים (קשה לברור אחת מצטיינת במיוחד), הכלכלה האמריקנית שנמצאת בנסיגה וכמובן הטמפרמנט הניו יורקי הנמרץ, שיש לו את הצורך הבלתי נלאה לספק לקהל עוד ועוד חידושים, שמכריחים את החנויות להכניס חומרים חדשים ולתרץ זאת על ידי קולקציות בעלות שמות מופרכים כמו PRE – FALL לפני יוני.

הדעה הרווחת אמנם רואה את חודש יולי כחודש המושלם לחופשת סיילים בניו יורק, וזה נכון בעיקר לגבי הרשתות הגדולות והפחות מעניינות, אבל מי שחומד פריט מעצבים, יעשה בחוכמה אם יתחיל כבר עכשיו לחפש טיסות בדקה התשעים. הצלבת מידע שהגיע ממדליפים, יחד עם שיטוט באינטרנט וברחבי העיר, מניבים את התוצאות הבאות:

בתי האופנה איב סן לורן וז'יל סנדר, פתחו בסוף השבוע השעבר את עונת הסיילים עם הנחות ראשוניות של עד 40%. בתור שני בתי האופנה עם הקולקציות הטובות לקיץ, סיור בבוטיקים שלהם הוא הכרחי. אליהם צפויים להצטרף שאר מעצבי העל בשבוע-שבועיים הקרובים. רמז עבה: לכו לחנות המעולה של ברברי בחמישית ורחוב 57 או נסו לבדוק האם נשארו פריטים שווים מהקולקציה המוצלחת של הלייבל D&G לבית האופנה דולצ'ה וגבאנה (חפשו אותם בסוהו על רחוב ווסט בוראדווי בין פרינס לספרינג).

השמות העולים

מי שמעדיף למצוא את עצמו דווקא באווירה של כלבו יוקרתי כדאי שיכוון את עצמו לשני מוקדים עיקריים – בית הכלבו בארני'ז (וכמובן שמדובר בזה הממוקם על שדירת מדיסון ורחוב 60) וברגדורף גודמן (החמישית ורחוב 57, גברים מצד אחד של השדרה, נשים מן הצד השני).

שניהם מתהדרים בקניינים מוכשרים ומקוריים למדי, שבוחרים את הדברים הטובים והיצירתיים מכל קולקציה. אמנם לא כל הקולקציה עומדת להנחה, אלא מדובר בטפטופים שילכו ויתחזקו במהלך חודש יוני, עד שיגיע "הגל השני של ההנחות" - אהבתם הגדולה של שועלי המכירות, שינברו בערמות כדי למצוא את המציאות השוות באמת. נסו לחפש את הקולקציות של הלמוט לאנג המתחדש ושל פיליפ לים, השם העולה במרחב האופנה האמריקאי, ובצדק.

מי שפריטים מן העונה הנוכחית חשובים לו פחות, ישמח לגלות שבעונה זו מתחילים סיילים גם באאוטלטים המפורסמים של העיר ובראשם הכלבו "סנצ'ורי 21" שנמצא מול מה שהיה פעם מגדלי התאומים, אולי המקום הכי שווה למציאת נעליים בעיר. סתם כדי לסבר את האוזן, נצפו שם מגפיים של דולצ'ה וגבאנה ב-130 דולר במקום בכ-800 דולר, מחיר מקורי. מציאה מוצלחת לכל הדעות.

ועוד כמה טיפים לסיום – תקופת הסיילים טובה בעיקר למציאת נעליים, מכנסיים וחולצות מכופתרות (ולגברים – חליפות), שבדרך כלל מצליחים לשרוד תנודות עונתיות, ואם הם של מעצבי על אז הם בדרך כלל באיכות שתעזור להם לשרוד לאורך זמן. אפשר גם לחפש פריטים בעיצוב בולט של מעצב מסויים (לכל מעצב יש פריטים שמזוהים איתו בעונה הנוכחית) ולא איזו חגורה בנאלית, כך תוכלו למכור אותם כווינטג' ב-e-bay אחרי שימאסו עליכם והופ, הפכתם להיות אספנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully