וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זר חיטים ירוקות ללוויה

אלישבע כספי

7.6.2008 / 22:52

אפרו של מעצב העל איב סן לורן יטמן במרוקו. ההמון הריע לארונו עם הגיעו לכנסייה. פרטים על ההלוייה בפריז

כל המי ומי של עולם האופנה הגיעו לפרידה אחרונה מהמעצב איב סן לורן שהלך לעולמו בשבוע שעבר והוא רק בן 71. קרוב לאלף אורחים נכבדים ובראשם נשיא צרפת ניקולה סרקוזי והגב' הראשונה קרלה ברוני חלקו כבוד אחרון לסן לורן בכנסיית סנט ראש בפריס, ועוד מאות אזרחים צרפתיים עמדו אבלים מחוץ לכנסיה מהמאה ה-17, אשר ממוקמת כיאה וכיאות, ברחוב סנט הונרה האלגנטי. כאשר הגיע הארון לאזור הכנסייה עטוף בדגלה של צרפת, הריע ההמון אשר בצידי הרחוב בתרועות רמות שנשמעו למרחוק במעין מחווה של כבוד אחרון למי שנחשב כאחד מסמליה של צרפת.

מסך ענק שנתלה מחוץ לכנסייה הקרין תצוגות עבר של איב סן לורן כולל תצוגת קולקציית הפרידה האחרונה שלו משנת 2002.
כמעט כל מעצבי הצמרת החשובים ביותר היו שם לבושים כולם בשחור כמתבקש, ביניהם: אלבר אלבז, וויויאן ווסטווד, מרק ג'ייקובס, סטפנו פילטי, מנולו בלניק, ג'אן פול גוטייה, ג'ורג'יו ארמני, וולנטינו, כריסטיאן לקרואה, היידי סלימן וסוניה ריקייל. המעצב קארל לאגרפלד שלא יכול היה להגיע, שלח זר ענק של וורדים וסחלבים לבנים קשורים בסרט לבן עליו כתוב בזהב, פשוט קארל.

עוד פיגורות נכבדות שהיו שם כללו דוגמניות עבר כקלאודיה שיפר ולטיסיה קסטה (שתיהן דוגמניות אהובות בשעתן על איב סן לורן, אשר פתחו ונעלו כמה וכמה תצוגות שלו), השחקנית קתרין דנב ידידה קרובה (שהחזיקה בידיה זר חיטים ירוקות), קארין רוטפלד (עורכת הווג הצרפתי), אנדרה ליאון טאלי (מווג ארה"ב), שר התרבות הצרפתי כריסטיאן אלבנל, ראש עיריית פאריס ברטנד דלנווי והאנשים החזקים העומדים בראש בתי האופנה היוקרתיים, סידני טולדנו מדיור, ברנרד ארנו מתאגיד LVMH's ועוד רבים וחשובים.

מצד המשפחה ליוו את סן לורן בדרכו האחרונה אמו הזקנה ושתי אחיותיו וכן שותפו לחיים ושותפו העסקי מזה כחמישים שנה פייר ברז'ה, אשר ספד לו בקול רועד "אתה ושאנל הייתם גדולי מעצבי האופנה של המאה העשרים, היא במחצית הראשונה של המאה ואילו אתה במחצית השנייה".

במהלך הטכס כל חנויות YSL ברחבי עולם נסגרו לקונים ובסיומו הוצא הארון מהכנסייה והועמד על במה כשלצידו משמר כבוד של קציני צבא. אפרו של איב סן לורן יוצב בכד מיוחד בגני MAJORELLE במרוקו. לסן לורן הייתה וילה במרוקו בה העביר את מירב זמנו עוד טרם מחלתו ותמיד סיפר בראיונות על אהבתו הרבה למקום, שאולי הזכיר לו את שנות ילדותו הרחוקה באלג'יר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully