וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריס טו קיל

טלי שריזלי

10.6.2008 / 13:22

ביקור ב"קליניקה" באנטוורפן לרגל הפרס החדש של דריס ואן נוטן. למעלה מותגים טרנדיים יקרים, למטה לאונג' עם מסעדת "טיפול נמרץ" ודי.ג'י

המעצב הבלגי דריס ואן נוטן, שזכה בשבוע שעבר בפרס המעצב הבינלאומי הטוב ביותר, במסגרת טקס הענקת פרסי האופנה האמריקאיים, הוא אחד מתוך "שישיית אנטוורפן", אותם שישה מעצבים, יוצאי האקדמיה המלכותית לעיצוב שבאנטוורפן, שחוללו מהפכה בעולם האופנה בסוף שנות השמונים ומיקמו את אנטוורפן כבירת סטייל ללא עוררין. דירקביקמברג, דירק ואן סאן, מרינה יאה, אן דמולמסטר וולטר ואן בירנדונק, הם חברי השישייה המקורית, אליהם נוספו במהלך השנים בוגרי אקדמיה נוספים, שהוסיפו תהילה לעיר הבלגית כמו מרטין מרגי'אלה וראף סימונס, המעצב של בית האופנה ג'יל סנדר.

היום, 20 שנה אחרי שיצאה השישייה לדרך, נראית זכייתו של ואן נוטן כסוג של סגירת מעגל ואיתה הגיעה ההזדמנות לבחון מחדש האם אנטוורפן עדיין ראויה להתייחסות כמרכז אופנתי עולמי, והאם אותו ניחוח אלטרנטיבי, חדשני וניסיוני שליווה אותה מסוף שנות השמונים ולאורך שנות התשעים, עדיין דבק בה.

את התשובה מצאתי בחנות 'קליניק' clinic (ולא זו של הקוסמטיקה), או בעצם: 'הקליניקה', אשר שומרת על ניחוח אנטוורפני מובהק. קליניק היא היא אחת מאותן חנויות שגורמות לכל שוחר אופנה ממוצע להרגיש טוב. זוהי חנות קונספט, המחזיקה אוסף אקלקטי של טובין מפנקים, ממכנסיים של הוגו בוס, אופניים של פול פרנק, חולצות לאקוסט וכפכפים של פול סמית' - כמה נהדר שלתרופות של המרפאה הזו לא צריך מרשם.

התאוששות במחלקת טיפול נמרץ

היא מתפרשת על פני 1,100 מ"ר ומגדירה את עצמה כ-denim and stuff supermarket. על העיצוב אחראי משרד העיצוב Pure Sang, בתרגום חופשי מצרפתית - "דם טהור". המעצבים ניסו להעביר דווקא מסר אנטי עיצובי, כשהשתמשו בחומרים ממוחזרים ובאלמנטים של Arte Povera (מאיטלקית "אמנות ענייה"), כלומר חומרים זולים, פשוטים שניתן להשיגם בכל מקום כמו ענפים, מקלות, ואבנים. בלב החלל הזה משתלבים הבגדים - מותגים יוקרתיים וטרנדיים של בגדי קז'ואל, ערב וספורט.

החנות מחולקת לשתי קומות - קומת הקרקע מוקדשת כמעט כולה לאופנה, אקססוריז, תיקים ונעליים ומגזינים שווים מכל העולם. קומת המרתף מציעה לאונג' להירגע ולהתאושש בו ממחלת השופינג. אם אתם רעבים, פנו ל"Intensive Care" (טיפול נמרץ), קפה-מסעדה השוכן בקומת המרתף עם די.ג'יי על העמדה בכל שעה.

בין המותגים ישנם כאלו המוכרים לנו יותר כ-April77, Seven for all Man Kind, דיזל ומייקל קורס ולצדם מותגים פחות מוכרים, כמו חברת בגדי הגברים הדנית Junk de Luxe המציגה לנו גירסה טקסטילית לפלאי העיצוב המוכרים לנו מדנמרק. חברת בגדי הקז'ואל ההולנדית Blue Blood, מציעה בקולקציית אביב-קיץ 08' צבעוניות מגוונת עם צבעים חזקים כמו אדום-דם, ורוד מזעזע ולבן-אופטי. החברה מציעה פריטים מחוייטים לצד גי'נסים וטי-שירטים מכותנה אורגנית.

לכן בעקבות הסטטוסקופ

האתר של clinic מעולה אף הוא ונראה כי הושקעה בו אנרגיה כמעט כמו זו שהושקעה בעיצוב החלל. האתר משחק עם הקונספט הרפואי - סטטוסקופים מנחים את הדרך בנבכי האתר.
פלסטרים מחביאים כתובות שונות ומאחורי חפיסת הגלולות עומדים שמות של מותגים

קליניק מנסה לפנות לקהל צעיר ואופנתי המבקש להקדים תרופה למכה. כמו מרפאת מומחים איכותית המרכזת מספר התמחויות, כך נראה כי כל אחד יוכל למצוא ב-clinic את התרופה אותה הוא מחפש - בין אם חומרית או רוחנית, כי כמו שאומרים נפש בריאה בגוף בריא וחוצמזה מי לא רוצה להמשיך לשחק ברופא וחולה גם בשנות העשרים שלו?

כתובת החנות - Clinic, De burburestraat 5, 2000 Antwerp. Tel. +33.3.248.69.11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully