וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזאב טרף

לירוי שופן

19.6.2008 / 12:59

דיווח מבוטיק "דיזל" בסוהו בניו יורק: בחורף תהיי כיפה אדומה, על קפה שחור ורעידות של עצבים. וכן, השרוולים יסתיימו במרפק

שם חזק, לחשני ועצמתי כשל סדרת מכוניות חדשה של ביואיק נתנו דיזל לקבוצת הבגדים המרדנית שהם הוציאו לסתיו הקרוב - black gold.

בשבוע האופנה הניו יורקי עלתה תצוגה של הבגדים החדשים וללא ספק מול עיני הצופים המתרשמים, בוצעה פניית פרסה מבורכת של דיזל מקולקציית הקיץ של המותג האיטלקי המושקע, שהיו נובורישיות ומלוקקות במיוחד.

פריטי הקולקציה נכנסים בימים אלו לחנויות הרשת המיוחסות ביותר וזה בדיוק הזמן לבחון אותה מקרוב. ביקרתי בבוטיק של דיזל בסוהו בניו יורק ושם אפשר היה להבין בקלות לאן נושבות הרוחות: דיזל רוצים לחזור לשורשים הבועטים שלהם ולעשות בגדים לאנשי אופנה מיטיבי לכת.

התגובה הראשונה שהבגדים זוכים לה במבט מקרוב היא התפעלות מרמת ההשקעה. יש שימוש נרחב בבדי ג'קסי רכים והדפסים ברמה טכנית וגרפית גבוהה; שילוב של פריטי עור עם בדים רכים, הכנסת אביזרי מתכת לבדים ולעורות, ושטיפות שמעניקות מראה רך יותר אבל לא משומש ודהוי. אחרי ה-וואו הראשוני מתחילים לעכל את פריטי הקז'ואל הכי מלהיבים:
הצללית הנשית היא לפי הפרופורציות החדשות של עולם האופנה – מראה רך ועגול המסתיים מתחת לברך. בקטגוריה הזו נצפו מספר שמלות יפות מאוד, אוברול רפוי באפור מלאנז' ומעיל שכמיה רכוס עם קונסטורקציה סופר מעוררת (אימג'ים של כיפה אדומה בשחור מישהו?).

גם בחלקים העליונים יש שימוש מאסיבי בשרוולים המסתיימים מתחת למרפק, עם חולצה שנמשכת מתחתם. על אף שפה ושם עדיין נתפסים גם כמה פריטים קצת יותר בנאלים, ההרגשה הכללית היא שמישהו כאן מספר סיפור מאוד משכנע על מסע אורבאני בעיר אפלה.

יש נוכחות

על הקולקציה הגברית אפשר לומר בצער שהיא החליפה את הפרופרציות בהעמסת שכבות. אם נדייק אז נתנו לנו את משחק הפרופרציות והאורכים אבל ממש במרומז - רציתם טופים ארוכים? אז קבלו חליפה סטנדרטית שהוצמדה לה טי ארוכה במיוחד. לא רעידת אדמה עיצובית. אפילו הסודרים הנאים נשארו בגבולות המוכר.

זה לא שאין הברקות – טי שירט בהדפס גיאומטרי מונוכרומטי, מכנסי עור צינוריות עם שרשראות שזורות בכיסים, קרדיגן פסים ארוך ונוזלי (שנצפה אצל המעצב השוודי ג' לידנברג כבר לפני שנה וחצי) או ז'קט עור מבריק וקצרצר. אבל בגדול – עם מכנסי הדגמ"ח המהוהים, שכבות של קפוצ'ונים וכו', זה עדיין לא לגמרי מפתיע.

קו "זהב שחור" הוא חלק מקולקציית החורף הענפה של אמורים להיות בגדים שעולים על השאר מבחינת יצירתיות, קוצניות ובאיכות העשייה. המראה כהה, חד ומובחן. לבוש רחוב עתיר שכבות ומשחקי בד, עם ניסיון ליצור פריטים בעלי נוכחות בולטת.

כזכור, נשימת האופנאים נעתקה לשנייה כשהדי סלימן חשב (או שלא) לערוק לכוחות האיטלקיים לכבוד הקולקציה האדומה שעתידה לפרוץ בעתיד. אבל בינתיים נדמה שהם מסתדרים שם לא רע או לפחות בכיוון הנכון. זו עדיין לא אופנת על ולא צריכה להיות, אבל משמח שהמעצבים בדיזל דורשים מהאופי לחזור לבקר בעיצובים שלהם בלי להיכנע יותר מידי למסחריות.

זו בדיוק הכוונה בהשקת קו משני ומצומצם ביחס לקולקציה הראשית לחורף. אם את בחורה שמוכנה להשקיע, דיזל יכול להיות המקום נכון. הגברים יכולים בינתיים לעשות סיבוב, ואפילו לדוג כמה פריטי חובה, אבל בשביל להגיע להתלהבות אמיתית הם יצטרכו לחכות עוד קצת.

  • עוד באותו נושא:
  • דיזל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully