וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתולית

לרה רוטר

22.6.2008 / 12:43

אחרי לימודים בפריז, סטז' יוקרתי, שנים כסטייליסטית וחונכות של ששון קדם. קרן נפתלי פותחת חנות משלה במרכז תל אביב

עשרות סימני שאלה וכתם אחד אדום, יוצרים ביחד את מפת העיר ת"א ומקשטים את אחד הקירות בחנות החדשה של המעצבת קרן נפתלי ליד כיכר רבין בתל אביב. הכתם האדום הוא קולב שמצביע על מיקום החנות בתוך המפה הזרועה נקודות בלתי מפוענחות. כל אלה רומזים על הדרך בה עברה המעצבת עד שהגיעה לעיצוב בגדים ולחנות משלה.

נפתלי, בת 33, למדה אופנה בבית הספר לאופנה ESMODE בפריז ואת הסטאז' עשתה אצל מעצב האופנה איסי מיאקי. אחר כך היא עבדה במשך תקופה כסטייליסטית. "גם אני וגם המורים שלי, חשנו שאני מאד טובה בסטיילינג. זה נכון שהחלום שלי תמיד היה לעצב בגדים אבל אחרי הלימודים עוד לא הרגשתי מוכנה. החנות החדשה בת"א, הגיעה אחרי תהליך של השלמה עם עצמי ורכישת בטחון, היא נדבך בדרך שהגיע בזמן שנכון לו".

השנים עם מוטי רייף

אחרי ארבע שנים בפריז, היא חזרה לארץ והתחילה לעבוד עם במאי תצוגות האופנה, מוטי רייף. “שבע שנים הייתי סטייליסטית עד שבשלב מסוים הרגשתי שבעה מזה לגמרי והחלטתי שהגיע הזמן להגשים חלום”.

את הכלים הראשונים נתן לה המעצב ששון קדם. "את ששון הכרתי בתקופת הסטיילינג ואחרי שילדתי את הבן הראשון שלי, ביליתי אצלו הרבה בסטודיו. הוא נתן לי גליל בד שחור ואת הסטודיו שלו ואמר 'קחי, תעש, תעצבי'”.

הקולקציה הראשונה שלה יצאה כולה גותית ושחורה משחור ורשת 'רזילי' אימצה את הבגדים בשמחה לחנויותיה. במהלך ארבע וחצי השנים האחרונות, מעצבת נפתלי מהסטודיו/ חנות בבית יצחק ומשווקת לחנויות.

לפני שלושה חודשים היא התמקמה בחנות החדשה בתל אביב. "חנות משלך היא דבר מאוד חושפני. אני מרגישה שחלון הראווה שלה הוא גם במידה רבה חלון הראווה לנפש שלי. אני פתוחה וחשופה לביקורת וזה מלחיץ. הייתי צריכה לרכוש הרבה ביטחון כדי לעשות את הצעד הזה".

החורים בוטלו

הקירבה של נפתלי למעצב קדם ששון מתבטאת גם בחלק מהבגדים שהכינה. שמלות וחולצות המעטפת שלה, כמו אצל קדם, לא כוללות את החור שדרכו משחילים את רצועת הקשירה. במקומו הפריטים נרכסים בליפוף. "החריץ המיועד לעזרה בקשירה בגזרות מעטפת ומקבע את הצורה שבה הבגד ישב. כשלא יוצרים את החור, משאירים מקום ליצירתיות. מה גם שהחור יוצר חלוקה של הגוף לשניים בעוד הליפוף משאיר את הבגד בזרימה עם הגוף ומתאים לטווח מידות וסגנונות גוף שונים ורבים".

היא מנסה מאד לעבוד באופן שמחמיא לגוף של הלובשת. המחשופים תמיד עובדים עם קוי המתאר של הגוף, הגזרות מטשטשות והבדים רכים ונעימים. בחלק מהבדים מבצעת נפתלי הדפסי פוילד שסותמים קצת את האווריריות של הבד, אבל היי, אם הבגד לא נושם והגזרה מוצלחת אפשר לנסות גם לנשום במקומו.

הרבה שמלות

צבעי הקולקציה הם צבעי בסיס וגם אפור, כסף וזהב. לצידם מונחים פריטים בצבעי פסטל כמו תכלת, צהבהב וורוד וגם צבעים חזקים יותר כמו סגול וחרדל. שווה לתת את הדעת לפריטים העשויים מהבדים המודפסים אותם מייבאת נפתלי מיפן. הפריטים האלו הם בגדר פיסים, שכן כמות הבד שעומדת לרשותה היא מוגבלת. "מאד קשה לי עם הבדים המודפסים כי מטבעי אני טיפוס של נקי וקלאסי. לכן אני ממש בוחרת את הבדים בפינצטה". וזה ניכר.

חצאיות יש רק שתיים. "לא התחשק לי על חצאיות העונה" היא מחייכת. מכנסיים קצרים נעדרים כליל מהקולקציה ויש הרבה שמלות וטופים וגם כמה דגמים של מכנסיים ארוכים.

פריטים שכדאי להתעכב עליהם במיוחד הם: חצאית אפורה -כסופה, מבד מקומט, שנקשרת גבוה, מתחת לחזה או בקו המותן; שמלת קולר מסריג פסים צבעוני בגזרת מעטפת; טופים מטריקו דק שגזורים במפתח השרוול, ללא מכפלת, מה שיוצר מראה עדין ונקי; טוניקה ממשי-כותנה בצבע חרדל, עם רקמה אפורה-לבנה בחלק העליון.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טווח מחירים:
מכנסיים : 750 – 299 ש', שמלות: 2200 – 389 ש', טופים: 1300 – 199 ש', חצאיות – 650 – 350 ש', ז'קטים 2800 – 490 ש"ח.

קרן נפתלי, פרישמן 77, כיכר מסריק, ת"א. טל': 03-5222780; סטודיו בבית יצחק טל': 09-8820250 וברשת חנויות רזילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully