וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנסציה

לירוי שופן

29.6.2008 / 12:45

אחרי שנים של נאמנות לקו המהוגן של הפיפטיז נעמה בצלאל עוברת עשור. האם זה אומר שיפסיקו להשמיע בחנויות ג'וזי כץ?

השמועה מספרת שנעמה בצלאל קצת נשנקה כשגילתה שאחד העובדים שלה מכנה זוג מכנסים צרים בעיצובה בשם "סקיני". בין אם מדובר בסקיני עדכני או לא, עדיין מדובר במכנסיים בגזרה צרה מאוד שההקל שמכיר את הסגנון הקלאסי השגור שלה לא היה מצפה למצוא אצלה. אבל עובדה שהם שם. בצלאל בחרה לכנות את הקולקציה הנוכחית שלה לקיץ 2008 "משחקי ניגודים". השם מרמז על הכיוונים החדשים שהיא מנסה ללכת בהם. אם למישהו לא אכפת שהורסים את הסוף כבר עכשיו, אז אפשר לומר שלא מדובר בקולקציית קפסולה טרנדית עבור קסטרו, אלא בעיקר ניסיון למתוח את גבולות העיצוב המוכרים שלה.

בואו נשים את הדברים על השולחן. בצלאל היא מסוג המעצבים שיש להם בעיה מסויימת. מצד אחד היא מזוהה כשומרת בצורה כמעט קנאית על כתב ידה המוכר וזה נהדר עבור מי שהתמכרו לשמלות המהוגנות והפסטורליות שלה באורך מידי, לחולצות עם המחשוף הסגור והקו הבובתי מבדי כותנה, (לעולם לא טריקו!) וכיו'ב.

מצד שני, יש שעלולים לקטר שהיא ממחזרת את עצמה בלי סוף. הקולציה הזו היא אולי ניסיון הוכחה כנגד המקטרגים: "הנה זו עדיין אני, אבל אני מסוגלת לעשות דברים גם אחרת". ההפתעות אכן קיימות שם ובגדול והפרופרציות בהחלט עושות קולות של התחדשות. מתוכן ניתן לדוג שמלת ברך קלאסית בשחור עם מעין עגיל פנינה במפתח החזה, שמלת ערב מרתקת שחורה מעוטרת פאייטים או חולצות גופיה לבנה ארוכה שיחד עם מכנס צר, מעוררים אווירה שאפיינה את ה"מוד" הבריטי בשנות ה-60 (לראשונה עברנו עשור!).

חצאית הטרפז עדיין פה

בכלל נדמה שהשראות מהעולם הגברי קצת חילחלו אל הקולקציה למשל בדגם של מכנסים ישרים באורך ברך שנצפו לראשונה אצלה או בשילוב של חולצת פולו עם כיווצים סביב מפתח הכפתורים – פריטים שיוצרים מראה אורבני שיקי במיוחד.

אבל לא רק החידושים מבוצעים אצלה טוב, גם השמלות המוכרות עם ההדפסים הצבעוניים עדיין מצטיינות בגזרה מחמיאה עם התיחסות יפה לאיזור המותן ומפתח תחתון רחב ומתנפנף. רק המכנסיים בקולקציה, למרות שינויים שעברו העונה, נראים קצת מוזנחים. מספר הדגמים בקולקציה קטן יחסית ובדרך כלל נשאר בסיסי לחלוטין (תפרים בולטים או כיסים לא הופכים מכנס למעניין).

צילומי הקטלוג של נעמה בצלאל העונה עושים כתמיד לא מעט עונג לעיניים ומבטאים את השינוי המסוים שעובר על המעצבת. קודם כל הבחירה בדוגמנית שסוגננה במראה שהוא רחוק מן התום הילדותי המאפיין אותה למשהו אנדרוגיני וקצת יותר אדג'י (הדוגמנית ליאור שחר, בעלת האף המיוחד שהיא הסמן הקיצוני של ימים אלה).

גם בחירת הפריטים בתצלומים, שחלק נכבד מהם דווקא נמצא על קו התפר של שחור – לבן – אפור, נותן איזה טוויסט מנוכר ומעניין שמתרחק מהמתקתקות הדודתית.

כדי להשלים מהלך של שינוי, בצלאל עדיין צריכה להיפטר מכל מיני עכבות מסחריות כמו חצאיות טרפז או מכנסים בגזרה רחבה ולא מחמיאה שהן מנת חלקו של הקהל 'הבוגר והבטוח' שלה. מי יודע, אולי הסאונדטרק שהיה מתאים לחנות שלה הולך להשתנות. במקום ג'וזי כץ ישמיעו משהו קצת יותר שנוי במחלוקת. ה- YEAH YEAH YEAHS למשל.

כמה - איפה:

טווח מחירים: חצאיות: 550-300 ש', חולצות: 500-250 ש', שמלות: 2,000-500 ש', מכנסיים: 500-400 ש'.

חנויות המעצבת:
דיזנגוף 212, ת"א, שנקין 40, ת"א.
קינג ג'ורג' 26 ירושלים.
קניון ערים, כפר סבא.
הרצל 204, רחובות.
חנות עודפים: דיזנגוף 234, ת"א.

בקרוב חנות מפעל – תפוצות ישראל 6 גבעתיים וחנות עודפים – ברח' קינג ג'ורג בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully