וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוקלציה קטנה בלי שפם

לרה רוטר

30.6.2008 / 17:00

היא סוערת כמו הציירת האהובה עליה, פרידה קאלו ועכשיו גם הקדישה לה קולקציה. לילך אלגברלי, הדרלינג של הסלבס

יום לפני החתונה של נעה תשבי, החנות של המעצבת לילך אלגרבלי (34) הומה מהומה ואדם וניראה שעומד להיות לדגמים שלה ייצוג נאה בין המוזמנים. לא מעט מתלבשות שאת הבגדים שלהן מסקרים בתקשורת לובשים "לילה מיסט".

אלגרבלי מתבססת יותר ויותר כמעצבת נדרשת לאירועים שיש להגיע אליהן בשמלה בלתי נשכחת. לשירי מימון היא עיצבה שמלה לקדם אירוויזיון, אוולין הגואל התלבשה אצלה ללפסטיבל קאן, דורין אטיאס התחתנה בשמלה שלה וכעת כשהיא הרה, היא נתנה לה את כל הבגדים שלה וביקשה אם אפשר להפוך אותם לראויים ללבישה במהלך ההיריון. כמוהן עוד זמרות, שחקניות ושופטות בתכניות ריאלטי שאוהבות את הסגנון העשוי, המעט דרמטי והבולט של הבגדים שלה.

האווירה בחנות של אלגרבלי היא אווירת נשפים. הבדים של השמלות התלויות בחנות מבריקים וצבעוניים, הגזרות צמודות או תפוחות וכמה מהן מעוטרות אבנים.

את העובדה ש"לילה מיסט" פועלת רק 4 שנים, שזו תקופת זמן קצרה יחסית לפרסום שהיא זוכה בו, מסבירה אלגרבלי בשלוש מילים: אומנות, איכות ויחסי ציבור טובים. "תמיד חלמתי להיות מעצבת אופנה" היא מודה "אני חולת בגדים וטקסטיל, אני עובדת קשה, מעצבת דגמים חדשים כל הזמן ותמיד יש לי מה להציע. חוץ מזה, את הדגש שלי בעיצוב אני שמה על ההתאמה לגוף. שהתפר של החזה יעבור בדיוק במקום הנכון, שהשמלה תשב על הגוף במדויק, זה הכי חשוב לדעתי.

"גם בגדים שאני קונה לעצמי, אני משפצרת. אני לא נבהלת כשאני מודדת בגד והוא לא יושב עלי בול כי ממילא אני תמיד עורכת לו תיקונים אחר כך".

מתי סבתא תסופק?

התשוקה לתחום והתסיסה הפנימית של אלגברלי חזקים וניכרים לעין. היא מצחיקה, אנרגטית, מוקפדת ולא חסרות לה מילים לנדב על כל נושא בעולם. מילדות, היא מעריצה שרופה של הציירת פרידה קאלו ותמיד חשבה שבגלל ההזדהות שיש לה איתה, הן בטח גם דומות. מבחינת המראה הלטיני, החזק אך רגיש, יש משהו בדבריה. את הקולקציה הנוכחית היא הקדישה לציירת הסוערת.


"ההשראה לקולקציה היתה הלך רוח רך ונוגה שגם עובר מהציורים של קאלו. שני ציורים שלה השפיעו עלי במיוחד האחד נקרא 'פרידה קאלו' ובשני רואים אותה כשחרב תקועה לה בחזה. נחשפתי אליה בתיכון וכשראיתי את העבודות שלה הרגשתי תחושות חזקות, הרגשתי שאף אחד לא יכול להבין אותי יותר מפרידה קאלו. היא חיה את מה שהיא האמינה, היא אהבה עד הסוף, היא הלכה עם כל מה שהרגישה והלכה עם המיניות שלה עד הסוף. המוד של לקום בבוקר לאני מאמין שלך- זו השאיפה שלי. אז הכי מגיע לה בעולם שאני אקריב לה קולקציה, אפילו יותר מאחת". היא גועשת.

על שיווק לחו"ל היא חושבת אבל נזהרת "אני רוצה להכנס בדלת הקידמית. אני רוצה להגיע לשם עם מזוודות מלאות, להניח אותם על הריצפה ולהגיד 'יאללה תמכרו'. אני, מבחינתי עוד לא מיציתי את הארץ, בינתיים, כצעד ראשון אני מתכננת בקיץ להקים אתר אינטרנט כי זו הדרך של קניינים להבין מי אתה".

זהו בקיצור הסיפור של לילך אלגרבלי, שגדלה בקריית ים ולמדה תפירה מסבתא ומאמא וכן, כל פעם שהיא מתקשרת לסבתא בקריות ומציעה לה לבוא לעבוד איתה, היא שומעת מונולוג דידקטי הקורא לה לעזוב כבר את העסק כי פרנסה לא צומחת מתפירה והסבתא מסבירה לנכדה שגם בעל אין לה בגלל שהיא כל היום עובדת ומסרבת להגיע לחנות המרשימה בדיזינגוף ולהביט ביצירות היפות ובפופולריות הגואה של הנכדה המוכשרת. אין ברירה. אלגרבלי תיאלץ לפתוח בקריות, סניף.

כמה - איפה

שמלות: 3,000-12,000 ש', חצאיות: 760-4,000 ש', חולצות: 650 1,300 ש', מכנסים: 800-1,300 ש', שמלות כלה: 4,000- 9,000 ש'.


LILAMIST, רח' דיזנגוף 280, ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully