וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכו בעקבות הריח

טלי שריזלי

30.6.2008 / 23:46

המותג Paul&Joe מתרגם יפה את ניחוח השיק הפריזאי לאופנה, ועכשיו גם בתרגום לאנגלית, במסגרת שת"פ עם Urban Outfitters

דווקא כשצעדתי במרכז פריז, מצאתי את עצמי נזכרת ביהונתן גפן. ליתר דיוק, עלה במוחי שיר ספציפי מתוך "הכבש השישה-עשר", שמתאר מקום מיוחד בסוף רמת גן, שם אפשר לעמוד ולהריח שוקולד, ריח שגורם לכל ילד להתרגשות וצמרמורת. ההתרגשות הזו היא בדיוק מה שאחז בי בפריז, אבל מסיבה שונה לגמרי.

בסוף רחוב סנט-אטיין יש מקום מיוחד בו אפשר לעמוד ולהריח... את פריז. המקום הזה הוא חנות הבגדים Paul&Joe, אפופת ניחוחות לבנדר, מוסק, ווניל שנודפים ממוצרי הקוסמטיקה הפוזרים בחנות, לצד הבגדים. היה זה הריח שמשך אותי פנימה והיו אלה הבגדים שגרמו לי לחזור.

המעצבת סופי אלבו (Sophie Albou) היא האישה שמאחורי פול אנד ג'ו Paul&Joe, מותג בגדים לגברים, נשים וילדים, חברת קוסמטיקה ובעיקר סמל של סגנון חיים. כפריזאית מבטן ומלידה, מביאה אלבו (41) את כל עולמה התרבותי והחזותי לתוך העיצובים שלה. בשנות ה-80 ניהלו הוריה את מותג החולצות הידוע "Garage" וכמי שגדלה בבית שעסק בטקסטיל, נראה היה טבעי שאלבו תמשיך ללימודים אקדמיים ב-IMF - בית הספר הגבוה לאופנה בפריז. משם המשיכה אלבו לעצב עבור החברה של הוריה, עד שב-1995 החליטה להקים מותג אופנה עצמאי. אלבו קראה לו Paul&Joe, על שם שני בניה.

הגברים היו פה לפנינו

למרות שהיום Paul&Joe הוא שם נרדף לנשיות שיקית פריזאית, המותג החל כחברת בגדי גברים. כשנה לאחר הקמתו הוסיפה אלבו את קו הנשים, שניהם מלאי אופי, משדרים יוקרה מעוצבת ונגישה, בגזרות מקוריות. ב-2006, במהלך אופייני למותגי הלבשה היוקרתיים, הקימה אלבו קו צעיר יותר, של בגדי קזו'אל במחירים, מעט נוחים יותר תחת השם Paul&Joe Sister. המשפחה כולה מייצגת אסתטיקה בעלת שיק צרפתי חדשני וחושני.

כמו כל מותג-על המבקש לשמור על רלוונטיות, גם Paul&Joe נוהג לשתף פעולה עם מותגים חמים אחרים. השת"פ האחרון והטרי ביותר, שייך ל-Paul&Joe Sister, ששלחה ידיים באופן אלגנטי ביותר לעבר אורבן אאוטפיטרס Urban Outfitters.

אלבו עיצבה עבור UO קולקציה בלעדית הפונה לשוק האמריקאי, תחת השם Rendez Vous ("פגישה" בצרפתית) והיא משלבת בצורה עדינה את שני העולמות השונים, הצרפתי-פריזאי-קלאסי לצד האמריקאי-רענן-חדשני.

בראיון שהעניקה לבלוג של UO, מסבירה אלבו כי הכל בחיים זה בעצם Rendez-Vous. אנחנו כל היום נפגשים ופוגשים, בין אם במתכוון ובין אם במקרה. המהות של Rendez Vous היא השיתוף. כאשר אתה פוגש מישהו, אתה מעוניין להיראות הכי טוב. בקוקטייל עם חברות, לפגישת עבודה או לדייט - אתה משתף מישהו אחר בזמן שלך, באנרגיה שלך, והתלבושת שלך צריכה לשקף את זה.

טעם טוב שעולה ביוקר

הבחורה של של Rendez Vous, אותה רואה אלבו בדמיונה, היא "מדמואזל מודרנית", מלאת רוח נעורים, נשית וסקסית, המעוניינת לבטא את עצמה כאינדיבידואלית. הקולקציה שואבת השראה בעיקר מהכרך הגדול והמוטיב של נערת קולג' בעיר הגדולה, חזק בה במיוחד. מומלץ גם שהתקציב שלה יגדל איתה בהתאם.

פריטי הקולקציה הזו, יקרים בהרבה מממוצע המחירים של הקולקציות הבלעדיות האחרות שהציגה הרשת. טווח המחירים נע בין 128-228 דולר ומשת"פ שכזה, שאמור להציע קולקציית מעצבים אבל ב-UO, היינו מצפים לתמחור ידידותי יותר, כי אחרת, מה הרווחנו?

הפריטים של הקו מופיעים באתר האינטרנט של Urban Outfitters בקטלוג שמעביר את רעיון המפגש בין ארצות הברית לצרפת - הצילומים הפנימיים נראים כלקוחים מתוך דירת סטודיו קטנה בפריז ומנגד תמונות חוץ מחצר אחורית, שנראות כאילו צולמו קטן בשכונה אופנתית של ברוקלין.

בארץ אפשר להשיג מבחר מצומצם אך מרשים של שמלות, טוניקות וחולצות מבית העיצוב של אלבו, ב"אליז" ברחוב שנקין 38, שמביאה מדי עונה מבחר פריטים בניחוח בגט, ללב החום המהביל התל-אביבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully