וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחה של מופנמות

לרה רוטר

7.7.2008 / 16:40

היא נגד לוגו, חנויות גדולות וטייטלים. לא פלא אם כך, שקרן גרוס המוכשרת מזכירה ללרה רוטר דמות מספר אג'נדה של אמיל זולא

בספר "גן עדן לאישה" מתאר זולה את לידתו של הכלבו הראשון לאופנה בפריז. ככל שהוא גדל והתרחב, כך הלכו ונכחדו בתי העסק הקטנים של העיר. גיבורת הרומאן, בחורה כפרית ופשוטה בשם דניז, הולכת עם רוח התקופה ומצטרפת לעבודה בכלבו. עם זאת, ככל שהיא מתקדמת בעסק היא עדיין שומרת על הערכים שלה ולא הופכת לקפיטליסטית חזירה.

משהו מדניז עלה לי כשישבתי עם מעצבת האופנה קרן גרוס שבכלל מסרבת לקרוא לעצמה מעצבת אופנה ומעדיפה את הטייטל "בעלת מלאכה”.

אני משתפת אותה במחשבת על הספר ומתברר שגם היא קראה אותה לאחרונה. בינגו. הקיץ היא מעמידה קולקציה שישית במספר וטוענת "זו הקולקציה הראשונה שאני ממש שלמה איתה ועומדת מאחורי כל פריט בה. לכן החלטתי הפעם גם לצלם אותה".

עושה רומנטי

כשנכנסים לסטודיו שלה, מיד עולה געגוע ספרותי לחללים קטנטנים של אמנים שהספרות רוויה בהם. לי עלו מחשבות על החדר בו התגורר הסופר פול אוסטר בספרו "המצאת הבדידות", מראה החדר נמשל שם לרחם, לבטן של ליוויתן או לקבר.

גם הסטודיו של גרוס הוא חדר עוברי קטן עם חלון אחד ומזגן ענתיקה שמטרטר ללא הרף. קירותיו מכוסים סקיצות נבחרות, כמה פיסות בד עם נסיונות ריקמה, חתיכות בד אחרות עם הדפסים שנעשו לשם בדיקה ולידם מודבקים ציורים שקרן אוהבת במיוחד. חוץ מזה, נמצאים בו הבגדים, הבדים, החוטים ושולחן עבודה אחד. אכן בית מלאכה.

לליין שלה אין שם. על התוויות המוצמדות לבגד כתוב: "נעשה על ידי קרן גרוס" וליד הכיתוב מופיע רישום של הסקיצה הראשונית של אותו הבגד. כחלק מהאטיטיוד כנגד הלוגו, החלה גרוס למכור את הקולקציות שלה בבוטיק המעצבים בדיזנגוף סנטר כי לא רצתה לפנות לחנויות. ציידי הכשרונות שהגיעו לדוכן שלה, ביקשו למכור את הסחורה שלה בחנויותיהם וכך קרה שהיום היא כבר משווקת בכחמש חנויות. כששואלים אותה על חנות משלה היא מעקמת פרצוף ואומרת "אין לי חלומות על חנות, אני לא רוצה לנהל עסק. כל מה שאני מבקשת זה פחות מלחמות פרנסה ושהמצב יהיה יותר יציב, רגוע ובטוח. אני רוצה להתפרנס ממה שאני עושה אבל אני גם בודקת כל הזמן עם מה אני יכולה להסתדר. היום אני כבר יודעת שאני רוצה להיות חלק מהתעשייה אבל אני רוצה לשמור גם על הערכים שלי בתוכה".

איפה - כמה

טווח מחירים:
גופיות: 250-280 ש'
חולצות: 320-340 ש'
שמלות: 450-770 ש"

ניתן להשיג אצל המעצבת, קרן גרוס בטל' 054-6344810 או בחנויות: בוטיק 'אמה', רח' סוקולוב 22 רמת השרון; 'אילוצ'קה, רח' לבונטין 19, תל-אביב; 'סלון סלומה, רח'' גורדון 25 תל-אביב; 'החנות שליד', דיזנגוף סנטר, תל-אביב, 'ריפ', רח' הרצל 192, רחובות.

  • עוד באותו נושא:
  • קרן גרוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully