וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נולדה על כתף הכרמל

טלי שריזלי

7.7.2008 / 23:26

סנדלי עור עם ניטים, הם רק אחת מההברקות של המעצבת האוסטרלית גיל כהן. העובדה שהיא אחת משלנו מכפילה את ההתלהבות

סיפורי הצלחה היסטריים הם תמיד עניין המעורר את הסקרנות ואת הרצון לחקור מאיפה בדיוק הם התחילו ומה אפשר ללמוד מהם. חלק מהמצליחנים פשוט היו שם במקום הנכון בזמן הנכון או נולדו למשפחה הנכונה וחלקם השקיעו בטיפוס איטי והדרגתי אל הפסגה, לפעמים בסיוע מגע קטנטן של פיית המזל. לגיל כהן, המייסדת של Mogil, היה מסתבר קצת מכל דבר – השקעה, נחישות, תעוזה, מזל ואהבה לעשייה, שהביאו את האקססוריז שהיא מעצבת לבוטיקים ברחבי העולם.

את Mogil פגשתי לראשונה בבוטיק קטן ומשובח בשם Pixie Market בלואר איסט סייד בניו יורק. זה היה תיק שחור וגדול, שנראה בכלל כפריט וינטג', והתאים לי בדיוק לרעיון ה – oversize bag עליו חלמתי כל אותו שבוע. המוכרת סיפרה לי ש-Mogil הוא מהחדשות הטריות והמעניינות ביותר של שוק האקססוריז העולמי. מלבד העובדה שהתיק נתפר מעור וינטג' ישן, הדהימה אותי העובדה שהמותג אוסטרלי, שהרי רובנו חושבים על אופנה אוסטרלית בעיקר בהקשר של אופנת גלישה.

גיל כהן (Gil Cowen), המייסדת והמעצבת הראשית, היא ישראלית לשעבר שגדלה בחיפה ועברה בגיל 12 עם הוריה למלבורן. היא מעולם לא למדה עיצוב בצורה מסודרת, אך מעולם גם לא יכלה להתכחש למשיכתה לעיצוב ויצירה, בעיקר של מוצרים נלווים - אקססוריז. בזמן טיול לאי באלי ב-2001, משכו את תשומת ליבה של כהן עבודות מלאכת היד של האומנים המקומיים ועוררו בה מחשבות על שילובים של עבודות היד עם קו מוצרי עור יוקרתי שראתה בדמיונה.

תיק חוף מעור

עם הרבה תעוזה ונחישות וגם הלוואה של כ-1,000 דולר, השיקה כהן 10 דגמים ראשונים. היום, 6 שנים אחרי, היא מציגה מדי שנה קולקציות של כ-400 עיצובים שונים, של נעליים, תיקים וחגורות מעור, המיוצרים ע"י 200 עובדים אינדונזיים בבאלי.

את ההשראה לעיצובים היא שואבת בעיקר מטיוליה בעולם, מושפעת מהקלאסי אבל גם מהאקזוטי, כשהדגש הוא על עיצוב פרקטי.

קולקציית קיץ 2009 נראית כמשב רוח מרענן בחוף אוסטרלי מפתה. כוכב בולט בקולקציה הוא תיק הקלאצ', שמוגש כרגיל בצבעוניות המכובדת אך העדינה של Mogil, בייחוד אחד בכחול עז עם ניטים כסופים. בין הטרנדים הבולטים שימשיכו את הקיץ הזה, אפשר למצוא תיקי עור ענקיים, במראה משוחרר של תיקי חוף יוקרתיים וסנדלי הגלדיאטור בשחור או כחול. אחד המוצרים הכי פופולאריים של Mogil, כפי שמדווחים אתרי האופנה, הם סנדלים קלועים, מעור רך, הנראים כמעין מגפון קיצי. הסנדלים מגיעים בגירסה שטוחה או על עקב צנוע, בשתי הגרסאות מגיע גם ריצ'רץ' קטן לנעילה קלה.

כיום נראה כי Mogil נמצאים כבר בכל פינה בכל עיר ובכל בוטיק אינטרנטי שמכבד את עצמו. אנשי המותג מספרים שהם חולמים להשתלב גם בישראל, כנראה שגיל כהן עדיין שומרת לחיפה חסד נעורים.

מחירים לדוגמה:
נעליים: החל מ-150 דולר
תיקים: החל מ-100 דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully