וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מתלבשים למופע אופרה?

רוני מולה; צילומים: ינאי יחיאל

14.7.2008 / 13:05

הייתם מצפים שאת התפקידים באופרה הישראלית יאיישו טיפוסים שיש בהם דרמה וגרנדיוזיות קלה? אתם צודקים. עוד פרק של "המשרד"

האופרה הישראלית נוסדה לפני 23 שנה ומאגדת במשכן לאמנויות הבמה, הופעות מחול, מוסיקה קלאסית, ג'אז וכמובן את מופעי האופרה הישראלית. כל זאת במבנה ארכיטקטוני, בעיצובו של הארכיטקט יעקב רכטר ז"ל, השוכן במרכז תל אביב.

בחצאית פליסה, חולצה לבנה וכובע - פנינה רמון, בת 50. מנהלת הפיתוח העסקי וגיוס המשאבים של האופרה, כ- 10 חודשים בתפקיד. "מבחינתי אופנה זה אסתטיקה, שנותנת נופך אלגנטי והיא חלק בלתי נפרד מהחיים שלי. באופן אישי חשוב לי שתרבות הלבוש תהיה כזו שארגיש בה טוב ובטוח. לשמחתי האופנה מבליטה את ה'אני' במקורי שלי, ולשמחתי 'אני' זה הרבה 'אני'."

בשמלה שחורה ונעלי בובה - יונת בורמיל, בת 29. מתאמת יחסי ציבור ומנהלת אתר האינטרנט, שנתיים וחצי באופרה.
"אני אוהבת כל מה שאחרים לא אוהבים. אני מאוד שמרנית. אוהבת את המראה המתוק ולא את המראה החושפני והסקסי. כיסים לדעתי זה הדבר המגניב ביותר שיש, ובאופן כללי אני שמחה על כל בגד שיש לו טוויסט."

בג'ינס וחולצה ירוקה - עידו אליאב, בן 44. מנהל טכני, שנתיים באופרה.
"העיסוק באופנה הוא עניין של זמן. אם יש לי זמן אני קונה בגדים, רק בחו"ל. בארץ קונה לי רק אישתי נועה. ויותר מהכל-כשלבוש הוא לא נוח, אין על מה לדבר. גם אם ישלמו לי לא אלבש משהו לא נוח."

במכנסיים מחוייטים וווסט לבן - רגינה אלכסנדרובסקיה. עוזרת במאי ומנהלת הצגה, 9 שנים באופרה.
"הביגוד שלי לעבודה הוא נוח ואלגנטי, במהלך העבודה אני צריכה להיות מוכנה לקפוץ על הבמה, לעשות פעילויות פיזיות ואפילו להתגלגל. אני לא הולכת עם פריטים גדולים כי זה מפריע לעבודה ולרוב אני אלך עם פריטים כהים כדי להיטמע מאחורי הקלעים. הפריט שאני אוהבת במיוחד הוא כובע אבל חוץ ממנו אני לא אוהבת אקססוריז במיוחד."

בגופיה סגולה וחולצת שיפון בהדפס צבעוני - בייגר בלקוול-זליג, בת 50+. מנהלת הפקות, 18 שנים באופרה.
"אני חייבת כיסים בעבודה, וכמובן גם חייבת שיהיו לי בגדים נוחים. התחלתי ללבוש את הבגדים הרחבים והגדולים בגלל העבודה וזה נשאר הלבוש לי. פעם אחת לקחתי שמלה מתוך מופע שלקחתי בו חלק, זו היתה שמלה כסופה מתוך "סיפורי הופמן" ואני אוהבת אותה במיוחד."

בחולצה אפורה מנופחת וטייץ עם תחרה - לריסה טטויב. זמרת סופרן, 13 שנים באופרה.
"כשאני באה לאופרה, אין לי סגנון לבוש שאני דבקה בו אבל אני משתדלת להתלבש לפי המוזיקה שאני עושה. לרוב, לבמאים יש רעיונות משוגעים אז אי אפשר להתלבש מאוד יפה כי צריך לעקוב אחרי הגחמות שלהם אבל לדוגמה, באופרה האחרונה 'יבגני אונייגן' היתה אפשרות קצת להשוויץ בלבוש כי האופרה היתה ברמה גבוהה, מעניינת ואלגנטית."

במכנסיים מפוספסים וצעיף ירוק - לנה גרשוני, בת 54. פסנתרנית ראשית, 17 שנה באופרה.
"אני תמיד שמה לב לאקססוריז ומאמינה שלא צריך שיהיו הרבה בגדים בארון. אין כמו צעיף או צמיד (שלא חייבים להיות יקרים) כדי לשדרג הופעה. נעליים, לעומת זאת, חייבות להיות יקרות תמיד. לדעתי, מה שעושה את הדמות זה הנעליים והתספורת, שני קצוות האדם."

בשמלה סגולה מפוספסת ועליונית - דיתה דר, בת 52. ספרנית מוזיקלית, 13 שנים באופרה.
"אני משתדלת לקבל רעיונות ממה שאופנתי אבל לא עושה בדיוק מה שכולם עושים. צריך להיות באלנס בבגדים ולא כדאי להעמיס, חוץ מזה אני לא אוהבת סטים של בגדים או תכשיטים. ועליוניות זה אני, עוד לפני שהמציאו אותן הייתי גוזרת חולצות ומכינה אותם לבד."

במכנסי ברמודה וחולצה חושפת כתפיים - אורלי שמיר, בת 40. מנהלת הכספים, 6 שנים.
" אני מעדיפה בגדים קלאסיים ואוהבת הרבה שחור ולבן ועוד יותר מזה, לפעמים שאני קונה בגדים אני נכנסת לחנות ופשוט מרגישה שהבגד קורא לי. נעים להתלבש באופרה כי אנשים כאן מרשים לעצמם ללבוש בדיוק מה שהם רוצים וזה מאוד יפה לראות את זה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully