וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרק, סרק

אדר ריכטר

19.7.2008 / 13:17

PIOO PIOO לא כמחווה למיו מיו אלא כהומז' למשחקי ילדים. גם הבגדים שקארין דרסה ומור באואר מעצבות הם שמחים +סוכריות ג'לי

לבגדים שקארין דארסה (28) ומור באואר (27) מעצבות יש בולטות שמחה ויוצאת דופן. הגזרות ספק ילדותיות, ספק רציניות של המותג PIOO PIOO (על שם קולות הירי שעושים ילדים עם אקדח צעצוע, הצבעים ושילובי הצבעים הם זורחים ואופטימיים ויש שילובים של אפליקציות ואקססוריז שמשדרים נאיביות מקסימה.

דארסה ובאואר הכירו בשנקר ועובדות מאז ביחד. "שום בגד לא יוצא בלי ששתינו מתות עליו. רק אז אנחנו בטוחות שמה שיצא זה הכי טוב שאפשר. בגד גם לא יוצא עד שהוא לא יושב טוב על שתינו ויש לנו מבני גוף שונים, עם פרופורציות שונות. כך אנחנו יכולות להיות משוכנעות שהדברים יכולים להתאים למידות ולמבני גוף שונים. אנחנו משנות את הגזרה כמה פעמים, עד שזה יוצא מושלם".

בימים אלה הן מציגות את קולקציית הקיץ הראשונה שלהן, הבנויה משילוב של הרטרו, נוסטלגיה ורומנטיות שמביאה איתה קארין, יחד עם המוחצנות, הישירות, הפתיינות והפאם פאטליות של מור. הן מגדירות את הבגדים שלהן "שובבים". "אנחנו רוצות שאנשים יחייכו ושזה יעשה כיף. זו קולקציה המיועדת לבחורה אינדיבידואלית שמחפשת דרך ביטוי".

החיבור בינהן לא היה מיידי. "היה לנו חיבור ממש טוב בלימודים, אבל האומץ להתחבר אחת לשנייה הגיע רק בשנה השלישית. בדיעבד, כל אחת אהבה את הדברים שהשנייה עשתה. הדברים לא היו ממש דומים, אבל כן היו ביניהם נקודות השקה, שהן עקרונות הקולקציה המשותפת שלנו היום: הומור, צבעוניות והעזה. בשנקר אתה יכול לנתב את התחרות לכמה מקומות, בין היתר לקנאה. אבל אנחנו בחרנו לקחת את זה למקומות אחרים. אנחנו יכולות לעבוד יחד כי אין אגו. זוגיות היא תא לחץ, אבל החוכמה היא לקחת דברים בפרופורציות. צריך גם לריב לפעמים, אבל להעביר את הריבים מהר ולדעת לצחוק על זה".

עם סיום הלימודים לפני כשנה, שיכנעה מור את קארין להירשם לתחרות הבינלאומית 'מיטלמודה' למעצבים צעירים, שהתקיימה לפני באוקטובר 2007 בגוריציה, איטליה. דרסה זכתה בפרס ה-"love therapy" המוענק לקולקציה הצבעונית ביותר, ואז הן התפנו לבנות את המותג שלהן.

הקולקציה כוללת שמלות, חצאיות, חולצות וז'קטים ("אין מכנסיים כי אנחנו אוהבות להיות בנות, אבל יהיו בהמשך") ובמרכז ההשראה עומד יום ההולדת. "השראה היא דבר חשוב לקולקציה והיא, בסופו של דבר, זו שבונה אותה באופן מגובש. אנחנו לא מאמינות בדרך העיצוב שכוללת קודם כל חיפוש אחרי בד שמביא לך חשק לעשות איתו משהו ורק אז בנייה של הקולקציה.

חגגנו יומולדת ראשון למותג וזו היתה ההשראה. בהתחלה אספנו אימג'ים מכל מיני מקומות, כל דבר שקשור ביום הולדת. כל אחת הביאה את מה שאספה ויחד בחרנו אימג'ים ששתינו אהבנו במיוחד. ואז הלכנו ביחד לחפש בדים. אנחנו משתדלות לא להשאיר שום בד כמו שהוא. שלא תקני אצלנו פריט מבד שאח"כ תראי בחנות הסמוכה. לכן כל הבדים חלקים, כשאליהם נוספים פיתוחים, דיטיליים ועבודות יד שמייחדים אותו.

את סממני היומולדת אפשר לראות בדיטיליים בצבעי גלידה, בשמלה המעוטרת בחרוזים שנראים כמו סוכריות ג'לי ובדמות הצבי.

צבאים ויומולדת? "בחנו את רעיון היומולדת וכמובן שעלו לנו בלונים ועוגות. אבל זה לא מה שקיים באמת ואז הגענו לרעיון הנוסטלגיה ועלו לנו דברים מהעבר שהיו עושים לנו נעים ביומולדת. פתאום גילנו ששתינו אספנו אימג'ים של במבי. בנינו יומולדת שהוא פנטזיה".

בקצהו של כל בגד מוטבע הלוגו של המותג: אקדח שחור קטן. מיליטנטיות?

"ממש לא. ללוגו שלנו חיפשנו אימג' של אקדחי ילדים מהפיפיטיז. הרעיון של שם המותג הוא ילדותי: רעיון של יריות ילדותיות: PIOO PIOO. ערבוב של הומור ציני עם שובבות. לא התפתנו לעשות לוגו מהשם של שתינו. זה מותג משותף, זה הבייבי שלנו. רצינו שיהיו לו שם ואישיות משל עצמו".

דרסה ובאואר מעידות על עצמן שהן טיפוסים טוטאלים. חשבו להן לעבור כל תהליך ביחד, הסטודיו נמצא בדירתה של מור בת"א, ולאחרונה עברה קארין לגור דלת מולה ("אני צריכה להוסיף את שם המשפחה של קארין לשלי", צוחקת מור).

כדי להטביע את הלוגו הקטן של האקדח בקצה של כל דגם, הן נוסעות בעצמן על אופניים באבן גבירול לבית המלאכה, את כרטיס הביקור הן עיצבו לבד, את עבודות היד הן עושות בעצמן, כולל, למשל עבודה מייגעת של טוויית שתי וערב בכתפיות של שמלה. גם האטיקט התפור לבגד הוא פרי ידן, וכל אלה הופכים הכנת שמלה בודדת לתהליך של כמה שעות טובות. "אנחנו טוטאליות וקשה לנו לתת למישהו אחר לעשות דברים", הן אומרות ולמרות השאיפה להפיץ את הבשורה האופנתית של PIOO PIOO ומגעים שמתפתחים לפתוח חנויות באמסטרדם, ניו יורק ופריז (ויום אחד גם בתל אביב, כמובן), הן ישתדלו תמיד להשאיר את הכל קטן וייחודי, כי זה סוד העניין.

"מכיוון שהבגדים שלנו בולטים, אנחנו לא רוצות שיראו אותם הרבה". הן אומרות ומביעות חשש מהול בביקורת על סצנת העיצוב הישראלית. "אם יש טרנד שמצליח בחנות אחת בארץ, כולם הולכים אחריו. אנחנו מרגישות שעושים בארץ בעיקר בגדים ופחות אופנה". את הבגדים שלהן הן ישמחו שתלבש כל מי שלא מפחדת להתבלט או להשאיר את הבגדים בצבע האורבני בבית ("לא שיש לנו משהו נגד אפור, אבל זה לא הסגנון שלנו"). חשוב להן לומר שהן לא באות לחנך. "יש מספיק בחורות מיוחדות שמחפשות בגדים מיוחדים שאנחנו יכולות להלביש".

מבחינת האישיות, הלקוחה האולטימטיבית מבחינתן, היא מלאני פרס, אותה הן היו ממנות בכיף לשגרירה שלה. בינתיים סקאלת הגילאים נעה בין לקוחה נערית בת 17 לאישה בת 50.

מחירים:
שמלות: 760-1,690 ש'
ז'קטים: 980-1,200 ש'
חצאיות: 690-860 ש'
חולצות: 450-690 ש'

הקולקציה נמכרת בסטודיו של PIOO PIOO. בתיאום אישי:
054-4773542
054-4740018

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית הבכורה של PIOO PIOO/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דרסה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully