וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריזלי מדייקת שוב

טלי שריזלי

22.7.2008 / 17:06

חיפשתם ברשת מידע על "אנני הול"? מצאתם את המעצבת המבליחה אליס ריטר שעושה בגדים שמפגישים פריז-ניו יורק

כילדה דווקא אהבתי את פורים מאד. כנכדה לסבתא שהיתה תופרת מקצועית של תלבושות, גם לתיאטרון, ההחלטה על התחפושת תמיד היתה אירוע מרתק ומרגש, שכלל שיטוט באיזור נחלת בנימין בתל אביב, איסוף מדוקדק של כל החומרים בחנויות צרות ועמוסות ובעיקר את האפשרות להפוך למשך כל ימי החג למלכה, רופאה או רקדנית פלמנקו.

לצערי, האהבה הזו לחג הלכה ודעכה עם השנים. ככל שגדלתי הבנתי כשימי ההתחפשות, הם בעיקר תירוץ לבחורות שחוות מיניות מודחקת במהלך כל השנה ומשתחררות רק בימי קריאת המגילה אז הן יוצאות לחוצות בתחפושת של אחות/מלאך/מכשפה סקסית (מחק את המיותר).

מעולם לא חשתי צורך להיות חלק ממשחק התפקידים הזה, שהתוצאות שלו מזכירות תיק עבודות של סטייליסטיות בסרטים כחולים גרועים במיוחד. ובכל זאת אני חייבת לפורים את היכרותי עם אליס ריטר.

הטיז: ראלף לורן

בשנה שעברה הוזמנתי בפורים למסיבת תחפושות שהובטח שתהיה סוערת ומדהימה. תהיתי כיצד אצור תחפושת זולה, נוחה ובעיקר שתהלום את דרישות האופנה המינימליות. הדמות הראשונה שעלתה בראשי היתה של "אנני הול", האלטר-אגו של השחקנית דיאן קיטון, גיבורת סרטו של וודי אלן מ-1977, שמיתג אותה סופית כ"מוזה".

את התלבושות לסרט, שכללו מראה גברי עם אלמנטים נשיים ובעיקר הרבה סטייל, עיצב עבור קיטון ראלף לורן ויצר חתימה אופנתית בלתי נשכחת. לאורך הסרט אנני, מושא אהבתו של אלן-אלווי, עושה שילובים שונים של פריטים גבריים, כמו מכנסיים מחויטים בגזרה גבוהה, ווסטים, עניבות כובעים וחולצות גבריות צחות אשר צווארונן מזדקר מעלה ויוצרת מראה מקורי ומשובח. ביקשתי לקראת פורים לנסות ולחקות את אותו מראה בלתי נשכח.

על מנת לדייק החלטתי לעבור בגוגל על כמה שיותר תמונות מתוך הסרט בהן קיטון נושאת את המראה המבוקש. דווקא שחיפשתי את אנני הול מצאתי את אליס ריטר (Alice Ritter).

תחת המילים "אנני הול" מצאתי ציטוט של המעצבת אליס ריטר מספרת כי הבגדים שהיא יוצרת "הם בעיניה שילוב של הרומנטיקנית הפריזאית פוגשת את אנני הול." ההגדרה מצאה חן בעיני ועד מהרה נשכחה התחפושת וכל כולי התעמקתי באתר של המעצבת.

מוזר אך יצירתי

לפני 9 שנים, אליס ריטר, ילידת צרפת, עברה לניו-יורק כשהיא נחושה להצליח בתחום האופנה. מבלי לרכוש השכלה פורמלית בתחום, היא החלה לפרק פריטי וינטג' על מנת ללמוד את הגזרות והצורות בהן נבנה מכנס, שרוול וחצאית. היא קראה כמה שיכלה על אופנה ובין לבין גם לקחה כמה שיעורי איור אופנה ואלמנטים בעיצוב.

את העיצובים שלה היא מכרה בחנויות בוטיק בניו יורק והקולקציה הראשונה שלה שהוצגה בבוטיק "ISA" בברוקלין נמכרה כבר באותו שבוע שהגיעה לחנות.

השם שיצא לה באופן מהיר למדי היה של שמכינה פריטים ייחודים, בעלי מראה מוזר, אך עם זאת אופנתי ומאד יצירתי. בשנה שעברה היא מכרה כבר את הקולקציה שלה לבית הכלבו הטרנדי בארני'ס בניו-יורק ולבוטיק המסוגנן Colette בפאריס ואף זכתה לאיזכורים במגזינים כמו Vogue ו-Elle.

כיום הפריטים שלה נמכרים בעשרות בוטיקים בניו-יורק, אוסטרליה, יפן, פאריס ואפילו באינדונזיה. היא עצמה הפכה לאושיית סטייל והבגדים שלה מככבים בעשרות הפקות אופנה מדי חודש.

הבגד האידאלי

החלום הוא אולי המוטיב החזק ביותר בעבודתה של ריטר. היא מספרת בראיונות עמה כיצד שיחקה כילדה פריזאית בעליית הגג של סבה וסבתה במחוכים ותלבושות גרנדיוזיות בנות המאה ה-19 ותמיד חלמה ליצור אופנה בעצמה. גם המעבר לניו יורק היה עבורה הגשמת חלום.

בפריז היא עבדה כאשת יחסי ציבור בעולם המוזיקה והבינה כי רק אם תשנה לחלוטין את מסלול חייה תוכל להגשים את עצמה כמעצבת. היא נסעה לניו יורק בעקבות האהבה ועד מהרה מצאה חופש יצירתי להגשים את משאלותיה כילדה, שיכלו לסייע לה למצוא רוח חיים חדשה.

ריטר מתארת את הסטייל שלה כ"נשי, רומנטי אך אמיץ. זהו מיקס בין בגדי האופנה העילית עליהם חלמתי כילדה שגדלה בפאריס, לבין השימושיות היומיומית. אני אוהבת בגדים עם נשמה וקצת הומור."

היא נוגעת בנשיות אך שומרת תמיד על נגיעה גברית ובעיניה אין דבר סקסי יותר מאשה שיודעת שנחמד תמיד לאחוז באיזה טוויסט גברי. את אותו הטוויסט היא מתרגמת לפריטים מחויטים, ז'קטים ולחולצות לבנות זכות שהם הבסיס של כל הקולקציות שלה.

היא משלבת בין קווים רכים ורומנטיים עם קשיחות ויוקרה פריזאית.
היא טוענת שבכל הפריטים שלה ניתן לראות קצת ממנה, שכן בעיצוביה היא תמיד חושבת "מה הם הצרכים שלי?" האתגר בעיצוב של כל קולקציה, שמניע אותה קדימה, היא מציאת ה"תלבושת המושלמת", או הלבוש האידיאלי שיוכל ללוות אותך מהבוקר ועד הערב מבלי מאמץ, ושיהיה ניתן להרגיש בו נוח עד לא תהיה בכלל סיבה לפשוט אותו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

לנערות המשרד

באתר ניתן לראות את רשימת הבוטיקים השונים המחזיקים פריטים של ריטר. שם נמכרים כרגע פריטי אביב-קיץ 08 בהנחות גדולות, אך לדעתי שווה לחכות עד שיגיעו פריטי סתיו-חורף 08, שכן הקולקציה הזו מרשימה הרבה יותר.

ישר תזהו את אותה אנני הול, עם גוון פריזאי-משהו. עבודת החייטות צועקת למרחקים בקולקציה, נראה שכל נערת משרד אופנתית תמצא פריט עבורה. החולצות מבדי שיפון ומשי, נשרכות בצוואר בסרט או מעוטרות מלמלה ומוכנסות לתוך מכנסיים מחויטים רמי גזרה שנראים נפלא. שמלת הצמר האפורה עם אלמנט המלמלה בחזית מקורית ומרעננת, כמו גם חליפות מחויטות שמעניקות אפיל מזכירתי שיקי מבלי שתראי כאילו התבגרת בעשר שנים. שימו לב גם לדגם מקסים שמדגים את המהות העיצובית של ריטר, המשחק והשילוב בין שתי תרבויות, אמריקנית וצרפתית: פרחים עדינים בשחור לבן על חצאית עיפרון עם פרחים בולטים בצהוב, אדום, כחול על חולצת משי עם שרוולי לוחם שוורים.

מחירים:
חולצות החל מ-100$
חצאיות/שמלות החל מ-300$
ז'קטים ומכנסיים החל מ-200$

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully