וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייאוש נעשה נוח

לרה רוטר

24.7.2008 / 16:48

המעצבות של "מקווה" יודעות שיום אחד מתחם גן החשמל יפרוץ את גבולות האופנה של הקונות. בינתיים הן מבטיחות להתרחק מטרנדים

המעצבות חיה מיכלסון סמולרצ'יק ואולין טרדימן, יושבות בחנותן "המקווה", הקרויה ע"ש הרחוב בו היא שוכנת, במתחם גן החשמל, ומביטות בערגה אל עבר רח' הרכבת. "שם יותר טוב. ללוקיישן שלנו אף אחד לא מגיע", הן אומרות, לוקחות נשימה עמוקה, ומספרות שעם התחושה הזו של דלילות מבקרים, מזדהים רוב בעלי החנויות של האזור, המכנים עצמם "הקולקטיב".

בעלי החנויות מחכים כבר כמה שנים לפריצה הגדולה עליה מדברים כולם, אבל בינתיים הם מרגישים שהמבקרים העיקריים באזור, הם אנשי התעשייה עצמם. אבל מעצבי גן החשמל לא מתייאשים ומרבים בניסיונות להחדיר את השטח שלהם לתודעת חובבות האופנה, תוך איחוד כוחות שמביא להפקת ארועי אופנה בשכונה, השקעה מאוחדת בפרסום ויחסי ציבור. הוצאה מפה שמסמנת את כל הבוטיקים הקיימים באיזור, מכירות משותפות וסיילים.

סמולרצ'יק (30) וטרדימן (38) פתחו את החנות לפני כשנה והן מסבירות למה הייאוש הוא בכל זאת נוח. "יש קסם בשכונה הזאת ומיותר לציין ששכר הדירה כאן נמוך, יחסית למתחמי אופנה אחרים בעיר. מכיוון שאנחנו עסק קטן בתחילת דרכו בחרנו במתחם. אני עוד מקווה שתתרחש כאן התרוממות, אני חושבת שחסרים כאן מקומות לעצור לנוח בהם. אם היו נפתחים עוד כמה בתי קפה נחמדים, למשל, אני סבורה שהמצב היה נראה אחרת. כרגע, מי שמגיע לפה, מגיע לכאן עם מטרה, כמעט ולא מצויים סתם עוברי אורח".

לעת עתה הן מציעות את "מקווה" כמקום לעשות בו אתנחתא מהשיטוט באזור. קולקציית הקיץ של השתיים כוללת 9 דגמים, המבוססים כולם מכותנה ארוגה בלבד, שמעניקה נפח ונוקשות פיסולית לבגדים, בהרבה עבודה בטכניקה של קיפולי בד ופליסה מקובע.

"אני אוהבת להתייחס לבד כמו אל חומר וליצור צורות גיאומטריות וארכיטקטוניות", מסבירה טרדימן וסמולרצ'יק מוסיפה "לי יש דווקא אהבה לצורות מעוגלות". גזרות הבגדים חושפות את שיתוף הפעולה. גופיית ביסייק בפסים דקים של אדום ולבן שלכאורה נראית פשוטה לגמרי, מתגלה במדידה על הגוף כמחמיאה ביותר, הודות למפתח הצוואר והשרוולים, המעוצבים בסגנון בגדי הים של שנות ה-50. לצידה, חולצת כפתורים, קיבלה שרוולים תפוחים והכפתורים מושחלים ללולאות השוכנות בתוך קפלי פליסה.

טרדימן, שעשתה בעבר ארט לסרטים והיתה בעלת מותג משלה בשם EVELYN T וסמולרצ'יק, בוגרת שנקר שעבדה ב"קום איל ו "טובל'ה" (ואפילו ניסתה ליצור ליין של בגדי קוטור לילדות, שלא כל כך הצליח להמריא), הכירו דרך עמי, בעלה של חיה. “מיד כשהכרנו התחיל להתגלגל הרעיון לעבוד ביחד. מצאנו את הלוקיישן ונכנסו להילוך.

לא ניסינו לשווק את הבגדים לחנויות אחרות, לפני שהקמנו את "מקווה". רצינו להתחיל עם מקום משלנו, בוטיק, שילך ויתרחב לאט לאט".

עבודה על דגמים קיימים

צורת העבודה של השתיים מתבצעת כמעט תמיד על דגם קיים. “אנחנו לא מציירות. אנחנו מוצאות בגד בארון של מישהו או בחנויות יד שנייה ועליו אנחנו עובדות ומפתחות אותו. גם אם נמציא את הדגם הבסיסי, נשרבט משהו, נלך לתדמיתנית שתוציא לנו דגם בסיסי ומשם נמשיך לעבוד. יש לנו כמה דגמים שאפילו נקראים על שם האישה שמהארון שלה לקחנו את דגם הבסיס”.

את כל תהליך העיצוב מלווה האג'נדה ליצור בגדים שיהיה קשה לזרוק מהארון גם לאחר שנים. “יש לי כמה פריטים ישנים בארון שבכל עונה, כשאני עושה סדר, אני לא מעיזה להשליך אותם. זה מה שאנחנו רוצות שיקרה עם הפריטים שלנו. אנחנו לא מוכרות טרנדים, אחנו מנסות למכור בגדים קלאסיים, איכותיים וטובים”.

מחירים:
שמלות: 520-720 ש'
מכנסיים: 390-580 ש'
חולצות: 220-390 ש'
גופיות בייסיק: 120 ש'
אוברול: 520 ש'

"מקווה", רח' מקווה ישראל 26, מתחם גן החשמל, ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully