וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאחזים באוויר

לירוי שופן

27.7.2008 / 7:50

קבוצות אמנים בינתחומים שגם עושים אופנה הן שוס חדש ומורגש. "סורפייס טו אייר" הפריזאית למשל, היא חברה חדשה שלנו

ב-1996 בניו יורק החליטה חבורה של מעצבים מתחומים שונים, לעבוד ביחד ולהקים סטודיו וגלריה שיאפשר להם חופש אמנותי בלתי תלוי. המקום שלהם שמוקם בהתחלה באיזור היוניון סקוור, הוליד ממש מיני תנועת אנדרגראונד חדשה, של אמנים שמשלבים אמנות ויזואלית, עיצוב תעשייתי, תקשורת חזותית ואופנה.

בועת החופש והעצמאות שיצרה הקבוצה בניו יורק, עודדה קולגות בפריז לנסות לשחזר את הרעיון והתוצאה היתה בוטיק, גלריה ומותג אופנתי סופר טרנדי וחדשני באיזור המארה. ההצלחה והעניין התקשורתי, הביאו לא רק לפתיחת אתרים וקבוצות דומים בשטוקלהום וטוקיו אלא גם לשיתופי פעולה אמנותיים ורב תחומיים של הקבוצות השוצפות האלה עם חברות ענק כמו לואי ויטון, נייק, אדידס, סוני ועוד.

מאחורי מותג הדנים השוודי והסופר מתוחכם למשל, "אקנה ג'ינס", כמו "סורפס טו אייר", עומדת קבוצת אמנים מתחום העיצוב והתקשורת החזותית ובית האופנה העילי לנווין הודיע לאחרונה על שיתוף פעולה עתידי עם המותג הצעיר והמתבלט.

מבין קבוצות האמנים השיתופיים שפועלים בערים השונות בעולם תחת השם "סורפייס טו אייר", הצליח הלייבל הפריזאי להעמיד את העשייה האופנתית המשמעותית ביותר. הלייבל, שכבר הוציא מספר קולקציות, מרכיב בכל עונה קז'ואל אורבני, פריזאי, מתוחכם ונועז. קולקציית חורף 2008-9 שלהם מאשרת את מה שהיה ידוע מזמן – אנשים משכילים כנראה עושים את זה טוב יותר. כצפוי מאמנים שמחשיבים עצמם שוליים, המראה שהם מקדמים לסתיו הוא רוקרי וצנום מידות עם נגיעות שמרפרפות על הניינטיז. אפילו חולצת הפלנל המשובצת מימי הזוהר של הרוק מסיאטל מופיעה כאן כמוטיב חוזר וזוכה לעיצוב מחודש שהוא אחר אבל עדיין משתוקק לד"ר מרטינס ולאלבום של נירוונה.

צולחים סאטן

הדבר שבולט באופן מיידי הוא ההתייחסות העדינה של המעצבים לגרפיקה ולטקסטורות של הבגד. יש בין הבגדים שלהם לעונה הקרובה סוודר בטכניקת סריגה גסה ומקסימה של שזירה עבה, אורכים מפתיעים של חולצות ובעיקר אצל הנשים ושימוש טוב במשחקים של נפח. הגזרות מחושבות עד אחרון התפר. מעילי הטרנץ' המסובכים בנויים היטב, החולצות המכופתרות עשויות בדקדקנות גם כשהן מסאטן ושמלות הבלון לא נראות מכבידות על הגוף.

ההברקה האמיתית של "סורפס טו אייר" היא שכל האג'נדה והכישרון לא הופכים לבלילה בלתי לבישה. להפך, מדובר בקולקציה שמכוונת אל היום יום, אבל כזו שמעיזה לקחת אותו מזווית קצת אחרת ולבטא את הראייה האסתטית של המותג. המטרה המוצהרת שלהם עובדת: לתת לרעיון האמנותי והמופשט ביטוי קונקרטי נגיש. חובבי האופנה שהם גם חובבי אמנות ירגישו פה שמבינים אותם, מכונים אליהם ומדברים איתם עם מבט עמוק לעיניים. תחושה ממכרת ללא ספק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully