וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל בויתור על אגו

לרה רוטר

28.7.2008 / 14:13

3 בוגרות בצלאל חולקות חלל, מקדמות זו את העיצובים של זו ולא נהרגות על הקרדיט. עוד דרך להיות מעצב עצמאי בגן החשמל

בשנים הראשונות, חייה של מעצבת עצמאית הם לא קלים. לא פשוט להתמודד עם תשלום שוטף של שכר דירה, שהייה ממושכת בחנות או העסקת מוכרת, השקעה בחומרי גלם ועוד. שירי הימן (32), אפרת חבאני (37) ודניאלה זילברשטיין אסלן (32) שלמדו יחד במגמת לצורפות ואביזרי לבוש בבצלאל החליטו לחלוק חלל תצוגה וסטודיו כדי לפתור חלק מקששי ההתחלה. הן מסתדרות טוב אחת עם השנייה ואוהבות מאוד לעבוד יחד.

לעוברות האורח שנכנסות לחנות, עדיף לא לנסות לזהות מי מבין השלוש עיצבה מה. הן יוצרות אביזרים דומים והשואו רום לא מסודר לפי קולקציות של מעצבת מסוימת. "אנחנו גם מתחלקות בזמן השהייהבחנות. כל אחת מאיתנו נמצאת יומיים בחנות כמוכרת ולא מנסה למכור דווקא את המוצרים שלה אלא לעזור ללקוחה וללכת לפי מה שמוצא חן בעיניה".

לפני שהן התאחדו כל אחת מהן גיבשה את הקו העיצובי שלה ואת המותג שמזוהה איתה. שירי עבדה כשכירה בחברת התיקים "דנלר", אפרת יצרה תכשיטים ובגדים ושיווקה לחנויות ודניאלה נסעה ללמוד באיטליה אצל מעצב התכשיטים אוטו בונצלי ואחר כך המשיכה ללימודי תואר שני במחלקה לצורפות ולאביזרים בבצלאל.

בתקופת ההבשלה הזו הן המשיכו להיות בקשר והתייעצו אחת עם השניה כל הזמן.
הרעיון לפתח חנות יחד, עלה ונפל מספר פעמים עד שמצאו את החנות במתחם גן החשמל "המתחם בעינינו הוא המקום הנכון להיות בו, יש כאן אווירה של משהו חדשני ותחושה שהמתחם ממריא לאיטו. יש פה מסביב הרבה מעצבים ומעצבות שהם חברים שלנו מהלימודים, כמו שני בר למשל וזה נחמד".

תכשיט שלא צריך אותך

שירי שעובדת בעיקר בעור, מציעה בפבריקה תיקים, ארנקים וחגורות בסגנון נוסטלגי רך. פריטים בולטים המקולקציה שלה הם ארנקים בשם BW שעוצבו בהשראת נעלי הג'אז של גברים בשנות ה-50 ותיקי איפור העשויים עור שעליו מודפסים כלים עתיקים שונים כמו כלי כתיבה, בובות או אוסף מספריים עתיקות.

דניאלה מציגה ב"פבריקה" ליין של תכשיטים מינימליסטיים ופיסוליים מכסף או זהב כשהקו המנחה בעיצוב שלהם הוא שלתכשיט יהיו חיים גם כשהוא לא ענוד על הגוף. "אני רוצה שהתכשיט יראה טוב גם כשהוא מונח בקופסת התכשיטים" מסבירה דניאלה "ואז כשלובשים אותו הוא מקבל חיים אחרים".

אפרת היא הרב תחומית מבין השלוש. היא עושה בגדים, כפכפי עור, תכשיטים וחגורות עור. מהתכשיטים מומלץ לתת את הדעת לטבעות ולשרשראות שבהן משובצים יהלומים בצורתם הגולמית ולאלו שעשויים מאבני בזלת שחורות. ליין הבגדים של אפרת מונה כ- 9 דגמים שמתוכם בולטות שתי שמלות באורך מידי. אחת היא שמלת מלחים מפשתן עם מחשוף משולש ולשנייה גזרה יותר משוחררת ומחשוף במראה פליסה. יש גם חצאית פליסה יפיפה מבדים מודפסים ומיוחדים וחולצת כפתורים בעלת שרוולים תפוחים בצהוב, סגול, אדום וירוק.

בעתיד הקרוב הן מתכוונות להכניס גם תיקים ותכשיטים לגברים שתעצב דניאלה, תיקי לפ-טופ מעורות ומבדים בעיצוב שירי ותכשיטים משובצים באבנים שנאספו באיסטנבול, בעיצובה של אפרת.

איפה - כמה

טווח מחירים:
בגדים: 180-500 ש"ח
תכשיטים: 110-6800 ש"ח
תיקים: 220-1660 ש"ח
שאר אקססוריז: 80-500 ש"ח.

פבריקה, רח' לבונטין 6, ת"א. טל': 077-2199022.

  • עוד באותו נושא:
  • פבריקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully