וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה שמים את הצ'ק

לרה רוטר

30.7.2008 / 1:30

החלטתם ללמוד סטיילינג. איפה כדאי, מי יחבר אתכם, מי יגיד לכם באמת אם אתם מוכשרים לזה ומאיפה יוצאים בוגרים שעובדים בשוק

חילוקי דעות רבים נשמעים בקרב ההמון האם ניתן ללמד וללמוד להיות סטייליסט או שפשוט נולדים עם זה. בבתי הספר לסטיילינג יגידו שבהחלט ניתן ללמוד עקרונות בסיסיים שייסיעו לבעלי הפוטנציאל. לעומת זאת, רוב הסטייליסטים ואנשי התעשייה גורסים שכשזה נוגע לסטייל או שיש לך את זה או שלא, ושום בית ספר לא יעזור לנטולי הכישרון.

ובכל זאת, מסגרות הלימוד השונות מציעות קורסים המועברים ע"י אנשי סגל מנוסים ומכיוון שגם לא קל ליצור קשרים בתחום, אולי המתעניינים יעדיפו בכל זאת לשקול את האופציה ללמוד סטיילינג באופן מסודר, במקום סתם ללכת ולהפיל את עצמם ואת שאיפותיהם הגדולות על בעלות סוכנויות הייצוג.

קבלו רשימת מצאי. איפה לומדים סטיילינג, כמה נותנים ומה מקבלים. המחלקה ללימודי סטיילינג (ודוגמנות!) בראשות ניקול הלפרין נפתחה יום לפני עליית הכתבה ולכן לא נכנסה לרשימה.

לימודי סטיילינג במסגרת לימודי החוץ של שנקר

מטרה מוצהרת של הקורס:
לתת רקע עיוני על עולם הפירסום באופנה, לתת הכשרה מקצועית, לקשר בין התלמיד למקום עבודה אפשרי בעתיד, להכין תיק עבודות.

תכנים:
מעיינים בכתבות אופנה, לומדים על תולדות האופנה במאה ה-20, לומדים להכין דפי השראה, מתאמנים בסטיילינג אישי – לומדים להתאים בגד למבנה הגוף ולאופי האירוע. עוברים קורס בתחזיות אופנה, והדרכה להכנת תיק עבודות מקצועי. במהלך הקורס ניתנות הרצאות אורח בנושאי איפור, תדמית, סטיילינג וצילום ועוד, נערכים ימי צילום עם צלמים מקצועיים וסיורים באתרים מחוץ לשנקר.

המורים:
אסתי זיסמן - מעצבת ומתאמת אופנה, קניינית וסטייליסטית. עידו רקאנטי - מעצב אופנה. ענבל רביב - סטייליסטית. מאיה מילשטיין - סטייליסטית. בין המרצים האורחים: ראובן כהן – סטייליסט, תמר מרקוביץ – סטייליסטית, עמית ישראלי – צלם, דורין אטיאס – סטייליסטית, עדי אורני – צלמת, גיל זוהר – עורכת אופנה. אבי הראל – צלם. בן קדר – מאפר. גיל סלבין – מסעדן. שילה מגר – יחצנית. אביבית למדן – סטייליסטית לאופנה. מרק אורן – סטייליסט לאומנות. לימור שביט – סטייליסטית, דני בר שי – מלביש בעל סטודיו לתלבושות. לימור ריחנה – מאפרת. שי כהן ארבל – צלם. אורי גלעדי – סטייליסטית. מירה גלבפיש – מעצבת תלבושות ותערוכות. טלי ברוקרנץ – יועצת תדמית. יניב גולן – צלם. אורלי שי - יועצת תדמית. עומר פוזנר – סטייליסט.

בוגרי הקורס בשנקר שהשתלבו בתעשייה:
הסטייליסטית תמר מרקוביץ' שבהמשך פתחה בית ספר לסטיילינג, ליטל מרח, סטייליסטית ב"לאישה", שחר חפץ, מלביש ב"הישרדות", "גריז".

המערכת בודקת:
מהתבוננות בעבודות אמצע הקורס של הסטודנטים נראה שנעשתה עבודה טובה בהתאמת בגדים למבנה הגוף. חוש טוב לאופנה לא אותר בעבודות.

כמה?
30 פגישות בנות 3.5 שעות אקדמיות פעם בשבוע. שכר הלימוד : 4,960 ש' כולל דמי רישום. פרטים בטל': 03-6110045

"עבודי קריאטיב"- לימודי סטיילינג

מטרה מוצהרת של הקורס:
פה מדובר על אימוץ ופיתוח של שיטה שנלקחה מבתי הספר לתחומים דומים במילנו שעיקרה טוטאל סטיילינג. סטיילינג שנוגע בכל התחומים מאופנה ועד בכלל.

תכנים:
אופנה מהיבטיה השונים, פרסום אופנה, כתבות אופנה, סטיילינג אישי, תולדות האופנה, פוד ארט, עיצוב חלל, עיצוב קונספט, עיצוב דמות, תלת מימד/ חלונות ראווה וסטיילינג לקולנוע.

בצוות המורים:
שירלי גליק - דוגמנית, סטייליסטית, כותבת בדה מרקר ומגישה בערוץ החיים הטובים. אביבית רושה - סטייליסטית ומעצבת הבית של חב' האופנה גריפ. זהר ירום - מעצבת תלת מימד וחלונות ראווה. מעין שלף - אוצרת אמנות וסטייליסטית. לילך אלגרבלי - מעצבת אופנה בעלת המותג "לילהמיסט". דלית מרחב - אמנית ומעצבת המתמחה בפוד סטיילינג. דני בק - אמן פלסטי המתמחה בעבודות סטיילינג אמנותיות. איילת עופר- מורה לאמנות וסטייליסטית. תומאס שמש - אמן ארט ומאפר.

בוגרי הקורס בעבודי שהשתלבו בתעשייה:
יעל גבע - אסיסטנטית של מזל חסון, הילה חזן - יד ימינה של ליאת אשורי מזה שלוש שנים, מירי בלבול- היתה אסיסטנטית של כדורי, כיום עושה בעיקר פוד סטיילינג ועיצוב אווירה וטקסטיל להפקות של "את" ו"גורמה".

המערכת בודקת:
העבודה העיתונאית מול עבודי היתה איטית ומסורבלת. בכל פעם שפנינו עם שאלה על הלימודים נאלצנו להמתין ימים לתשובה. יש לקוות שהתלמידים לא נתקלים ביחס דומה. בעבודות הגמר שהועברו אלינו מבית הספר, לא הודגש הפן של האופנה והם נראו כמו עבודות בקורס לפרסום.

כמה?
תשעה חודשים, 216 שעות פרונטאליות ועוד 9 ימי סטודיו (90 שעות נוספות) סה"כ כ-300 שעות לימוד. מחיר: 12,000 ש'. פרטים בטלפון: 03-6958652

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

סטודיו 16/23 - לימודי סטיילינג

מטרה מוצהרת של הקורס:
לקורס יתקבלו רק אנשים שהסטודיו באמת מאמין שיש להם את הפוטנציאל להיות סטייליסטים והצוות מצהיר שיעשה הכל כדי להביא אותם לשם. הכניסה לקורס מותנת בראיון קבלה, תיק עבודות ועמידה במשימת מבחן. אופיו של הקורס אינטימי ומובטחת התייחסות אישית לכל תלמיד. ההשתדלות היא לכוון את הסטודנט לתחום אליו הוא מתאים. יש שיחות ייעוץ אישיות במהלך הקורס, וניתן סיוע בחיבור בין הסטודנטים לעורכי אופנה, לסוכנויות סטיילינג, חברות אופנה ומשרדי יחסי ציבור של חברות אופנה. נותר ערוץ תקשורת פתוח עם הסטודנטים גם לאחר סיום הלימודים.

תכנים:
מבואות להכרת מושגים הכרחיים כמו שרשרת המזון של האופנה, בירות אופנה ומעצבים, תולדות האופנה, סדנאות סטיילינג מעשיות. שיעורי סגנון אישי, הלבשת מוזיקאים, עבודות מערכתיות, אופנה ואיפור אופנה. במקביל ליצירת תיק עבודות מקצועי.

הצוות:
הסטייליסטיות תמר מרקוביץ' ושרון בונד (הבעלים) מעבירות חלק גדול מסדנאות הסטיילינג. עוד מלווים: הסטייליסט גדי אלימלך, לילך אלגרבלי - מעצבת "לילהמיסט”, מזל חסון - סטייליסטית, עדי אורני - צלמת, רותם וסרקין - יח"צנית אופנה.

המערכת בודקת:
מרקוביץ' ובונד הבעלים חתומות על עבודות סטיילינג נהדרות כסטייליסטות. הן מסורות מאד לעסק ומחוברות לכישרונות היותר מוצלחים בתעשייה. בתיקי העבודות של הבוגרים שלהן צילומים שהם ראויים לפרסום במדיות מובילות.

בוגרים שהשתלבו בשוק:
ירין גוטה שימקוביץ' שעשתה הפקה למגזין "GO" והפכה שם לסטייליסטית קבועה, שלומי אזולאי שעשה הפקה ל"ידיעות אחרונות" ומאז עובד שם על בסיס קבוע, לירן כלפון שעובדת בימים אלו עם "לוריאל".

כמה?
96 שעות אקדמיות, המתפרשות על 8 חודשים, פגישה אחת לשבוע בת שלוש שעות. מחיר: 7800 ש'. טל': 03-5184093

אורלי שי - לימודי סטיילינג

מטרה מוצהרת של הקורס:
כיתות קטנות, אישיות שמאפשרות למרצים להכיר את הכישורים והיכולות של כל תלמיד ולמקצע אותו באופן אישי. חוץ מבניית תיק עבודות במהלך הלימודים משלבים את התלמידים בהפקות שמתפרסמות באתרי אופנה ( msn , ynet), במגזינים (את, לאישה, אטמוספירה), ובתוכניות טלוויזיה (Y ב-10, שרון כידון, חדשות ערוץ 2) ומאפשר להם חהתמקצע בכתיבת תוכן אופנה וסטייל לתוכניות רדיו (102, 103, רדיו חיפה).

תכנים:
בקורס בסיס לומדים על אידיאל היופי והמקורות שלו, על התאמת מערכות לבוש למבני גוף, התאמת תספורת, התאמה ושילוב של אביזרים, על טקסטיל: משקל הבד וסוגיו השונים ביצירת צללית מחמיאה ונכונה, על התאמת צבעים ושימוש נכון בהם. על הלבשה תחתונה והתאמתה, על עיצוב גבות והתאמת איפור למבני הפנים השונים, על תחזיות אופנה, סידור ארון הבגדים האולטימטיבי, מסע קניות בארץ ובחו"ל. יש גם קורס על המגזר העסקי ובו לומדים על התאמת מערכות לבוש למגזרים שונים, אריזת מזוודה לנסיעת עסקים ונימוסים בעסקים. יש קורס על עולם העיצוב המורכב. בו לומדים על איפיון לקוחות וקונספט, שיעורי הפקה, איפור לצילום, סטיילינג בטלוויזיה, היסטוריה של הסטייל, תחזיות, קאוצ'ינג להצלחה כאיש מקצוע, בניית תיק עבודות, משתתפים בהפקות אופנה ופרסום ובעבודה מול יחסי ציבור. בית הספר מבטיח ללוות את הבוגרים ולעזור להם לקבוע תמחור מול לקוחות.

צוות המורים:
אורלי שי - מעצבת אופנה ותדמית, עורכת ומגישת אופנה וסטייל בטלוויזיה, יועצת לאנשי תקשורת, אמנים וחברות אופנה. ראובן כהן - סטייליסט, ליאת אשורי - סטייליסטית, מנחם עוז - צלם אופנה, גילי סיוון - בעלת חברה לייעוץ ותוכן בנושא סטיילינג, סמדר קליצ'ינסקי - דוגמנית, ומדריכת איפור, שרית קליימן - מנכ"ל סוכנות "סולו". מיכל מונקה - מפיקת אופנה בארץ ובחו"ל, צוקי גלאי - בעלת משרד ליחסי ציבור, רינה ובר - מנהלת תיקי לקוחות באימאג' בנק, דיאנה מציק - סטייליסטית בוגרת המרכז.

כמה?
הלימודים נמשכים כתשעה חודשים, במפגשי בסיס של פעם בשבוע לא כולל הגשות, הכנות הפקה, פגישות צוות או ימי צילום שם נערכים התלמידים ליום צילום מלא של כ-8 שעות.
משך המפגש כ-3 שעות.

בוגרים שהשתלבו בתעשיה:
מירי קאלה, מעצבת אופנה ירושלמית, בעלת בוטיק בירושלים. בני אליאסי, סטייליסט ומפיק בפועל, העובד כמפיק עצמאי עם גילי סיוון ועוד.

המערכת בודקת:
אורלי שי אכן מצליחה להכניס רגל למקומות שונים מכוח האמביציה והיסודיות אבל קשה לומר שטביעת היד האופנתית שלה היא חדשנית או מעניינת.

כמה?
מחיר: לפי קורסים. קורס קצר בודד - מבוא לאופנה 2,300 ש'.
טל': לבירורים: 03-5752211, 077-2112211.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully