וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצג בחצי כבוד

לירוי שופן

3.8.2008 / 12:46

סטאר מבטיח בריאלטי מעצבי האופנה "פרוייקט מסלול" באוסטרליה, הוא אורן נורי מכפר סבא. הגיע רחוק, אבל הודח לפני הזכייה במאה אלף דולר

אורן נורי חושב לפעמים על היום שבו קו האופנה שלו ימכר בארץ, למרות שהיה עסוק בתקופה האחרונה בלהיות הכוכב החדש של עולם האופנה האוסטרלי. נורי, מעצב האופנה הצעיר והישראלי היה אחד מהתותחים הכבדים של התוכנית "פרויקט מסלול אוסטרליה" שנמצאת כרגע בשיא הרייטינג שלה. התמונות שלו כבר מרוחות בכל העיתונים המקומיים והוא מודה שמזהים אותו ברחובות.

"כשהתחילו לפנות אלי מהפקת התוכנית" הוא מספר "לא יצאתי מגדרי. גם כי הייתי מרוכז בתכניות שלי וגם בשל העובדה שמעולם לא ראיתי את הגרסה האמריקאית של התוכנית ולא עניינה אותי כל כך החשיפה וטלוויזיית הריאליטי. אבל ההפקה המשיכה ללחוץ".

ההרפתקה האוסטרלית של נורי (29) במקור מכפר סבא, התחילה לפי ספר המשתחררים הישראלי. הוא טס לאוסטרליה אחרי שהשתחרר מהצבא, חזר ואז, אחרי התלבטות קצרה החליט לחזור וללמוד בסידני עיצוב אופנה "כי בארץ אין אופנת גברים מפותחת וכי לימודי האופנה באוסטרליה הם ברמה גבוהה". הוא בחר בבית הספר לעיצוב "איסט סידני", שמספרים שרמת הלימודים בו משתווה לזו של "סיינט מרטין" באנגליה.

רגע לפני שהודח מהתכנית בשבוע שעבר, הוא הגיע למרחק סביר מהפרס הראשון שיוענק לזוכה ב"פרוייקט מסלול" - 100 אלף דולר למימון קו אופנה בעיצובו, רכב חדש וכמובן כתבה רצינית באחד ממגזיני האופנה הנחשבים באוסטרליה.

אימונית מצמיג

את טופס המועמדות לתכנית שהכיל 50 שאלות, כמו בכל סיפור דרמטי, הוא שלח ברגע האחרון. למבחנים ניגשו 1,400 מועמדים, מתוכם נבחרו 12 מתמודדים, שמונה פחות מהגרסה האמריקאית. "המיונים היו ארוכים במיוחד. חוץ מהרבה מאד ראיונות היה גם שלב של הצגת תיקי עבודות, שיחות עם פסיכולוגית וראיונות מול מצלמה".

מה תספר על הצילומים לריאלטי?
"כל הדבר הזה הזכיר לי בעיקר את הטירונות שלי. מלבד העובדה שהמשתתפים מנותקים מכל גורם חיצוני וערים משש בבוקר עד שתיים לפנות בוקר, לפעמים הרגשנו שצוחקים עלינו כשנותנים לנו משימות כמו לעצב בגד ספורטיבי מחלקים של רכב... ואני מדבר על הכל צמיגים, שטיחונים ואלקטרודות חשמליות".

זה לא שובר כל הלחץ?
"מדובר בתשוקה הכי גדולה בחיים שלי ובחלום, ככה שהכל מתגמד". הוא קטף זכייה באחת המשימות החשובות בתכנית, עיצוב פריט האייקון של הארון הנשי – השמלה השחורה הקטנה. "נתנו לנו בשביל זה תקציב של 50 דולר. מעט מאוד בקטגוריות של שמלות מעצבים. השופטים חיכו לנו במסיבת השקה עם כ-200 אנשים מתעשיית האופנה המקומית". בגדול הוא מספר ש"רוב התוכנית כבר צולם וההפקה ביצעה כמה מהפכים רציניים מאוד כדי להשיג אחוזי צפייה.

ישראליות זה חמוץ

ומה מצב המרפקים שלך? הולכים מכות על הסט?
"היחסים בין המתמודדים מצויינים. להבדיל מהסדרה האמריקאית, שהתחלתי לצפות בה בשלבי המיון, יש כאן תחושה של "כולנו באותה הסירה" וזה הקל על החוויה. האווירה החברתית הזו מאוד אופיינית לאורח החיים הסבלני באוסטרליה".

ומה יקרה אחר כך?
"לפעמים אני מרגיש צורך עז לעבור ללונדון וניו יורק, מקומות שבהם אין עוררין על החשיבות של תחום האופנה ולעבוד בחברת אופנה נחשבת. פה באוסטרליה עדיין נמצאים קצת מאחור בעניין. עכשיו כשכולם מזהים אותי ברחוב והחשיפה באוסטרליה גבוהה, קל יותר לעבור לחברה רצינית".

אתה יכול לראות את עצמך חוזר לישראל? הרי גם בארץ תפיסת האופנה עדיין לא מזכירה את מה שקורה בבירות הגדולות בעולם.
"אחרי מספר ביקורים בישראל בשנים החולפות אני שואל את עצמי מתי נצא מהפלטפורמות, המכנסיים המתרחבים וההדפסים האינסופיים. הייתי שמח לראות נשים ישראליות עם עקבים, שמלות מקסי וגברים לבושים בבגדים שנתפרו בטכניקות חייטות איכותית. העובדה שאני גר באוסטרליה ועושה את זה בגדול לא משנה את העובדה שהבית שלי הוא בישראל. הייתי רוצה לפתוח כאן בוטיק משל עצמי, אולי אפילו עם אמא שלי שמעצבת בעצמה. אחרי הכל חלק גדול מההשראה מגיע ממנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully