וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה לובש מדווש

לרה רוטר

4.8.2008 / 12:49

גורדון בנט הנהנתן, שירש את העיתון "ניו יורק הארלד", הוא ההשראה לחנות הירוקה החדשה בת"א, שמחזקת ומספקת רוכבי אופניים

מאחורי "גורדון בנט", חנות בגדי הרכיבה החדשה בת"א, עומד סיפור אהבה אפלטוני בין הבעלים, ארנון פישר, יחצן לשעבר, לבין גורדון בנט, הבחור שירש מאביו את עיתון ה"ניו יורק הארלד" וכיכב בברנז'ה העיתונאית בניו יורק של המאה ה-19.

בנט, שהיה ידוע כטיפוס גזעי במיוחד, ניהל אורח חיים אקסטרווגנדי עשיר, אהב לשתות, אהב נשים ומסיבות ואהב לנסוע מהר. בניסיון לקדם את מכירות העיתון, הוא החליט לקיים תחרות אופניים. "ניו יורק הרלד רייס", שהפכה חיש לתחרות המוכרת והגדולה ביותר ברחבי אמריקה.

בעקבותיה יזם בנט גם את מירוץ המכוניות הראשון שנערך בין מדינות. הוא אפילו הצליח לחדור לתודעה האנגלית, כשאלה התרגלו לצעוק גם היום "גורדון בנט!" במבטא אנגלי כבד, כשהם מתפעלים ממשהו. "בזכותו יש בכלל FORMULA 1" אומר פישר.

החנות, נפתחה לפני כ-3 חודשים והיא מעוצבת כשביל רכיבה לאופניים. יש בה רצפת בטון עם סימונים על הכביש, סימוני שוליים צהובים, פתח ביוב, תמרורים המפוזרים על הקירות וסטנדים שעשויים מצינורות מים.

סגנון הבגדים בחנות משלב בין בגדי רכיבה מקצועיים לאופנת סטריט של 5 מותגים אמריקאיים. יש פה טישירטס, חולצות מכופתרות ומכנסיים לגברים ולנשים. לחלק מהמותגים יש אידיאולוגיה ירוקה מוצהרת. למותג TWIN SIX, למשל יש טישרטס עם סיסמאות מודפסות כמו BIKE NERD, שמצהירה כי האדם הלובש את החולצה עוסק ברכיבה עירונית בלבד ולא ברכיבת שטח מקצועית. הכיתוב COMMUTER יעיד כי מדובר באדם המתנייד בעיר רק באופניים ואת הסיסמה ONE LESS CAR אין צורך להסביר. ארנון מקווה שהדפסים כאלה על גבם של רוכבי אופניים בדרכים פקוקות, יגרמו לנהגים לחשוב קצת על הצורה בה הם מתניידים.

אנטי לוגו

אג'נדה, נוספת, אנטי-קפיטליסטית, מקודמת ע"י ארנון בבגדי הרכיבה המקצועיים של TWIN SIX. הן שונות מחולצות הרכיבה השכיחה בשוק מבחינת השקט שלהן. "חולצות הרכיבה הסטנדרטיות תמיד נראות כמו שלט פרסומת זרחני, מלא בלוגואים. לי, למשל, יש חולצה שקניתי ב-100 דולר, מכוסה כולה בסמלים כמו אלה של מקדונלד'ס וקאייה. זה ממש בושה שגורמים לי לפרסם דברים בעל כורחי".

ל"בנט" יש גם פריטי כותנה אורבניים של מותג הרכיבה FOX RACNIG, עם או בלי הדפסים הקשורים לעולם האופניים ושני מותגי סקייטבורד אמריקאים.

ZOO YORK הוא מותג ניו יורקי המעוצב ע"י חבורה של סקייטרים שעושים גרפיטי. על גבי כל טישירט של המותג מופיע הדפס שמכיל את הסמל של העיר ניו יורק.

SIRCA הוא מותג סקייטבורד מארה"ב שמתמחה בעיקר בנעלי ספורט לרכיבה ו טישירטים שמעבירות את התחושה של רכיבה עירונית, באמצעות הדפסים צבעוניים וזוהרים ואייקונים מעולם הרכיבה.

גם למותג "פומה" יש פה יצוג עם אופניים עירוניים מתקפלים, שמסביבם נבנה ליין שלם של אופנת נשים וגברים. האופניים יגיעו בעוד כחודש ויעלו בין 2,500-3,000 ש'

בנוסף לכל אלה אפשר למצוא במקום קסדות רכיבה, כפפות קיץ נושמות ו נעלי ספורט בעלות סולייה שטוחה המותאמת במיוחד לרכיבה. בעתיד מקווה ארנון להרחיב את החנות עם הזמן, ולייצר בגדי רכיבה מקומיים בעצמו, כדי לזהם כמה שפחות את הסביבה עם מותגים מוטסים.


מחירים:
טישרטים: 99-199 ש'
ג'ינסים: 250-350 ש'
מכנסיים: 250-350 ש'
נעליים: 299-499 ש'
כפכפי אצבע: 79-180 ש'
כובעים: 99-169 ש'
תיקים: 159-599 ש'

'גורדון בנט', רח' קינג ג'ורג' 65, דיזנגוף סנטר, ת"א. טל': 03-6297203.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully