וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה לובשת ביץ'

אלישבע כספי

18.8.2008 / 0:45

בספטמבר יחלו שידורים חוזרים של "גוסיפ גירל" הסדרה שהבאז האופנתי שלה שקשק את אמריקה. החיים אחרי "סקס והעיר"

"גוסיפ גירל" סדרת הפאן על חייהם של מתבגרים צעירים ועשירים בניו יורק, עומדת לפני הקרנת העונה השנייה בארה"ב וכתבות נרחבות מוקדשות לה בחשובים שבעיתוני אמריקה. הרייטינג של "גוסיפ" (ב"הוט" קוראים לה "אחת שיודעת") היה אמנם מתון אבל את הבאז החזק השיגה מחלקת הסטיילינג. כן, כן אחרי שנים רבות, ניראה שסוף סוף מגיעה הסדרה שמצליחה לעורר עניין אופנתי בסדר גודל שמזכיר את זה שיצרה "סקס והעיר".

לפי הניו יורק טיימס יש לתיכוניסטים הבזבזנים שב"גוסיפ", אותם מלאיינים צעירים שמגיעים לבית הספר הפרטי בלימוזינות עם נהג, את ההשפעה הגדולה ביותר על תרבות הקנייה של צעירים היום. הכוכבים היפים של "גוסיפ" מתעסקים מול המצלמות בסקס, תככים ובגידות, ואמריקה קונה בתגובה את כל מה שהם לובשים.

אינספור אתרים ברשת וכתבות בעיתוני אופנה עסקו בתיעוד וסקירת השיק שבסדרה והמוני מעריצים נוהגים להגיע לבוטיקים עם עיתוני אופנה שבהם צילומי הכוכבים ומחפשים בגדים בדיוק כמו בתמונה. הדיבור על הסדרה הוא כה חזק עד שמעצב העל, מייקל קורס, שמצהיר כי הוא מעריץ לוהט של התיכון המלוקק, הודיע כבר שישתתף בהופעת אורח בפרק שיוקדש לשבוע האופנה בניו יורק, המתקיים במקביל לתחילת שידורי העונה השנייה.

הכי קל בחורף

מעצב התלבושות והסטייליסט של הסדרה הוא אריק דאמן שעבד במשך תקופה עם פטרישיה פילד על "סקס והעיר". בתפקידו הנוכחי הוא מפעיל את אותם עקרונות שהביאו את הסדרה האם לשיאים הבלתי מנוצחים שלה.

גיבורי הסדרה נמצאים רוב הזמן בבית הספר, אבל דאמן הצליח להמנע מהמראה המשעמם של מדים זהים ויצר לכל דמות מראה אינדבדואלי ומשובח באמצעות מעילי טרנץ' וז'קטים מטוויד (הסדרה מתחילה עם פתיחת שנת הלימודים בספטמבר ומתרחשת ברובה בחורף), טייצים וגרביים בגובה הברך, ובעיקר שלל אקססוריז מופרזים: קשתות וסרטים לשיער, סיכות ומחרוזות פנינים, צעיפים, עניבות ותיקים מדהימים. המוטו הוא הפרזה גאה. התיקים אגב הם קטע בפני עצמו. מדובר בתיקים של טובי המעצבים כמו ולנטינו ובלנסיאגה שעולים אלפי דולרים ומתפקדים בעלילה כתיקי ביה"ס.

אחרי שעות הלימודים מתנהלים חייהם של צעירי החבורה התלושה במלונות פאר ומסיבות קוקטייל המחייבים שמלות וחליפות ערב מפוארות.

התפאורה מושלמת

הבחורים בסדרה לובשים בלייזרים מצוייצים במראה הקולג' האמריקאי, חולצות פולו בשכבות אחת על השנייה ואפודות קשמיר דקות בצבעי פסטל בהירים. הסדרה אף החזירה לאופנה את המשבצות הסקוטיות בחצאיות מיני קצרצרות אצל הבנות ואת דוגמת היהלום בסוודרים הדקים.

בין המעצבים שבגדים או אביזרים שלהם כיכבו בסדרה, מעצבים שאהודים על נשות חברה אמריקאיות עשירות כמו ראלף לורן, אוסקר דה לה רנטה, מייקל קורס, וולנטינו ומנגד, גם את בננה רפבליק, אורבן אאוטפיט, זארה ופורבר21.

כל הפריטים שמופיעים בסדרה, גם היקרים שבהם, נחטפים זמן קצר אחרי שידור כל פרק מהחנויות או מאתר הבית של "גוסיפ גירל" שמזהה עבור הצופים, את שמות המותגים שמאחורי הבגדים בכל פרק ומאפשר להם לרכוש אותם בו במקום.

מעצבים רבים הבינו את הפוטנציאל הכלכלי הגלום בסדרה, ובשנה האחרונה ניתן לראות תחייה מחודשת של מראה המותרות המהודר המאפיין את תלמידי בתי הספר הפרטיים לא רק אצל מעצב כמו ראלף לורן, שמזוהה עם הסגנון של נערי קולג' אמידים מאז ומתמיד, אלא גם אצל מותגים יותר אדג'יים כמו "מארק" למארק ג'ייקובס שהציג נערות פאנקיות בשבוע האופנה הניו יורקי בפברואר שעבר, ממש במקביל לשידור הסדרה שם. סגנון הלבוש של נערת בית הספר המלוטשת, בתלבושת מחויטת ובתוספת טאץ' שובבי, נראה גם בתצוגות של קלווין קליין, פיליפ לים ג'יוונשי ועוד.

הקמפיין לקראת עלית העונה השנייה בארה"ב מגובה במודעות מתגרות עם הסלוגנים: "רע מאוד בשבילך", "הסיוט של כל הורה" ו- "OMFG". חוסר הגבולות של תרבות הצריכה האמריקאית אטרקטיבי בעיני עצמה, כתמיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully