וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנה שמתאפשרת

לרה רוטר

21.8.2008 / 16:54

המעצבת מיכל בסעד חושבת שהבגדים צריכים להתאים את עצמם אליכם ולא ההיפך. אם משהו מגניב לא יושב עליכם בול - זה הזמן לתת לו טאצ'

את הסטודיו של המעצבת מיכל בסעד (38) בגן החשמל עלולים לפספס בקלות. מחלון הראווה הקטן נשקפות חולצות טי אפורות, הדלת תמיד סגורה וצריך לצלצל בפעמון כדי להיכנס. הקירות מבפנים צבועים בכחול כהה עד שחור, שיוצרים חלל בעל לוק פאנקי, אבל כזה שלא מושך את עיני העוברים והשבים.

מבט מבפנים, לעומת זאת, יציף אתכם בגל נוסטלגיה שלא תוכלו להתעלם ממנו, אל שנות ה-80. השחור, מוזיקת הפאנק ברקע, והעיצוב המינמליסטי, הציפו בי את הגעגועים ללונדון של פעם, כשמוריסי היה צעיר ובכה מכל טייפ רקודר מצוי. על הקירות מצויירים בגיר שרטוט המזכיר סימון גופה בזירת הרצח, מגן דוד וסיסמאות כמו "זעם הוא אנרגיה" שרשום באנגלית בחלל תא המדידה או "תודה אלוהים" שמופיע ליד המדרגות המובילות לקומה השנייה, המשמשת כחלל עבודה.

הסטודיו נפתח לפי 3 שנים ואפשר למצוא בו ליין שמבוסס על מיחזור עיצובי של טי'ז מגניבות בעבודת יד כשלצידן מעט מכנסיים, שמלות וחצאיות ובעיקר ליין הכולל כ-5 גזרות שונות של טופים שנתפרים בעיצובה של בסעד. "את הליין החדש אני משדרגת בצביעות שאני עושה ובהדפסים תוצרת עצמית וככה כל הקולקציה שלי מורכבת בסופו של דבר מוואן אופים".

חצאית פוקהונטס שעושה קולות

הדרך של מיכל, עד שהגיעה לסטודיו, התחילה בקוסטומייזינג שעשתה לבגדים שרכשה לעצמה בחנויות יד שנייה. "אם מצאתי ג'ינס 'רנגלר' מגניב שאהבתי והיה קטן עלי במידה, הייתי מוסיפה לו פס הרחבה לכל אורכו. לא ויתרתי על פריטים מגניבים שמצאתי רק בגלל שהם לא ישבו עלי בול". לטי שירטים מגניבות וגדולות היא היתה גוזרת את השרוולים, משאירה את הפרונט ותופרת אותו ביד לחולצה אחרת שלה היתה מוסיפה שרוולים חדשים העשויים כפסיפס מבדים שונים.

למרות שאפשר למצוא צבע בבגדים של בסעד, הם תורמים באיזשהו אופן לאווירה העמומה הכללית של החנות. האנרגיה שנדפה מהקולבים היתה אפלולית ומאוד אמנותית וכשלפעמים נשרה איזו חולצה מהקולב במהלך השיחה, היתה תחושה שהבגד הוא יצור חי.

מבט מעמיק יותר בקולקציה, גילה גזרות של טופים שיש בהן משחקים שונים עם פתחי הראש והשרוול, שמחמיאים לגוף בכך שמדגישים איזורים כמו החזה ומסתירים אחרים כמו הבטן למשל. מלבד הטופים המרכיבים את רוב רובה של הקולקציה, יש גם חצאית בגזרת פוקהונטס המסתיימת בשפיצים משולשים, מכנסיים ארוכים בגזרה גברית ושתי שמלות מקסי שלא נעדר מהן משחק הפתחים המתחלפים.

מולטי-וומן

הפריטים של בסעד מזכירים קצת את הנישה של המעצבת רוני בר. כששאלתי את מיכל על הקשר היא הסבירה "אני חושבת ששתינו מושפעות מאותם מעצבים, שהרכיבו בזמנו את הקבוצה שכונתה GROUP 6. מדובר בשישה מעצבים בלגיים שעיצוביהם הושפעו מהאופנה היפנית בתוספת השפעות אירופאיות. המעצבים שאני אוהבת מתך הקבוצה הזו הם ריק אוונס ואן דמולמייסטר. אני אוהבת גם את דריס ואן נוטן, מרטין מרג'לה וג'ון גליאנו".

בסעד מבחינתה מחשיבה את עצמה כרב תחומית. היא גם צלמת, מציירת ומפסלת ותמיד חשוב לה לשמור על קשר עם מה שקורה מסביב. "אני אפילו אוהבת לקרוא מאמרי כלכלה שמנתחים את כל האלמנטים שמשפיעים על הכלכלה ומקשרים בינהם. אני אוהבת לשקף את ההתעדכנות שלי בעבודה, כי אני חושבת שמעצבי אופנה גדולים באמת הם גם אמנים. הם יכולים להיות מעולים בכל דבר יצירתי אחר שיעשו. מוצ'ה פראדה למשל היתה ארכיטקטית ואז עברה לאופנה, איסי מיאקי, בעיניי הוא גם צייר מעולה ורישומי האופנה של קארל לגרפלד זו ממש אמנות מרגשת".

היום וביום ושישי, 21-22 באוגוסט, תקיים בסעד מכירה במסגרתה יוענקו 20%-30% הנחה.

מחירים לפני הנחה:
טופים: 280-440 ש'
שמלות: 550 ש'
מכנסיים ארוכים: 450 ש'
חצאית: 350 ש'
זמני המכירה: יום ה', 21 באוגוסט: 10:00-21:00, יום ו': 10:00-17:00. סטודיו מיכל בסעד, רח' מקווה ישראל 18, מתחם גן החשמל, ת"א.

  • עוד באותו נושא:
  • מיכל בסעד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully