וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלונדינית לוקחת 2

לרה רוטר

28.9.2008 / 17:23

מאי בריט, הדוגמנית הדנית הלוהטת שהעסיקה את טורי הרכילות בארץ לפני 30 שנה, חוזרת לארץ, הפעם כמעצבת אופנה

בשנות ה-80 מילא שמה של הדוגמנית מאי בריט את טורי הרכילות בארץ. הבלונדינית היפהיפה, ילידת דנמרק, הגיעה לארץ בגיל 19, כדי לבקר חברים ישראליים שפגשה בפרנקפורט, התאהבה במעצב השיער של הסלבס, באתה תקופה, גיל גמליאלי, והתחילה לפתח רומן עם ארץ ישראל. היום, בגיל 45, עדיין יפה ועוצמתית, היא חוזרת לבקר בארץ, הפעם בתור מעצבת בגדים.

שנתיים זרחו כאן בריט וגמליאלי כזוג הלוהט ביותר, עד שהחליטו לנסות את מזלם גם בארה"ב. הם נסעו לניו יורק והפכו גם שם לזוג מתוקשר. גיל הקים שם סלון משלו ובריט הצטרפה כדוגמנית לסוכנות פורד. “מאוד נהנתי מהזוהר", היא מתוודה, "ראיתי עולם, עשיתי מלא כסף, כולם חשבו שאנחנו אלוהיים. מי יכול להתלונן על זה".

“אני לא יודעת איך זה קרה שכל כך התחברתי למקום הזה", היא אומרת על הארץ, "כשהגעתי לכאן בפעם הראשונה אפילו לא הייתי יהודיה. רק כשגיל ואני רצינו להינשא התגיירתי, זה לקח לי שנתיים. עשיתי את זה בגלל שהיה חשוב למשפחה של גיל שהוא יינשא ליהודיה, אבל נשארתי עם כמה הרגלים עד היום. אני לא עובדת בשבת, אני עושה ארוחת שישי, מדליקה נרות, לא אוכלת שרצים, חזיר ולא מערבבת בשר עם חלב. אני חושבת שזה משהו בשם שלי 'מאי בריט' שקשר אותי לישראל. מגיל 19 יש לי ברית עם ישראל".

כל אישה צריכה מחשוף, כתפיים, צוואר

האלוהות היא מוטיב חוזר במכלול שנקרא מאי בריט. את הקולקציות שלה היא בונה במטרה להוציא מכל אישה את הצד האלוהי שלה והיא מעצבת בגדים המבוססים בעיקר על גזרות ובדי לנז'רי. "אני מאמינה שבכל אישה יש צד אלוהי, צריך רק לדעת איך להוציא אותו ממנה. בבגדים שאני עושה אני מנסה לתת תשומת לב לעניין הזה. המחשוף, הכתפיים והצוואר - אלה החלקים שהכי קרוב לפנים וכשאני מעצבת הפוקוס שלי הוא על החלק הזה.

הייתי רוצה שכל אישה שתלבש בגד שלי תרגיש שהוא נעשה במיוחד בשבילה עם המון תשומת לב. בגלל זה גם בחרתי לקרוא למותג שלי "ONE OF ONE” כי כל פיס בו הוא אחד כזה שנעשה במיוחד, בתפירה ידנית, בצביעה ידנית, הקישוטים בו נעשים בעבודת יד. יש לי אנשים בדנמרק שעושים את זה עבורי".

הבגדים של בריט נמכרים בעשרות חנויות ברחבי העולם ובארץ אפשר למצוא אותם בחנות המעצבת ענת מנוס, אליה הגיעו כ-20 דגמים נבחרים שבריט חשבה שיתאימו לאישה הישראלית. רוב השמלות נשענות על גזרת הקומבינזון הקלאסי עליה הוסיפה בריט אבנים, תחרות ובדים. יש גם חצאיות בגובה הברך העשויות תחרה עם שכבת ביטנה, מכנסיים ארוכים צמודים מבד אלסטי צבעוני עם תיפור בולט לאורך הצד החיצוני של הרגל, טופים מתחרה וגופיות מקושטות תחרה ואבנים שיראו מעולה כשילבשו בליווי ג'ינס. מלבד אלה יש גם שמלות כלה.

שמלת קוטור מכיסוי שמיכה

שיתוף הפעולה עם מנוס, נולד לפני כמה חודשים, לאחר שהשתיים הכירו דרך בן זוגה המסעדן טדי שאולי ובקיץ הבא הן מתכננות להשיק קולקציה משותפת, ברוח הווינטאג' של שנות ה-20. הקולקציה תאחד את הסגנונות השונים של השתיים - הקווים הנקיים והעבודה בבדי טריקו, המאפיינים את העיצובים של מנוס, יחד עם התחרות, האבנים והתכשיטים שמאי בריט כל כך אוהבת להצמיד לבגדים.

גם ליין משותף של הלבשה תחתונה עומד על הפרק "מה שאנחנו לובשות מתחת לבגדים, זה מה שחשוב באמת", אומרת בריט, "אני משוגעת על הלבשה תחתונה, זה מה שגורם לנו להיות נשים".

בריט מספרת על חלום להפוך להיות מעצבת אופנה כבר מילדות. "עשיתי ציורי אופנה כבר בגיל שלוש. בכלל לא תכננתי להיות דוגמנית". כילדה, לבשה רק בגדים שאמא שלה, חייטת במקצועה, תפרה עבורה, בגדים כאלה שגרמו לכל הבנות האחרות לקנא. היום האופנה הדנית לא משפיעה עליה כל כך. "משפיעים עלי בעיקר אומנים ועבודות קראפטס. אם אני רואה כיסוי מיטה שנתפר ביד, שאיזו אישה עמלה עליו נגיד שלוש שנים, אין מצב שאני לא קונה אותו. בטח אחרי זמן מה אני גם אעשה ממנו איזו שמלת קוטור".

מחירים: 1,100-7,700 ש'
להשיג אצל ענת מנוס, רח' דיזנגוף 87 ,פינת רח' שי"ר, ת"א.

  • עוד באותו נושא:
  • מאי ברית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully