וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה! אופנה נודניקית

לרה רוטר

12.10.2008 / 16:20

אל תיבהלו מזה שגם מיקה בשן שילבה העונה משבצות סקוטיות. זה קלאסי. מתוך הרגל שאלנו אותה אם יום אחד היא תעצב גם בבד

לא מספיק שטרנד המשבצות הסקוטיות ניבט מכל קולקציה חורפית מסחרית, עכשיו הוא ממש הצליח לחדור לתוך העור. גם הקולקצייה החדשה של מעצבת בגדי העור המבוססת והוותיקה בארץ, הצעירה הנצחית מיקה בשן, לא חפה מטרנדיות.

"יש לי כמה פטרנים אהובים, שחוזרים אצלי בכל קולקציה מחדש. המשבצות הסקוטיות הן אחד מהם, האחרים הם הלוק המנומר וצבעי ההסוואה הצבאיים. יש לי קבלות של 16 שנים שהפטרנים האלה מופיעים אצלי בקולקציות. העונה, ידעתי שהמשבצות הולכות להיות טרנדיות אז הבלטתי אותן יותר. במקום להשתמש בהן רק בבד כחלק פנימי של מעיל או כעיטור לצוארון, העמדתי פריטים שלמים מעור משובץ".

לבשן אין מה להתנצל. בגיל 57, להט העשייה עדיין בוער בה. "יש לי חדווה, התרגשות וכיף ליצור כל קולקציה מחדש למרות הקשיים הפיזיים של הצד הפיננסי של העסק שגם בהם אני מטפלת לגמרי לבד. המפגש עם האנשים, עם ההצלחות שלי כמעצבת למידות גדולות ועם קהל הלקוחות שלי שחוזר שוב ושוב למרות המחירים הלא זולים שלי, נותנים לי את הכוח והרצון להמשיך".

כמו שחקנית לפני הופעה, בשן מתוודה שבכל פעם לפני שקולקציה חדשה שעיצבה יוצאת למדפים, הבטן מפרפרת ויש לה פחדים "כשאדם מתעסק ביצירה, תמיד היציאה החוצה מלווה בחשש ממה יגידו, האם ימשיכו לאהוב את מה שאני עושה, האם הצלחתי לשמור על הרמה שלי גם הפעם וכאלה. אבל אז הקולקציה מתקבלת וזה עובר. וחוזר חלילה. ההצלחות בעבר אף פעם לא מצליחות למנוע מהפחדים האלה להתעורר מחדש".

לצד הפריטים הנועזים היא מעצבת תמיד גם הרבה פריטים קלאסיים "הפריטים שאני מצלמת יהיו תמיד הפריטים הנועזים והמעניינים יותר בקולקציה. הלקוחות שלי, הן ברובן שמרניות יותר ולכן בחנות תמיד יהיו עוד הרבה פריטים רגועים יותר וקלאסיים כמו מעילי עור חלקים ונטולי רוכסנים הנסגרים בכפתורים מעור דקיק ורך בצבע חום או שחור".

הדוגמנית שבשן הכי אוהבת לצלם עליה את הקולקציות שלה היא ביתה, אלינור, אבל השנה זה לא התאפשר. "אלינור היתה עסוקה בענייניה ולא יכלה להגיע לצילומים, אז לקחתי את הדוגמנית ליאור שחר, שהלוק שלה מאד מזכיר את הלוק של אלינור, רק שליאור בהירה יותר. אני אוהבת נשים עם מראה קצת אחר. לא את היפות הקונבנציונליות”.

על אילו נשים את חושבת כשאת מעצבת?
"את האמת, אני חושבת על עצמי. מה אני הייתי אוהבת ללבוש ומשם אני מתפתחת".

מה את שואפת שירגישו הנשים כשהן לובשות את הבגדים שלך?
"מממ, שירגישו טוב עם הקנייה שלהן, שיקבלו הרבה מחמאות ושישכחו את המחיר".

מה את חושבת שאת עושה הכי טוב?
"אני ממש טובה בהוצאת גזרות למידות גדולות. טווח המידות שלי מגיע עד מידה 50 והבגדים מחמיאים ויושבים טוב. אני מידה 38 שלובשת 40-42, אני אוהבת מראה של אובר סייז. אבל למרות זאת, יש לי את הכשרון לעצב לנשים גדולות יותר".

את לא חוששת לעצב בגדים טרנדיים שימאסו מהר?
"יכול להיות שהטרנד יהיה זמני, אבל אני חושבת שהכל תלוי במינון. נניח, ווסט משבצות, אולי ינוח שנה בארון ואחר כך תוציאי אותו שוב ותלבשי אותו מתחת לג'קט. אם לא מעמיסים ומקדישים מחשבה ללוק, לכל פריט ממשיך להיות המקום שלו".

אילו מעצבים ישראליים ובינלאומים את אוהבת במיוחד?
"אוי, בחו"ל יש כל כך הרבה מוכשרים. את גוטייה אני מעריצה בגלל ההומור שלו ואת איסי מיאקי בגלל הפיסוליות. בארץ גם יש הרבה מוכשרים אבל במיוחד אני אוהבת את העיצובים של מיה נגרי בגלל נקיון היצירה שלה".

את מוכרת גם בחו"ל?
"לא. אני לא ערוכה לעבוד עם חו"ל. אני מייצרת בכמויות קטנות. העלויות שלי הן גבוהות. אני עסק קטן שעושה הרבה רעש".

ומה קורה לעסק שלך בקיץ כשחם?
"בקיץ נמכרים הרבה תיקים, אבל אני משתדלת גם להתאים את הקולקציות שלי למזג האוויר הדחוס ולייצר אותן מזמשים דקיקים שאיתם אני עובדת ממש כאילו היו בדים. יש לי גם לקוחות שמגיעים מחו"ל בקיץ או כאלה שנוסעים למקומות קרים יותר אז בסך הכל שורדים".

ומה עם עיצוב בחומרים אחרים, כמו בד למשל?
"לא מעניין אותי כרגע. אני נצמדת לדברים שאני טובה בהם".

טווח מחירים:
ז'קטים: 6,500 ש', מעילים: 8,500-9,500 ש', ז'קטים מצוירים: 7,500 ש', מכנסיים: 6,000 ש', תיקים גדולים: 4,750 ש'.

מיקה בשן, ה' באייר 48 ת"א .

צילומים: איתן טל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • מיקה בשן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully