וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מיתון ולא נעליים

אדר ריכטר

27.10.2008 / 18:55

איך נראה תיק ב-12,000 ש', מה מפחיד אותם יותר ממיתון ואיך תזהו דגם מזויף? ביקור בשגרירות הקטנה של לואי ויטון בארץ

בדומה לרף המחירים שמציגים מותגי העל, גם זה של לואי ויטון אינו מיועד לבעלי שאיפה משכורתית ממוצעת. התיק הזול ביותר בחנות ויטון בככר המדינה, למשל, יעלה לכם 1,200 ש' (מין פאוץ' פצפוצני, אך חמוד, שיכול לאכלס 2 טישיו ואת המפתחות לאוטו), מחיר שיכול להתנפח למימדים של עשרות אלפים, במידה ותהיו מעוניינים במזוודת לואי ויטון אורגינל, מצופה קנבס, חתוכה בדיוק לפי מידת הפורשה שלכם.

אבל למרות הרף הגבוה, תקופת המיתון הצפויה לא מפחידה את הקודקודים של לואי ויטון, לא בארץ ולא בעולם. בראיון לדה מרקר לפני כשבועיים, אמר דוד רינגלהיים, מנהל המותג בארץ, "פתחנו את החנות בישראל ב-2001 עם פרוץ האינתיפאדה, תקופה שנחשבת קשה מאוד, אבל בכל זאת הצלחנו להתגבר עליה".

סביר להניח שגם בתקופה הקשה המתוכננת, ימשיכו בלואי ויטון לדבוק במדיניות לפיה בחנויות לואי ויטון אין סיילים, הנחות או מבצעי סוף עונה, אפילו אם אתם לקוחות ותיקים והסבא הפולני שלכם הוריש לכם מזוודת לואי מהמאה הקודמת. המדיניות הזו היא עולמית, למען לא ירגיש הלקוח שדופקים אותו, והיא קבועה גם בחנות התל אביבית הקטנה בכיכר המדינה.

שגרירות ויטון בארץ קטנה יחסית (למרות שהיא מתפרשת על פני 3 קומות, הן אינן עצומות בגודלן) והיא לא מחזיקה את קולקציית ההלבשה של המותג, אלא רק אקססוריז, בעיקר תיקים ונעליים, ובעיקר לנשים. חלון הראווה מציג תצוגה זהה לזו שבכל חנויות ויטון בעולם, וכולן מתחלפות באותו היום בדיוק.

תיק מעור תיש רך במיוחד

אבל למרות שפה זה לא דובאיי או טוקיו ולא תמצאו כאן את כל מה שיש ללואי ויטון להציע, גם אצלנו אפשר למצוא כמה מהפריטים הנחשקים של חורף 2009. הראשונה ששווה התייחסות, היא קולקציית "Damier Graphite" המדוברת. זוהי סדרה שלמה לגברים, הכוללת מגוון פריטי קנבס, מחגורה ועד קסדת אופנוע, בדגם דמקה.

למרות הזיהוי של לואי ויטון עם המונוגרמה שלו, דווקא הדוגמה המשובצת הזו, היא הדגם הראשון שיצא מבית האופנה ונרשם כסמל מסחרי ב-1888. כש-8 שנים מאוחר יותר הצליחו הזייפנים לעלות על השיטה (כבר במאה ה-19 היתה בשטח מלחמת זיופים), ואז הוציאו בלואי ויטון את המונוגרמה המפורסמת המשלבת את אותיות המותג.

ב-2007 חזרו בלואי ויטון עם דגם הדמקה בסדרה לנשים ועכשיו יוצאת הסדרה לגברים, שאחד מתיקיה הוכתר ע" מגזין "men 10
" כאחד מעשרת פריטי החובה של הסתיו, כזה שאי אפשר לחיות בלעדיו.

"אנחנו מחלקים את היצע החנות ל-3", מסביר רינגלהיים, "הפריטים הקבועים, הם האייקונות של לואי ויטון, חלקם קיימים למעלה מ-100 שנה, הפריטים החצי קבועים - שיבלו בחנות שנתיים-שלוש, כמו למשל תיק מעור תיש ב-10,700 ש' (מהחלק הרך והאמצעי של התיש! מדגיש רינגלהיים), ופריטים שיבלו בחנות עונה אחת בלבד - מכיוון שאין סיילים, כל הפריטים העונתיים שאינם נמכרים חוזרים בחזרה הביתה, לפריז".

התיק הכי חדש בחנות נקרא wish, והוא עשוי עור הפוך, עם רצועות מעור נחש. מחירו 12,000 ש'. לצידו בולטים תיקים מסדרת ה-"Monogram Shimmer", תיקי עור במראה "לכה" מנצנץ, עם הטבעת ההמונוגרמה.

קולקציית הנעליים, המוצעת לנשים בלבד, מתחלקת לנעלי ספורט, עור וערב ולמרבה ההפתעה אפשר למצוא גם אצלנו גם את טרנד העקבים המטורללים.

אם לא היו מזייפים, הייתי מתחיל לפחד

כאשר נדרש רינגלהיים לסוגיית זיוף התיקים של לואי ויטון, לא נרשמת כל תגובה חרדתית. "אם לא היו מזייפים, הייתי מתחיל לפחד", הוא עונה בנחרצות, ומוסיף שהוא מסוגל להריח ויטון מזויף מק"מ:

" קודם כל הידיות של התיק. בתיק המזויף הן עשויות פלסטיק, שהוא תמיד מבריק, לעולם לא נראה משומש ולא משתזף מהשמש, לעומת עור. ידיות מעור, משתפשפות ומתלכלכות מהידיים, הן לא לעולם מבריקות. דבר שני, יש לשים לב לתפירה המדוייקת, הנעשית בעבודת יד. במקרים בהם החייט לא מדייק על המ"מ - התיק הולך לפח. גם הסמל של לואי ויטון, אם הוא מוטבע בחזית התיק -, יהיה תמיד במרכז, באופן מדוייק. בתיקים מזויפים גם אין כל קשר מבחינת החומר או העיצוב בין הביטנה לחוץ. ולבסוף, התיקים המקוריים של לואי ויטון יוצאים אך ורק ממפעלים בצרפת".

מחירים

תיקים: 1,200-30,000 ש'
אקססוריז: 1,800-3,000 ש'
נעליים: 2,200-5,500 ש'.
מזוודות: 3,000-11,400 ש'

לואי ויטון, ה' באייר 32, בתל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully