וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לקו העושר

אדר ריכטר

3.11.2008 / 18:25

כמו בטן ספינה ששקעה בים ובתוכה אוצרות גדולים, כך חנות היד שנייה החדשה במרתף בכיכר המדינה. מאיב סן לורן חדש לגוטייה טרי

"שנייה בכיכר" היא חנות חדשה לבגדי יד שנייה של מעצבי-על שנפתחה במרכז הזוהר של כיכר המדינה, אבל בדירת פרטר ובכך נראה שהיא מגדירה יפה את המוטו של החנות - כיכר המדינה - אבל מיד שנייה.

הכניסה לחנות הפצפונית, השוכנת בקומת מינוס 1 של בניין מגורים, נטולת כל פאר או זוהר, שהבגדים שבפנים מגיעים מהם. קווי המתאר של החנות היו יכולים להפוך אותה בקלות לחושה בלתי אטרקטיבית של רואה חשבון אפרורי, אבל העיצוב המינימלי שכולל גם ארון ענק (שאפשר ממש לעמוד בתוכו), עם דלתות הזזה שבכל פעם מגלות מדפים עם פריטים אחרים, הופך את המרתף לתיבת אוצרות. כמו בספינה ששקעה מתחת לכיכר המדינה, כשבטנה מלאה באטרקציות של מעצבי-על.

החנות נפתחה לפני כחודש ע"י שתי אחיות, הדס עמית ואפי גרוזה, ובניגוד לחנויות יד שנייה אחרות בעיר שמציעות בעיקר פריטי וינטג' של מעצבי על, "שנייה בכיכר" מציעה בעיקר בגדים מעונות אחרונות, כמו ז'קט של איב סן לורן מלפני שתי עונות שנלבש רק פעם אחת לאירוע חשוב וננטש ע"י בעליו או שמלה של ז'אן פול גוטייה מהעונה שעברה, שמישהי התחרטה שקנתה.

מותחים את גבולות הוינטאג'

הדמות הדומיננטית יותר מבחינה אופנתית מבין שתי האחיות היא גרוזה, שעסקה בעבר בשיווק מוצרי קוסמטיקה פרטיים, ובמקביל פיתחה את החלום על "שנייה בכיכר". "רציתי ליצור לעצמי סטייל שלא תלוי בזמן ובמקום, והחלטתי לנסות למסד את העניין שלי ולתת מענה לאנשים שקשה להם להתלבש לארוע או פגישת עבודה", היא אומרת. עמית, לעומתה, אחראית בעיקר על הצד השיווקי של העסק. בעבר התעסקה בעיקר בהפקה וניהול של פרויקטים בחינוך, וחיפשה איך למלא חלל שנוצר בעקבות הולדת בתה.

את הבגדים היא מוצאת בחו"ל אצל אנשים פרטיים וגם מלקוחות בארץ, ע"י קשרים אישיים. היא מספרת שווינטג' נחשב כל דבר שיוצר משנות ה-60 והלאה, ובאחרונה קביעה חדשה של כריסטיס מתחה את גבול הווינטג' עד שנות ה-80. בחנות כאמור, תוכלו למצוא פריטים מהחורף האחרון או מהקיץ שעבר. תיק שאנל 5 ירקרק (מהקיץ של 2006), נעליים של פטריק קוקס שמנורות שנדלייר מיניאטוריות תלויות בעקבן ושמלת ערב של בלנסייאגה, הופכים את המרתף לחגיגה.

גרוזה מספרת שבחלומה היא רואה את החנות ממוקמת בבית פרטי, בו אפשר להסתובב בין החדרים וללקט פריטים נדירים. בינתיים "שנייה בכיכר" היא הבייבי הקטן שלה ואתם מוזמנים לדמיין אך מתחת למרצפות כיכר המדינה מצויים מלא מרתפים נחשקים כאלה, עם מציאות שלא רואים מעל פני האדמה.

החנות מקבלת פריטים נקיים ולא פגומים. הרווחים מפריטים שנמסרו ללא בקשת תמורה, נמסרים לבי"ח שניידר לילדים או למחלקת האמנות של מכללת ספיר. מצד הרוכשים, אפשר לנסות לבקש פריטים ספציפיים. גרוזה מבטיחה להשתדל להשיג.

מחירים:
חגורות: 155 ש'
ז'קטים מעור: 400-1,000 ש'
נעליים: 200-600 ש'
תיקים: 250-1,000 ש'
שמלות ערב: החל מ-1,200 ש'

שנייה בכיכר, ה' באייר 22, ת"א (כניסת דיירים, קומה –1). טל' 03-6951838

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully