וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעליים לעוף איתן

מיכל צדיקי

4.11.2008 / 9:02

נעליים בדמות בעלי כנף, מגפיים שצריך לחבק ונעלי סירה אינטיליגנטיות. שני בר מתעלה העונה אפילו על עצמה

הנעליים החדשות שעיצבה שני בר הן עליית מדרגה קסומה. העיצובים של בר תמיד היו איכותיים אבל העונה ניראה שרוח גבוהה נכנסה והעיפה את רמת היצירתיות של המעצבת למקומות גבוהים באמת. יש בין הנעליים החדשות שעיצבה, פריטים בלתי נשכחים ממש. כמו מגפונים לבנים שגזורים בצידם בצורת כנף ציור או נעלי סירה עם חורי נקודות שיוצרים דוגמא של פיתוחים.

השימוש בעורות משובחים כבר הפך לסימן ההיכר של בר, אבל היא לא מסתפקת בכך ובקולקציה הנוכחית מתמודדת עם חומרים חדשים ומרתקים כמו עור יען. מעבר לכך, מבחינה השראתית, למרות המגוון הרחב של נושאי ההשראה ששימשו אותה בעיצוב הקולקציה הנוכחית, היא הצליחה לחבר בצורה מדויקת בין הנושאים השונים ויצרה חוט מקשר בין העיצובים השונים.

בר עיצבה העונה בתוך שש קבוצות נעליים: נעלי סירה, מגפונים, מגפי ¾, מגפיים גבוהות, סניקרס ואוקספורד, שחוזרים כבר כמה עונות ברציפות בורסיות שונות.

נעלי הסירה הכלאה בין נעלי סירה מסורתיות לנעל ספורטיבית יותר ויש להן לא אחת שרוכים, לשונית ומפתח עמוק יותר. קונטור המפתח של הנעל חופף לאימום החדש, ומלבד צבעים חלקים כמו ברונזה, אדום לק וחרדל מרענן, יש גם נעל סירה מעור בשילוב טוויד ונעל סירה על עקב מעור עם הדפסה והטבעה של טקסטורת פרוות פוני. כן, כן, קראתם נכון, פרוות פוני. ורסיה נוספת של נעלי סירה מגיעה עם אלמנט של תחרה בקדמת הנעל, בהשראת נעלי גברים.

נעלי הסניקרס גם הן סוג של הכלאה בין הנעל הספורטיבית לנעלי אוקספורד. בכלל, בר מאוד אוהבת לשחק עם ניגודים. לעבוד על התפר שבין גברי לנשי או בין האלגנטי לספורטיבי. בעיצוב של הסניקרס בר השתמשה בגזרה ספורטיבית ומצד שני הוסיפה מקשים ששומרים על צורת הנעל ומקשיחים אותה באצבעות ובעקב, כיאה לנעלי אוקספורד.

אימום מקור

עיצוב המגפונים, שזוכים אצל בר למקום של כבוד כל חורף, שואב את השראתו כאמור מעולם בעלי הכנף. ובאופן מפתיע למדי האימום והעקב שניהם מזכירים משהו בצורתם מקור של ציפור, בעוד שצידה של הנעל נראה כמו כנף. אבל השוס האמיתי הוא עור היען המוטבע על הנעל שאפשר לזהות לפי הנקבוביות הבולטות.

אסתטיקה של מחברים, נושא שבר חקרה לעומק בקולקציית הקיץ האחרונה שלה, חוזר גם בקולקציה הנוכחית. בקיץ היו לה מיני קליפסים מעולם ההלבשה תחתונה. הפעם היא מתרכזת במחברים מעולם התעשייה הכבדה. אחת הדוגמאות לנעליים עם מחברים כאלו היא מגפונים שטוחים עם מחברי ניטים שמצמידים חלקים שונים של הנעל. המראה שנוצר הוא שכבתי ותלת-מימדי. ורסיה נוספת היא של מגפיים שחורות גבוהות עם עקב, אשר גם הן בעלות מראה שכבתי טקסטורלי.

למגפי הפוני, אלו השטוחות ואלו עם העקב יש רצועות או צינורות המצטטות אלמנטים מעולם הרכיבה על סוסים, כמו אוכפים או רתמות. טקסטורת פרוות הפוני היא לא החידוש היחיד. העקב הוא בעל בסיס רחב וחדש של 5 ס"מ ומצופה בעור ממנו עשוי המגף.

נעלי האוקספורד שמלוות את בר כבר שנתיים וחצי הן ללא ספק האהבה הגדולה שלה, כאשר הנעל הראשונה שעיצבה היתה עשויה מקנבס ולק. "לנעליים היסטוריה מכובדת שתחילתן בשנות ה-20 וה-30 של המאה הקודמת כנעלי גברים בעלות מראה רשמי וכבד", מסבירה בר ומוסיפה ש"נעלי האוקספורד התפתחו מאוחר יותר לנעלי הספקטטור בשחור ולבן המזוהות בעיקר עם נגני הג'אז השחורים בניו-אורלינס. רק בתקופה מאוחרת יותר עשו הנעליים טרנספורמציה לנעלי נשים". העונה היא עיצבה כבר נעלי אוקספורד עם עקבים.

כחלק מהשאיפה שלה ליצור מראה ויזואלי שלם מציגה המעצבת בחנות גם תיקי עור וחגורות בעיצובה. בכלל, בר מודה שהיא אוהבת להתעסק בכל מה שקשור לעור, ומבחינתה גם מוצרי רכיבה ואוכפים באים בחשבון. "עור יש בו סוג של עשייה ממכרת", מסבירה בר, "התנסיתי במהלך הלימודים בהרבה חומרים, אך בסופו של דבר התאהבתי בטכניקה של הטיפול בעור".

אי-אפשר שלא להידבק באהבה האמיתית של בר לעיצוב נעליים, שמלווה כל נעל שלה בתהליך העבודה מהרעיון הראשוני ועד התוצר הסופי. אפילו את המודל הראשוני היא עושה בעצמה, כמו גם את הדיגום החופשי על האימום במהלכו היא בונה את הגזרה של הנעל. רק לאחר מכן היא מחפשת את החומרים והאביזרים שישרתו את העיצוב. ואכן, כל נעל מטופלת ומדויקת עד הפרט האחרון.

טווח מחירים מ- 620 ש' לנעל סירה ועד 1,300 ש' למגף גבוה.
פריטים אחרונים מקולקציית הקיץ נמכרים ב-50% הנחה.

בין ה-5 ל-7 בנובמבר תיערך השקה חגיגית של הקולקציה החדשה של שני בר, במהלכה תינתן הנחה של 15% הנחה על כל פריטי הקולקציה".

שני בר, רח' מקווה ישראל 3, ת"א
טלפון 5605981- 03

  • עוד באותו נושא:
  • שני בר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully