וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הדת שלך

לירוי שופן

6.11.2008 / 17:22

כאילו המציאות לא אפלולית מספיק, באים עכשיו הבגדים של ריליג'ן עם מצברוח של תיכוניסט אינטיליגנטי מדי שלא אוהב את העולם

קולקציית החורף החדשה של מותג האופנה הבריטי רליג'ן, מזכירה לי קצת את אלבום הבכורה של להקת האלקטרו-פאנק These new puritans. אמנם מותג האופנה הנהדר מסכם מעל עשור של פעילות ואילו הלהקה הבריטית היא בת פחות משנתיים. אבל שתיהן עושות דבר אחד דומה: מפיקות צליל ומראה שלכאורה נראים גסים, בועטים ולא מלוטשים, כשלמעשה מדובר בעשייה דקדקנית ומחושבת עד הפרט האחרון.

הסגנון של רליג'ן נע בין הרחוב הפאנקי לבריטי, בתוספת מינונים גבוהים במיוחד של דיטיילים עשויים ביד. הקולקציות שלהם עמוסות בדרך כלל ומכוונות אל אסתטיקת לבוש רחוב, המגיעה ממערב אירופה ולונדון, שם היא פורחת בשנים האחרונות דווקא בעולם האופנה הגבוהה. רליג'ן הם אמנם לא מעצבי על, אבל הרעיונות העיצוביים שלהם, האיכות והמחיר מציבים אותם מעל לרשתות ההמוניות.

לארץ מגיעים חלקים קטנים מהקולקציה הענפה שמפיק המותג בכל עונה. מבחינת בגדים לגברים מגיעים רק סמפלים והיבוא המסודר של החנות התל אביבית "בנקר" הוא רק של בגדים לנשים. המראה הכללי של הקולקציה מאד "דארק" ומתאפיין בשני מוטיבים עיקריים, שמשקפים את חזון המותג: גיבור העל ואתניות.

שימו לב, לירוי מכיר לכם להקה

אייקון גיבור העל, שכבר שולב בקולקציות אחרות בעבר, מופיע הפעם בצורה מרומזת, כמו למשל תפירת הלוגו של באטמן בגווני טון על טון או ה-S של סופרמן שעברה תהליכי צביעה והרתחה וכמעט איבדה את החיוניות המקורית שלה. נראה שמוטיב האתניות הוא המעניין מבין השניים. מדובר באתניות שאינה מזוהה: שמלה מצוינת שעליה נתפר מעין צעיף מטבעות ופרנזים, שהוצא מתוך כל הקשר עדתי, או חולצת טי ארוכה ששרשרת כסופה נתפרה סביב מפתח הצוואר שלה או עליונית פוטר, עליה נרקמו עבודת חרוזים ופאייטים.

הבעיה היחידה עם רליג'ן, היא הסכנה שהסגנון הכללי שהם מציעים בכל עונה, עלול יום אחד להפוך ללא רלוונטי. זהו אולי ההבדל המהותי בינם לבין These new puritans. להקת הרוק השכילה לרענן את הפוסט-פאנק עם לא מעט אלקטרוניקה. ברליג'ן, לעומת זאת לצד העיצוב המשובח והלוק האפל, לא השכילו לשמור על הרעננות. בגדים יפים ומושקעים יש שם ללא ספק, אבל במקביל יש גם תחושה שכבר ראינו אצלם מהלכים דומים בקולקציות קודמות. כמו שהפוריטנים שרים באחד הסינגלים שלהם: Elvis, I wasn't talking about that king. או במילים אחרות, כדאי שבעונה הבאה זה יהיה "רליג'ן, לא דיברתי על המראה ההוא".

מחירים: חולצות 219-549 ש', מכנסיים 390-660 ש'.

להשיג ב'בנקר', דיזנגוף 210, ת"א; עלמה, בעלי מלאכה 9, ת"א.

  • עוד באותו נושא:
  • רליג'ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully