וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להגיע לטופ

אלישבע כספי

9.11.2008 / 16:47

מה שטופ שופ עושים עם הבגדים זה פסטיבל תרבות של ממש. כמה דברים שלא בהכרח תיראו בסניפים הישראלים של הרשת

ביקור בחנות טופשופ בקניון רמת אביב רואים נציגות של רוב הטרנדים החמים באופנת החורף הנוכחי. טופשופ הרי מתמחה בתרגום מיידי של להיטים ממסלולי התצוגות הקובעים לאופנה טרנדית, קולית וזמינה. אבל מגוון הטרנדים הבולט הוא רק חלק ממה שיש לטופשופ העולמית להציע.

בין השאר יש להם את הקולקציה המפורסמת בעיצוב קייט מוס (בימים אלה ממש הגיעה לחנויות קולקציה חדשה בעיצובה לכבוד הכריסמס), קולקציות של מעצבים צעירים שטופשופ נותנת להם במה וקולקציית בוטיק בשם Unique אותה נוהגת טופשופ להציג מידי עונה בשבוע האופנה בלונדון. הבגדים החדשים של Unique לא מזכירים את ההקשרים הטרנדיים הקלילים שמזוהים עם טופשופ. מדובר בקולקציה בוגרת ומגובשת שמתרחקת מקהל היעד הצעיר אליו מכוונת החברה בדרך כלל.

בתצוגה של החברה היוו מכנסי טייץ צמודים מעור שחור בסגנון החביב על ויקטוריה בקהאם, את הבסיס לרוב בגדי הקולקציה, בצירוף מגפי פלטפורמה שחורים באורך הברך. מעליהם לבשו הדוגמניות סריגים גדולים ורפויים, חלקם בסגנון פרואני ומעילים מעור כבש הפוך במראה גס.

עוד ניראו שם מכנסיים ומעילים מחויטים אך נינוחים, חצאיות רחבות במראה איכרה, עם כיסים ענקיים שמגיעות עד אמצע השוק. סקאלת הצבעים היתה מתונה וכללה שחור, אפור כהה, חום שוקולד והבלחות של תכלת מאובק וקרם חיוור. בין הסריגים והפריטים הרבים מעור שחור, היו גם שמלות וחולצות שיפון בהדפסים גרפיים, לאלה שמעדיפות מראה מעט יותר רך.

ונעבור לקיץ

אחרי הקולקציה הבוגרת הזאת, שעדין נמכרת בהצלחה בחנויות ובאתר החברה (רוב הפריטים נחטפו זה מכבר), החליטו כנראה בטופשופ לחזור ולהתמקד בקהל היעד המוכר שלהם, או שאולי התחשק לצוות מעצבי החברה לחזור ולכייף. קולקציית קיץ 2009 שהציגו בספטמבר בשבוע האופנה, עוצבה כולה בהשראת אייטיז מובהקת והיא צעירה מאוד, צבעונית ומאגניבה. דומה שאין מאפיין של אופנת שנות ה-80 שמעצבי טופשופ פסחו עליו ואין מוטיב מוכר מהתקופה שלא נעשתה לו תחייה מחודשת. החל בז'קטים מחויטים ומעילים במראה גברי רפוי כולל ריפודי הכריות המודגשות בכתפיים, דרך ג'ינסים גבוהי גזרה וסרבלי ג'ינס, או אוברולים כמו שקראו לזה באייטייז וגם ג'ינס עם קיפול מעל הקרסול (במראה שעושה קאמבק בחסות קייטי הולמס שנצפתה בו רבות לאחרונה) וג'ינסים דהויים במראה סטון ווש מכובס.

עוד היו שם הדפסי לבבות והדפסים גרפיים צבעוניים, שמלות וחצאיות מיני שצוותו למגפונים ולמגפי ברך, ריבוי של רוכסנים וניטים, טייצים כמובן - איך אפשר אייטיז ללא טייצים, צבעוניות עליזה ופסטלית בתכלת, ורוד וירוק פיסטוק אך גם של אפור עכבר בחליפות רטרו גבריות, עוד סממן אייטיז מובהק.

בננהרמה שיק

להשלמת המראה התקשטו הדוגמניות בסמרטוט שנשזר בשיערן המרושל במכוון, או שמא היה זה סרט ענק בסגנון, נו אייטיז, או אם תרצו, בהשראת להקת הבנות הבריטית בננהרמה אשר התפרסמה בשנות ה-80 . בסך הכל יצרו בטופשופ קולקציה מחויכת, שהיא תוצר מובהק של תרבות הפופ והמוסיקה הבריטית מהאייטיז.

סדרה של שמלות שחורות קטנות, בשרוולי עטלף או עם פתחים חושפי כתפיים, חתמו את התצוגה והשאירו אופציה גם לנשים מעט בוגרות יותר ליהנות מהקולקציה. בקהל ישבו סלב בריטיים בדמות בנותיו המתוקשרות והפוטוגניות עד מאוד (האחת בלונדינית והשנייה בתסרוקת פאנקי שחורה) של סר בוב גלדוף שנודע בפעילותו הפולטית למען מיגור הרעב באפריקה.

אגב, פיצ'ס גלדוף הבלונדינית (נסו על הבת שלכם) שהיא סוג של IT GIRL בריטית, בעלת טור במגזין ניילון ומעצבת אופנה, השיקה השבוע קולקציית קפסולה משלה עבור המותג הבריטי PPQ . הסגנון של פיצ'ס שגם מדגמנת בעצמה את הבגדים בעיצובה, הוא שילוב בין סגנון רומנטי לגותי, כך שאת ההשראה לקולקציה היא כנראה לא קבלה הפעם ממראה הקיץ של טופשופ. הבגדים של פיצ'ס נמכרים בסלפרידג'ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully