וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היה לי מגדלור

לרה רוטר

19.11.2008 / 7:17

אם לא אבא, קרן זרקה מ-"Anna K" עוד היתה עלולה להיות מתמטיקאית או וטרינרית . וואלה! אופנה עם הגברים שמאחורי המעצבות

שמעתי את קלוד זרקה מדבר על ביתו, המעצבת קרן זרקה ועלתה בי מיד השאלה האם אכן נולדתי אני למשפחה הנכונה. מרגש לשמוע את שפע המילים המבטאות את ההערכה והמסירות הגבוהה שיש לאב כלפי ביתו שהיא בפירוש ילדה של אבא.
כשהייתה בעריסה, ישב לידה ובדק שהיא נושמת ושהכל כשורה, בתקופת הצבא והלימודים תמיד דאג שיציבו אותה במקום הראוי לה וגם הרעיון לפתח חנות למותג שלה, היה בעצם שלו. "קרן עובדת איתי מאז שהיא בת 11 בערך. אני קבלן בנייה בדימוס והיום אני מספק ציוד לבנייה מתועשת. הקשר בינינו תמיד היה הדוק וחזק. ראיתי שהיא מבולבלת. היא למדה מתמטיקה וגם רצתה להיות וטרינרית, אחר כך למדה קולנוע וטלוויזיה. היא לא היתה ממוקדת בנוגע לשאיפות שלה בחיים. עד שיום אחד היא ביקשה ממני לקנות לה בד ג'ינס כי רצתה לעצב מכנסיים. תמיד היא התעסקה בעיצוב ושיפצור בגדים לעצמה. קניתי לה את הבד וככה נולדו מכנסי השק שבעיני לא היו שלאגר אבל מהר מאד תפסו תאוצה והיא מכרה מהם המון.

"אחר כך קניתי לה מכונת תפירה וראיתי שהיא מתחילה להוציא עוד ועוד דגמים ושיש התלהבות גם מצידה וגם מצד הנשים שנתקלות בפריטים שהיא עיצבה, אז שאלתי אותה אם היא רוצה שנפתח לה עסק. הזיק שנדלק לה בעיניים אישר לי מיד שזה הולך להיות המקום שלה בחיים".

תדמיתנית בעסק בנייה

חמש שנים עברו מאז שזרקה החלה לעצב. בהתחלה הידע שלה בנוגע לניהול העסק היה מינימלי. היא היתה נותנת צ'קים, מוציאה חשבוניות ואת הפנקסים הריקים אוגרת בשקיות ניילון ומשליכה על השולחן של אבא והוא היה עושה את הכל. עם הזמן מקצע קלוד את הבת בניהול עסקים ויזם מפגשים שלה עם קואוצ'ר.

היום קרן מעורה בצד הניהולי. קלוד מטפל בניהול הכספים וגם מספק לה את חלל העבודה שלה בכוכב יאיר. התדמיתנית והתופרות של אנה.קיי יושבות עם קלוד בתוך העסק לציוד בנייה מתועשת.

החיבה היתרה שחש קלוד לביתו מנומקת על ידו בשלוש סיבות. הראשון הוא שהיא הבת היחידה שלו, לצד שני בנים ויש לו הערכה רבה למין הנשי. 2. קרן היא הבכורה וסיבה שלישית היא הכישרון של קרן לעיצוב אופנה אותו מקשר קלוד לגנים שהגיעו מאביו ומאחיו שהיו חייטים ידועים בטוניס ובצרפת.

קלוד רוצה אירופה

בעתיד מעוניין האב לראות חנויות של "אנה קיי" גם באירופה. "נתחיל בברצלונה, שם גר ולמד אלון, האח הקטן של קרן שגם עיצב עבורה את כל הגרפיקה של המותג, ואחר כך נמשיך להתרחב. אני חושב שישראל קטנה מדי וקרן לא זוכה למלוא ההערכה שמגיעה לה. את יודעת, למשל, שקרן תמיד מקדימה את זמנה? פריטים שלא הלכו בעונה מסויימת, נמכרים כמו לחמניות בעונה שאחרי. הרבה פעמים, היא מוציאה עיצובים שלה כשהאנשים עדין לא מוכנים. היא חוזה טרנדים מראש".
הבת והאב מדברים בטלפון בערך שלוש פעמים ביום. גם עם אמא קרן מדברת הרבה. בארוחות יום שישי לא מדברים על העסק, הבת של קרן, יאני, בת השנתיים, גוזלת את כל תשומת הלב.

אפילוג

למרות הקשר הצפוף בין האב לבת, השניים טוענים שאין במשפחה גילויי קינאה "השתדלתי לנהל את המשפחה כמו שמנהלים עסק. בתבונה ובלי להפלות אף אחד. גם לשני האחים של קרן עזרתי למצוא את מקומם בחיים ותמכתי בכל מה שהיה צריך ואישתי היא האישה הכי יפה בעולם מבחינתי. אז ככה שהמשפחה בסך הכל מאושרת". יואב, בעלה של קרן, מפיק טלוויזיה, למד לאט לאט לקבל את העובדה שאם קרן נתקעת עם האוטו, סביר להניח שהיא לא תתקשר אליו אלא לאבא. ואולי ככה המצב יותר נוח?



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully