וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמא מיציתם את הווינטג'

הגר ליינקרם

23.11.2008 / 9:40

בן 23 מסתובב בעולם לחפש טרנדים, חם על פדלפון ומצדד במראה נקי. אוהד סרויה הכי שווה קפה עם וואלה! אופנה

כיף להיות אוהד סרויה, צעיר אנרגטי ומלא בשארם. מלבד עיסוקיו הרבים בין היתר ככוריאוגרף, רקדן, סטייליסט, ומעצב שיער הוא גם שותף בבוטיק האופנה המקסים The Brunch אשר מתחבא לו בענווה ברחוב גורדון בתל אביב. במסגרת השותפות בבוטיק סרויה הצעיר (רק בן 23!), זוכה לנסוע למקומות הטרנדיים ביותר בעולם ולייבא פריטים נבחרים עבור חנותו ועבור חנויות אופנה מובילות נוספות בארץ כמו למשל בלוק 190, צ'וצ'ה בשנקין, המכולת באור-יהודה, טורקיז באילת ועוד. מסעות הקניינות שלו מתרחשים בעיקר בארצות הברית וסקנדינביה, לשם הוא טס כמה פעמים במהלך השנה, מחפש אחרי טרנדים שירגשו אותו.

ספר על משהו חדש וטוב שראית בנסיעה האחרונה?
עשיתי עכשיו הרבה עבודת רגליים. הייתי בניו יורק, דנמרק ושוודיה. בכל מה שנוגע לעיצוב ולאופנה, סקנדינביה שולטת כרגע. החל מהגדולים והמסחריים כמו למשל איקאה ו-H&M ועד למותגים קטנים יותר כמו Wood Wood, J lindeberg ו-Vadum. להסתובב ברחובות בשטוקהולם זה כמו להיות בתצוגת אופנה מרהיבה.

"מה שהולך עכשיו זה קו נקי קלאסי. מראה שהוא סימטרי ומוקפד עם השקעה מרובה בגימורים ובבטנות, מה שאומר שזה יקר אבל איכותי. נראה שבעיקר בגלל המיתון יש נטיה לקנות מספר פריטים מצומצם בדגש על האיכות. פריטים שיהיו רב עונתיים ויחזיקו מעמד כמה עונות, גם מבחינת האופנתיות וגם מבחינת הבלאי. מבחינת הצבעוניות חרדל זה הצבע הכי מעודכן כרגע, גם בורדו וכמובן השחור שמסרב להתפנות".

באיזה פריטים כדאי להשקיע?
"שמלה שחורה בגזרת A בשילוב עם גרבונים (עדיף מצמר), זה המראה הכי מעודכן ואופנתי כרגע. גם מעילי עור שחורים וקצרים, המראה הזה התחיל כבר לפני שנה והוא עדיין חזק, אפשר כבר לראות את המעילים האלו גם בארץ. במכנסיים מה שהולך זה ג'ינס פדלפון, הסקיני כאמור כבר ביסס את מעמדו כפריט בייסיק לכל דבר והפדלפון היא הגזרה הכי נכונה לעונה. לצערי אף אחת בארץ עוד לא הרימה את הכפפה בנוגע לגזרה הזאת, למעט הדוגמנית ליהי אלון שלובשת פדלפון וניראת בהם מצוין. כל הסגנונות האלה הם פריטים שהבאתי לארץ העונה".

ומה עם ההבדל הפיזי הקטן ביננו לבין אחותנו השוודיות, שלא בורכו באגן ים תיכוני וישבן תואם?
"אני מודע לבעיתיות ואני מביא גזרות שמתחשבות בגוף הנשי, כמו למשל ג'ינסים שהם סטרץ' ואורזים את הגוף היטב. בנושא הג'ינסים אני מאמין שהגיע הסוף של הפרימיום ג'ינס, אין צורך יותר בג'ינסים שעולים 2000 שקל, אלו שב-600 הם עדיין פריט טוב וראוי. הכי חשוב, ולא הרבה יודעים את זה בארץ, לא מכבסים ג'ינסים בתדירות גבוה כמו שמכבסים בבגדים אחרים ככה שומרים עליהם לאורך זמן והם נשארים בגזרה של הגוף".

איך נהיים שיק

אתה מייבא להרבה חנויות כשגם לך יש חנות זה לא נוגד את הבלעדיות והתחרותיות?
"אכן יש תחרות קשה בין הקניינים, כמעט כל חנות אופנה מובילה מייבאת היום בעצמה. זה טוב לצרכנית האופנה ואני בהחלט בעד שיהיו לה הרבה אפשרויות. הקושי שלי הוא למצוא את החברה שעוד לא שמעו אליה, אני עובד קשה כדי להניח את האצבע על הדבר הבא. אנשים רוצים להיות שונים ומיוחדים בגלל זה הטרנד של הווינטג', על אף שהוא מאוס עדיין נשאר רלוונטי כי הוא מביא אמירה אישית אם כי גם הווינטג' מקבל עכשיו אפיון יותר מעודן. המגמה היא של פריטים פחות צעקניים ויותר יקרים למרות שזה בעיה בשביל הרבה אוהבי אופנה, להשקיע כאלה סכומים".

אז איך בכל משיגים מראה נכון?
"סטייל מתחיל מהראש ובעיקר מאמירה אישית. אם למשל פייטים באופנה זה לא אומר שאת צריכה להראות כמו כדור דיסקו. הרבה פעמים אני עד להגזמה בסטיילינג במיוחד בלוק הזה שאמריקן אפרל מנסים להעביר, המראה שמנסים למכור לנו באמריקן אפרל הוא של סטייל מתאמץ ומוגזם. בחורה לא צריכה להראות כמו הפקת אופנה. זה נוראי בעייני שמישהו מחצין את עצמו כסטייליסט ומתלבש בצורה מוגזמת שצועקת טרנדיות. היום הסטייליסטים והמעצבים המובילים בעולם וגם בארץ הולכים עם בגדים שהם בקו צנוע ומלתחה שמורכבת בעיקר מפריטי בייסיק פשוטים אבל איכותיים. האופנה והסטייל צריכים להתאים לאדם ובעיקר לעזור לך לשמור על מי שאתה ולהבליט את האישיות".

  • עוד באותו נושא:
  • סטייליסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully