וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרפת בורוד זרחני

אלישבע כספי

23.11.2008 / 13:37

גם אלישבע כספי שהלכה לפגוש את שלי ואילון סתת מ"קאפל אוף" התאהבה בזוג המוחץ וגם בנעליים. למרות שהן נוחות

זוג מקסים שלי ואילון סתת קומבור ממותג הנעליים קאפל אוף. זוג יצירתי שעובד יחד בשתי החנויות שלהם ובסטודיו, מגדל ארבעה ילדים וחושב כל הזמן איך לחדש בתחום הנעליים, איך להיות ייחודיים וכיצד ליצור קולקציה שיש בה גם אמירה. שניהם בוגרי בצלאל, בעלי נטיות אומנותיות וחיבה לארכיטקטורה. הם מתחילים מרעיונות השאולים משני העולמות האלה ושואבים מהם השראה.

בעונה הנוכחית כמו גם בעונות קודמות, הם ממשיכים לבחון את הרעיון של פירוק, חיבור והרכבה בצורה ובחומר, כשבאחד הדגמים היותר מוצלחים שבקולקציה, הם שילבו סוג של גומי פי. וי. סי המקובל בשימוש בתעשייה, בחלקו העליון של מגף עם גפה ועקב מעור. כך נוצרה גרסה עכשווית ומדליקה למגפי רפתנים. גרסת הקאפל אוף לקאנטרי שיק.

הם מסרבים באופן עקרוני ליישר קו עם טרנדים עונתיים ומקפידים לשמור על סגנון עיצובי מובחן ומובהק שמאפיין אותם. ניראה שזה עובד כי הם נהנים מגרעין קבוע של לקוחות, שאוהב את הסגנון שלהם וחוזר לבדוק מדי עונה מה הם החידושים הקטנים. יחד עם זאת, יש בתוך הקולקציה אזכורים קלים למגמות באופנה העולמית, כמו סדרת מגפונים, ביניהם זוג באדום עז, שבולט על רקע הצבעוניות המתונה של שאר הנעלים, זוג נעליי אוקספורד עם שרוכים ועקב קטן מעץ, מגפיים מעור מחוספס ובמראה משומש בסגנון אופנוענים. יש גם מגף עם גפה מלק מבריקה (בצבעי חום או שחור), שמחוברת לחלק עליון שהוא מעין חותלת אלסטית ארוכה שנצמדת לרגל ומחמיאה לה. טוויסט ייחודי נוסף למגף הזה הוא סוג של עקב מדורג, שאילון מספר שבתחילה סרבו לייצר עבורו. לעיתים קרובות לדבריהם, הם באים עם סקיצות לרעיונות חדשים ובייצור אומרים להם שהדבר בלתי ניתן לביצוע. נדרשת עבודת שכנוע מצידם ולפעמים ניסיונות רבים בטכניקות שונות כדי ליישם את הקונספט שהם מדמיינים.

מפנקים סוליה בפרחים

ביטוי נוסף לרעיון הפירוק והחיבור מחדש, בא לידי ביטוי במגף רכיבה מעור מחוספס שבו רצועה מהסוליה עולה על הגפה מקדימה ויורדת מסביב אל מאחורי העקב, מה שנראה הרבה יותר מגניב ממה שזה נשמע.

ההקפדה על דיטיליים ייחודיים ושונים בכל דגם (הפכתי במקרה זוג מגפונים וראיתי שהסוליה מעוטרת בדוגמת פרחים שמוטבעת בתוך העור), ברמת גימור גבוהה ובעבודת יד, גרמה גם לבריה חובבת עקבים שכמוני להתלהב. כי זאת יש לומר, בקאפל אוף מקפידים מאוד על נוחות (מה?!).

שלי אומרת שהיא מעצבת קודם כל לעצמה והיא רוצה שיהיה לה נוח. לפיכך לרוב הדגמים בקולקציה יש עקב שטוח או עקבים נמוכים יחסית.
החלום שלהם לדבריהם, הוא לעצב סדרה מוגבלת של נעליים, שנעשו לחלוטין בעבודת יד ובטכניקות מיוחדות שהם פיתחו בעצמם. דומה למה שהם עושים היום, רק עם דגמים עוד יותר מאתגרים ואף יותר אקסקלוסיביים בסטודיו שלהם ONE OF .

תיק סוכריה

בעונה הקודמת הם התחילו לעצב גם תיקים. תיק יפה אחד מגיע בשני גדלים, עשוי מעור מבריק ומכונה "תיק סוכרייה". לאורכו שני קפלים וידיות נשיאה מגומי, בדומה לחומר ממנו עשויים מגפי הרפתנים. דגם נוסף שואב השראה מעולם האריזות, עשוי מעור מחוספס למגע ובצבעוניות מונוכרומטית של אפור דהוי. בעתיד יתכן שהם ירחיבו את תחום האקססוריז, אך בינתיים הם עסוקים בגישושים קטנים בכיוון של יציאה לחו"ל. מסתבר שתיירים שביקרו בארץ אהבו את העיצובים שלהם, והציעו להם לפרוץ החוצה באמסטרדם וגם בניו יורק.

"אתם בודאי כבר עובדים על הקולקציה של הקיץ, תתנו איזה טיפ לעונה הבאה" ביקשתי מהם. הזוג סתת קומבור החליפו ביניהם מבטים מסתוריים ומתלהבים. ראיתי שהם מתים להגיד משהו אך מתאפקים. "תכתבי שלקיץ הבא אנחנו מכינים הפתעות...". ההתלהבות היתה מדבקת. בטח.

טווח מחירים: 1990-890 ¤.

להשיג בסניפי Couple Of
דיזינגוף 207, תל אביב
אוסישקין 31, רמת השרון
ובסטודיו (בתיאום מראש 03-6044451): אשתורי הפרחי 18, תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully