וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקנדינביה זה בון טון

טלי שריזלי

27.11.2008 / 13:27

אילמלא טלי שריזלי איך הייתם יודעים על הנריק ויבסקוב, אופנאי ומוזיקאי פרוע שפורץ לסצנה העולמית עם סוודרים ברקמות נורדיות מרגשות

לרגל סוף השנה הלועזית, מתגברת התחושה כי יש צורך למפות מחדש את מקורות ה"קול". ב- 2009 השנה הסוגרת את העשור האופנתי האחרון מעניין לגלות את המקומות, החנויות והמעצבים שנראים כאילו שנות האלפיים החלו רק עבורם, אלה שהסגנון שהם מפזרים סביבם רק יגרום לעולם שלנו להיות מקום נעים יותר, לפחות למראה.

ארצות סקנדינביה, עד לא מזמן רחוקות מאיתנו כמו אור השמש מהן, הופכות בשנים האחרונות למעוז הקוליות המבטיח מכולם. כמעט מבלי שנרגיש, ומבלי לעורר הרבה רוח סביבם, הבשורה האופנתית שהן מפיצות היא מיצוי כל מה שאנו רוצים לחשוב כחדשני, מעניין, מקורי ובעיקר מסוגנן.

המעצב הבא, אליל סקנדינבי בכל קנה מידה, זורק כמויות של יצירתיות וטעם טוב כמעט בכל מה שהוא נוגע, ולשמחתנו, זה לא מסתכם רק בבגדים. העילוי האופנתי נכון להיום. שמו הנריק ויבסקוב (Henrik Vibskov) והוא נער פרא גאוני אשר חולש על מיני-אימפריה יצירתית. מאור גדול בשמי התוצרת נורווגית-דנית ומי שניראה כבחור שהדמיון שלו לעולם אינו מפסיק לעבוד.

ויבסקוב נולד בדנמרק וסיים לימודי עיצוב במוסד היוקרתי סיינט-מרטין בלונדון. למרות ההתעסקות הענפה בבגדים הוא גם אמן ומוזיקאי. הוא החל לעשות לעצמו שם עוד בקולג', כאשר זכה בפרסים על סרטיו "The Egg" ו-"The Monk". עוד בלימודיו הוא החל לערוך כתבות אופנה ותרבות למגזיני האופנה כמו – "Dased and Confused", "I.D.", "The Face" ועוד.
לכישרון של ויבסקוב הצעיר לא ניתן היה להתכחש, כבוגר טרי הוא כבר הציג את עבודות האמנות שלו בתערוכות בטוקיו, לונדון וניו-יורק. בתחום האופנה, קולקציות בעיצובו השתתפו בשבוע האופנה של לונדון ופעמיים בפסטיבל האופנה היוקרתי בעיר הירס שבצרפת, שם הוא היה הדני הראשון שהציג אי פעם.

אין בגד שהוא גדול מדי

בשנת 2003 החל ויבסקוב לשקוד על קו אופנה עצמאי תחת שמו. הוא מעצב לנשים ולגברים אך לעתים נראה כי הוא מתעתע בנו. הבגדים שלו אנדרוגיניים והקווים מטשטשים את הבדלי הגזרות. הבגדים שלו הם על גבול האוונגרד מבחינת הנפחים הגדולים והצבעוניות המתפרצת. המאפיין הבולט ביותר של בגדיו, מלבד מוטיב האובר-סייז הוא השימוש ברקמות מסורתיות. הוא משחק כמו ילד, בשילובים מודרניים של רקמות נורדיות עם קווים ובגדים מאד עכשווים. מדי עונה ניתן לראות אצלו שכמיות ענק, כפפות וסוודרים שמזכירים עיבוד מעודכן ל"סיפורי עמים".

את הבגדים של ויבסקוב לא ניתן להשיג בקלות, הם נמכרים במספר חנויות בודדות ברחבי העולם וכמובן בשתי חנויות הדגל שלו, באוסלו ובקופנהגן, שבפני עצמן הן מוסד עלייה לרגל. הבוטיק הראשון שלו נפתח ב-2006 בקופנהגן, ארץ הולדתו ובאוגוסט השנה הצטרף גם בוטיק נוסף באוסלו. באתר האינטרנט של המותג, המשמש גם כחנות מקוונת, מציינים אנשי תאגיד ויבסקוב כי מטרת הבוטיקים היא לשקף את "עולמו של הנריק ויבסקוב". ישנם רק שני מקומות בעולם שבהם ניתן לראות מראש את הקולקציות הערוכות למחצה, לצפות בכל מה שויבסקוב חושב שהוא מעניין או יפה וכן, גם לקנות.

החנויות מעוצבות לעילא מבטון חשוף ויש בהן ארכיטקטורה א-סימטרית, חוסר סדר ושילוב של חומרים שבעולם אחר בוודאי לעולם לא היו משתלבים. חווית הקנייה הופכת למשהו מעט סוריאליסטי ודווקא הבגדים מוסיפים סוג של היגיון לתמונה המלאה. מגע ידיו של ויבסקוב ניכר בכל פינה בחנות, שאינה מוכרת רק פריטים שלו אלא גם מוצרים שהוא בחר להציג לצד בגדיו. נראה שהוא מעוניין להציג תמונה שלמה ולצד הבגדים מוצעים גם אקססוריז של Walter Van Beirendonck, מוצרי טיפוח של Malin+Goetz, לק של Uslu Airlines ואפילו מוצרי כתיבה של rojo.

בוגר הפקולטה של החיים

וכאמור, כאילו כל זה לא מספיק, ויבסקוב הוא גם מוזיקאי מחונן. אחרי שאחיו הפגיש אותו עם מערכת תופים בהיותו בן עשר, הילד ניגן ברדיו הדני כבר בגיל 13. הוא עזב את התיכון, גר ברחובות והחל לנגן עם מי שמאוחר יותר זכתה בגראמי - מארי פרנק. בשנים האחרונות ויבסקוב בעיקר משמש כמתופף בהקלטות שונות ועם הרכבים דנים מגוונים. אם גם עבורכם זו היתה אהבה ממבט ראשון, עד סוף החודש הבוטיק המקוון מציע משלוח חינם על קנייה מעל 150 יורו. אמנם זהו מחירו של חצי סוודר בערך, אך באווירת סוף שנה ואולי בעזרתם של דמי חנוכה, תרשו לעצמכם סוודר רקום של ויבסקוב – ללא ספק סוג של נכס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully