וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולה עולה

הגר ליינקרם

10.12.2008 / 12:18

היא חוזרת לשורשים הרוסיים ומקבלת השראה לבגדים מתוקים, מרגשים ומחממי לב. שוב וואלה! אופנה נשפכת על אילוצ'קה

"תתארו לעצמכם.. תתארו לעצמכם..." - חוזר ונשנה פזמון של שיר ילדים רוסי, המתנגן באתר האינטרנט של מעצבת האופנה הקסומה אילנה ברונשטיין. השיר מושר בקול ילדותי מתוק וגם הבגדים החדשים של אילוצ'קה שמוצגים בצילומים נפלאים שצילמה תמר קרוון, מעבירים תחושה של חזרה לילדות חמימה, רגשית ומלאה בהפתעות. ברונשטיין אמנם עלתה ארצה ממלודובה כשהיתה אך פעוטה רכה בת שנתיים ועדיין היא חוזרת בקולקציה הזאת אל עומק השורשים הרוסיים - מעבירה את האופנה של הסבתות הרוסיות, גלגול עתידני והופכת את הבגדים לפריטים אופנתיים ומעניינים במיוחד.

הקולקציה הקטנה שלה לחורף מתקראת "."Vova Moldova "השם קצת מצחיק ונשמע כמו קריאת עידוד במשחק כדורגל" המעצבת אומרת ומצהירה שהיא אוהבת משחקי מילים". היא מסבירה שהעניין שלה בשורשים הרוסיים מגיע ממקום אסתטי ולא ממש מחיפוש זהות נמלץ. "די התביישתי ברוסיות שלי כשהייתי קטנה ולא רציתי לדבר רוסית בבית. היום אני רואה את זה לגמרי אחרת ואני מודה לאמא שלי שלא זרקה שום דבר ושמרה את כל הבגדים שלנו מאז. הם מקור נהדר להשראה".

שמלות עם שם

לכל בגד יש שם ברוסית ובורנשטיין אומרת שזה "מכניס מימד נוסף לקולקציה". השמלה "ברטה" למשל, היא שמלה מקסימה עם חיתוך זיגזג במותן, שיוצר מראה של חצאית וחולצה. הניגוד בולט במיוחד כאשר "ברטה" מגיעה בשילובי צבעים עזים ושילוב של שני סוגי בדים שונים בדוגמתם. "אלה בדי כותנה אותנטיים מרוסיה. העלייה של שנות התשעים הביאה איתה המון דברים ולמזלי אני מצליחה להשיג אותם. יותר נכון סבתא שלי, שמתפקדת כקניינית שלי, משיגה אותם".

החולצה המכונה "לנה" היא חולצה רחבה בסגנון ילדותי עם תוספות של בד תחרה בצווארון וקשרי פפיון מתוקים בשרוולים ובאזור הצווארון. הגזרה מזכירה בגדי ילדים מהמאה-19. יש לה גם וריאציה שבה החולצה לבנה והתחרה באזור הצווארון שחורה מה שמאזכר חולצת פיירו צרפתית.

את החולצה "סופה" מגדירה ברונשטיין כשילוב של "מהמם ומכוער". האתגר שהיא מציבה לעצמה בבחירה לעבוד עם בדים מסורבלים אופנתית, כמו למשל בדי מגבת, הוא הסיכון שהבגדים היו עלולים להראות מיושנים וכעורים. אלא שבעזרת גזרות מתוחכמות ומשעשעות היא מצליחה לנצח את הבד ה"כעור" כביכול ולהפליג למחוזות אחרים. התוצאה שמתקבלת היא שילוב מנצח של ישן וחדש שמהולים יחד בנוסחה מבריקה למדי.

ויוה ולנטינה

הכוכבת האמיתית של הקולקציה היא ללא ספק שמלת מקסי שחורה עם הרבה בד נשפך בסגנון פעמוני, בשם "ולנטינה". במרכזה, באיזור החזה, יש תוספת של בד צבעוני בצורת אליפסה שניראה כמעין ויטראז' בוהק במרכז הגוף. "ולנטינה" עשויה בד טריקו עבה למדי והיא יושבת נהדר על הגוף למרות שהיא גם נשפכת. שמלה מצטיינת שמצליחה להסתיר ולטשטש את כל מה שצריך.

אחרי שגם מודדים את הבגדים של אילוצ'קה אפשר לחזור לשיר הילדים שברונשטיין בחרה לאתר ולהבין אותו אחרת. הדמיון הרב שהשיר מדבר עליו ושניכר בבגדים, יוצר רגע קסום שבו אופנה מצליחה לספר סיפור שלם. דבר די נדיר. בבגדים של אילוצ'קה העכשווי, הטרנדי ובר החלוף מפנים את מקומם לבגדים מרגשים באמת, כאלו שעוזרים לחלום ולהפליג רחוק.

מחירי הבגדים בקולקציה החדשה: 420 - 890 שקלים.
בגדים מקולקציות קודמות: החל מ 199 שקלים.
אקססוריז ותכשיטים: 40 - 375 שקלים.
אילוצ'קה, רח' לבונטין 19, תל אביב.


דוגמנית: פטיט
תכשיטים: פאולה ביאנקו
נעליים: בוטיק שושו / סטלה וינטאג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully