וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלת הקסמים לגבר

טלי שריזלי

16.12.2008 / 8:54

ט.שריזלי מטיילת בברוקלין (הקפואה) ומוצאת חנות פלאות לגברים חופשיים וחזקים. עוד פרק בסדרה: איזה כיף היה אם היינו עכשיו ב-N.Y

אני לא זוכרת מי הגה את הרעיון, אבל שיטוט בוקר שבת בשכונות פחות מוכרות של ברוקלין נשמע ברגע מסוים כדבר הנכון לעשות. למרות שהטמפרטורות ירדו מתחת לאפס, חיפוש בגדים ובוטיקים נאים באזורים שמרוחקים ממרכז מנהטן, תמיד ממלא את לבי שמחה ותקווה למחירים זולים יותר.

היתה זו שעת אחר הצהרים מאוחרת, איפשהו בגבול בין שכונת קובל-היל לקרול גארדנס. הקור כמעט והכניע אותי והחשיכה שאט אט השתלטה, השפיעה עלינו ללכת בכיוון הסאבווי, רק עוד חנות אחת ודי, אמרתי לעצמי וזה השתלם. פינת הרחובות בבלוק האחרון לפני הסאבווי נמצאה דלת קסמים. מעבר שמשתווה כמעט לארון הבגדים ב"סיפורי נרניה". מבלי לדעת במה מדובר בדיוק, ידעתי שעלי להיכנס.
החנות, סוג של "בחור חדש" בשכונה, שואבת את שמה ממפגש הרחובות האטרקטיבי סמית' ובאטלר שבו היא ממוקמת. היא נראית כמו פיסה משיעורי היסטוריה אמריקאית, ניארת כמו ביקתה עתיקה ושוכנת במבנה קלאסי בן יותר מ-100 שנים - נטע זר בלב שכונת הבטון הנמוכה. כבר בכניסה רואים דלתות וחלונות ענק מחופי עץ ואת רצפת העץ הגסה. בחלל תקרה גבוהה ופריטי ריהוט עתיקים כמו ספות וכורסאות מקטיפה שעליהם שמיכות צמר עבות, מה שמוסיף לניחוח האמריקנה המסורתי.

זוהי החנות השנייה שפותחת מרלין פיוטרובסקי (Marylynn Piotrowski) שהיא גם הבעלים של החנות "Tauk", אי שם בצפון לונג איילנד בעיירה מונטאק (Montauk). היא מילאה את החנות בפריטים קלאסיים, נצחיים ולצידם כאלה מודרניים וחדשניים. היא אומרת שהמקום החדש (בן שבוע) מכוון לקהל בוגר ובשל. לצעירים אשר מוכנים לשלב הבא – אוהבים להיות תמיד בפעולה אך עם זאת מצוחצחים ואלגנטיים.

אם אתה אינדיאני

מכאן עוברים לבגדים. שורות שורות של חולצות פלנל לצד מגפונים אינדיאנים צבעונים ולצידם פמוטים עבים עם נרות שנראים כאילו נרות דולקים בהם כבר שנים. עולם רוחני שלם של אופנוען בארה"ב מעדות ה"דרך הפתוחה - משהו בסגנון מרלון ברנדו פוגש את סטיב מקווין. קול, מחוספס ומאד אמריקני. על המדפים מפתות חולצות טי לבנות שמלוות בחולצות פועלים כחולות, חולצות פלנל, פריטי צמר, כובעי עור ופרווה, מגפיים מהוהים ומנגד, גם השפעות צרפתיות – סריגי מלחים, מעילי צי כחולי עם כפתורי זהב ותיקי קנבס עם רצועות עור. אל תטעו, זאת לא חנות לגברים בלבד אלא גם לנשים שאוהבות אותם. כמעט כל הפריטים הגבריים זוכים להתייחסות נשית תואמת, החל במעילי הצי ועד החולצות הפלנל.
בין המותגים הנמכרים בחנות – רנגלר, A.P.C., Woolrich , Barbour ואפילו מסגרות המשקפיים הקלאסיות של מוסקוט. גם כשרונות מקומיים זוכים להתייחסות כמו במותג האלמוני יחסית – Save the Manimal, המייצר נעלי ומגפי מוקסין כמו גם מוצרי עור אחרים לא רחוק משם, בשכונה לא פחות אופנתית של ברוקלין, פארק סלופ.

אבל מה שבאמת גורם ל- Smith + Butler לבלוט לצד הבוטיקים האופנתיים האחרים בשכונה הוא אופנועי הטריומף משנות ה-70 שעומדים בחנות למכירה ותורמים רבות לאווירת הוינטג'. תצוגת האופנועים היא בעיקר תוצאה של השפעתו של השותף השני בחנות ג'יי אלאימו (Jay Alaimo), אספן אופנועים מדופלם. כעת, כל מה שנותר להמשך הפנטזיה של האיזי-ריידר – קסדת אופנוע מנצנצת, שהיא כה יפהפיה וקולית, עד שלחבוש אותה מרגיש כבר כמו יציאה לנסיעת חופש ארוכה ומשחררת שממנה לא חוזרים אותו הדבר.

Smith and Butler

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully