וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חליפה לייט

לירוי שופן

18.12.2008 / 7:00

אלה אייזנברג הכוהנת העכשווית של הבחורים עם הטעם, מתרגשת עכשיו מלוק של תלמיד בריטי מחוייט, שהקים להקת בריט פופ

"לא האמנו שהם יתנו לנו לצלם שם קטלוג אופנה" מספרת אלה אייזנברג, מעצבת מותג בגדי הגברים הבלתי מתפשר, מייסון רוז', על אתר הצילומים המקורי שבחרה בו לצילומי קולקציית החורף החדשה שלה – ההוספיס האוסטרי בעיר העתיקה בירושלים, השייך לכניסה הקתולית.

המבנה המדובר הוא מרהיב ביופיו, בעל אווירה דרמטית, עמוסה ונוצרית, המעניקה תחושה כמעט מנוכרת לקולקציה תל אביבית, מה שעלול להיתפס על ידי רבים כקריאת תיגר או ניסיון מרד בהווי המקומי המוכר. זהו בדיוק המקום אליו מכוונת אייזנברג ביצירת האופנה שלה.

מבט מעמיק בתמונות הקולקציה החדשה למייסון רוז' חושף קצת יותר מאשר נערים במראה אירופאי מרוחק ובגדים מחוייטים מוקפדים, שהפכו לדי.אן.איי של המותג. אייזנברג, כמו מעצבים מפורסמים אחרים שחולקים עולם השראות דומה (החל מהדי סלימן ועד לאסכולה הבלגית), חופרת תחת אבני היסוד של הגרדרובה הגברית ומפרקת, בעידון ותחכום, פריטים אייקונים מתוכה.

רוח המרד ודרך היצירה הזו, המזוהים איתה עוד מן הקולקציה הראשונה שלה, נוכחים בקולקציית החורף הנוכחית יותר מתמיד. וכך, הלוקיישן הזר-מוכר שהיא בחרה בו, מהווה רקע מושלם לאסתטיקה של הבגדים בעיצובה שהם אחרים, מרדניים וחדשניים אבל גם נטועים עמוק במסורת רבת שנים.

העונה אייזנברג מושפעת מעט מעבודתו של לוקאס אוסינדריוור לבית לנווין, בעיקר בכל הקשור למשיכה הנוכחית שלה למראה הסקול בויז. היא משרבבת מוטיבים המעניקים לפריטים תחושה של תלבושת אחידה בבית ספר בריטי ואז משחקת עם הבגדים כדי להפר את הסדר הקיים שהם מייצגים. מה שנותן לבגדים השמרניים האלה אופי אחר.

כצפוי, מינון הפריטים המחויטים גבוה יחסית. אייזנברג מציגה העונה גרסה חדשה לחליפות הצנומות שהיא אוהבת לעצב. לחליפות החדשות יש דשים רחבים יותר ומכנסיים עם נפח בולט יותר. הצבעוניות היא אפורה ונוקשה ומופרעת על ידי נגיעות מדודות של כחול אלקטריק מגרה. בין פריטי הקז'ואל, בולטים סריגים דקיקים עם כובעי קפושון גדולי מימדים, קרדיגן דו צדדי מרשים בגזרת אובר-סייז וחולצות טי ארוכות עם שרוולי רגלן וצווארון גולף שהופכים את הבחור לגבעולי. שני פריטים נוספים סוחטים קריאות התפעלות נסערות, ובלתי אפשרי להתעלם מהם: מעיל פרקה בעל דשים דרמטיים ומעיל טרנץ' שעבר הכלאה עם מעיל אופנוענים וכולל סגירת רוכסן אלכסונית שמעניקה לו ברק פיפטיזי. אלה מוכיחים שלאייזנברג שליטה מוחלטת והכרה מלאה של קוד הלבוש הגברי הקלאסי. זו הסיבה שהיא מצליחה בכישרון רב כל כך, ובתפירה עילית כל כך, לעשות בו שמות.

מחירים

מכנסיים: 750 ש'
חולצות מכופתרות: 650 ש'
סריגים: החל מ-380 ש'
פרקה: 950 ש'
מעיל: 2500 ש'
חליפות: החל מ-2800 ש'
בוטיק מייסון רוז', פרישמן 75, ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully