וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תצוגות האופנה נכחדות?

אדר ריכטר

23.12.2008 / 16:11

התערוכה הנודדת של שאנל חוזרת הביתה ומעצבי העל מצמצים נוכחות בשבועות האופנה. האם עולם האופנה מחזיר לעצמו את השפיות?

ביום שישי האחרון הודיעו אנשי שאנל בפריז, כי הם מחזירים הביתה את התערוכה הנודדת של שאנל, בשל קיצוצים בתקציב. התערוכה, בראשה עמד קרל לאגרפלד, נפתחה בהונג קונג בפברואר 2008, תחת הכותרת "mobile art" והיא הציגה עבודות אמנות בהשראת התיק המפורסם של שאנל 2.55 quilted bag. התערוכה עברה מעיר לעיר מדי כמה חודשים והדובר של בית שאנל אמר בהודעה לעיתונות כי היא לא תמשיך כמתוכנן ללונדון, מוסקבה ופריז וכי "בקונטקסט העניינים הנוכחי אנחנו חייבים להתפשר". הוא בוודאי התכוון לעובדה שרק עלות השכירות ששילמה שאנל לעיריית ניו יורק היתה 400 אלף דולר.

ההודעה על ביטול התערוכה, מגיעה אחרי שבשבוע שעבר בוטל התכנון לפתוח בטוקיו את החנות הגדולה בעולם של לואי ויטון ומספר בתי אופנה ומעצבי-על, כמו פנדי, ולנטינו ומארני, הודיעו על ביטול תצוגות אביב 2009 בשבועות האופנה של פריז ומילאנו.

בניו יורק הודיעו המעצבות ורה וונג ובטסי ג'ונסון על ביטול השתתפותן בשבוע האופנה הקרוב, האמור להתקיים בחודש פברואר. וונג הודיעה כי היא מעדיפה לקיים את התצוגה בבוטיק החדש שלה ב-Mercer, בחברתם של 150 אורחים בלבד.

ייתכן שוונג מסמלת מגמה לפיה שבועות האופנה יתכווצו חזרה לפורמט שהיה נהוג בעולם האופנה עד שנות ה-80, אז נערכו תצוגות אינטימיות בשואו רום של המעצבים, והמוקד יחזור לאופנה ולא להתעסקות רברבנית בשואו אוף. הפקה של תצוגת אופנה של מעצב-על עלולה להגיע לסכומים שנעים בין 200 אלף דולר לכמה מיליונים, אם לוקחים בחשבון תפאורה פומפוזית ושכירה של דוגמניות על ואנשי מקצוע מהתעשייה. וכל זה בשביל 15 דק' תצוגה.

ולמרות כל זאת, העדרותה של וונג משבוע האופנה של ניו יורק לא השאירה חלל ריק. את המשבצת של וונג יתפוס טומי הילפיגר, שחוזר להציג בניו יורק אחרי העדרות של 3 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully