וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקת בבלש

טלי שריזלי

23.12.2008 / 16:40

צפייה בסרט אלפאוויל של ז'אן לוק גודאר מ-65 הובילה את טלי שריזלי לחנות אוסטרלית שמוכרת מעילי גשם סיפוריים וגרוב מסתורי באופן כללי

אין מצודד יותר ממעיל הטרנץ', סמל שיק צרפתי נצחי ואין מסעיר יותר מהמראה של הסוכן החשאי Lemmy Caution (בגילומו של אדי קונסטנטין) בסרט של ז'אן לוק גודאר "Alphaville" לבוש במעיל הגשם שלו - מעיל שהוא חלק בלתי נפרד מהאסתטיקה של הסרט. אולי בגלל הגשם שלא מפסיק לרדת בניו יורק, או אולי מתוך חיבתי הגדולה לסרט, החלטתי לאחרונה לצפות שוב ביצירת המופת. צפייה שהובילה אותי לחיפוש מפורט באינטרנט אחרי פרטי מידע טריוויאליים עליו. הדבר האחרון שציפיתי למצוא בהקשר לסרט של גודאר מ-1965 הוא קישור לחנות בגדים במלבורן, אוסטרליה. היה נראה קצת תמוה לחבר בין היבשת השמשית לחזון האורבני-עתידני-מלנכולי של גודאר. כמו הבלש Lemmy Caution, החלטתי לחקור את העניין, התוצאה גילתה שבין שני הגורמים יש הרבה מן המשותף.

מלבורן שוכנת על מפרץ ומוקפת חופים אבל לא מוצפת בקבוצות ענק של גולשים כמו סידני. כל מי שנוסע את כל 876 הק"מ דרומה לגשר הרציף ומצפה לאותם סממנים עירוניים, יישאר מאוכזב. העיר מחולקת למזרח ומערב על ידי נהר ה-Yarra והיא אפלה, קיצונית יותר ואיפשהו סודית יותר. שם השחור הוא תמיד השחור החדש, יש מוזיקת אינדי בשפע, הקפה מעולה והמעצבים המקומיים תמיד על סף הצלחה כבירה.

אם נרצה להדגים את היחס של אנשי מלבורן לאופנה אין דוגמה יותר טובה מהבוטיק Alpha 60 של האחים אלכס וג'ורג'י קלירי (Alex and Georgie Cleary). הבוטיק הוא החזית של הקוליות מאופקת של מלבורן החל מראשיתו ב-2002. כמותג, Alpha60 הפך למייצג של אופנת מלבורן ברמה כה גבוהה עד שברור ששני היוצרים שמאחוריו, האחים קלירי, עברו כברת דרך ארוכה מילדותם בחוות השושנים בקנברה. הם משלימים זה את זו: ג'ורג'י מביאה את הרקע בעיצוב ואלכסי את היכולות הטכניות. ביחד הם יצרו קו ייחודי, שלא ניתן לחיקוי הידוע ברעננות שלו ובנקודת המבט הגרפית שלו על סגנונות וגזרות קלאסיים.

מתוך רצון לא לשים מחסומים על גישתם מלאת התעוזה והתשוקה ליצירתם, השניים מתברכים בשורה של מקורות השראה אקלקטיים החל מז'אן לוק גודארד, שהעניק להם את שמם, Alfred E. Newman, הלוא הוא הילד מהמגזין MAD ואפילו, למרבה ההפתעה, קייט מוס.

ל-Alpha 60 שני סניפים במלבורן. הם דומים אבל גם בעלי ייחודיות לוקאלית, בדומה לצמד האחים. אם תכנסו לאחד הסניפים שהוקם באיזור קתדרלת סיינט-פול והתמה הדתית שולטת גם בעיצוב החנות. שורה של נורות בצורה של ידיים מתפללות מסודרות בכניסה לחנות לצד מדף תצוגה של צלבים וההשראה מסרטו של גודאר רבה.

שווה לשים לב לקולקציית בגדי הגברים המתקדמת, להדפסים הגיאומטריים שהפכו למזוהים עם המותג ולגזרות האוונגרדיות הנצחיות. החנויות מחזיקות מגוון רחב של פריטים: של מותג הבית Alpha60, תכשיטים של Torso Corso Chopped Fingers וג'ינסים של מותג הדנים השבדי Cheap Monday. הבגדים נצמדים לטווח צבעים מצומצם – שחור, לבן ואפור על גווניו והצבעוניות המתקבלת היא בדיוק כמו הסרט Alphaville – נקייה, מדוייקת ויוצרת לוק שהפך לאבן חותם.

מחירים: חולצת טי-שירט לגברים: 65 דולרים אוסטרלים, קרדיגנים שונים: כ-200 דולרים אוסטרלים, שמלות וטוניקות: כ-250 דולרים אוסטרלים, מנורת ידיים מתפללות: 69 דולרים אוסטרלים - מחיר מציאה! את הבגדים ניתן לקנות גם באתר האינטרנט של החנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully