וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצבת שהיא פייסבוק

דריה שועלי

28.12.2008 / 8:52

לכל אחת יש לפחות חברה אחת שמכורה לנעמה בצלאל, גם המעצבת נאמנה ללקוחות שלה בחזרה. קולקציה חדשה מתגמלת

נעמה בצלאל היא הפייסבוק של מעצבות האופנה בארץ. כמו שבפייסבוק 11% של יוזרים מכורים מייצרים יותר מ-60% מהתנועה, כך לנעמה בצלאל יש אחוז יציב של מכורות ולכל אחת, כך נדמה, יש חברה שלובשת נעמה בצלאל כעניין שבשגרה.
כשפוגשים בבצלאל ומדברים איתה על הקולקציה, התופעה הזאת מתבהרת. יותר משבצלאל היא "מעצבת אופנה", היא מישהי שיוצרת בגדים למען הלקוחות שלה. היא יודעת שהן אוהבות את הסגנון שלה - "בגדים בניחוח נוסטלגי בתרגום אישי" - והיא נשארת נאמנה לו.

אם היא יודעת שהן בונות עליה שתייצר מעילים – היא תדאג לייצר מעילים. אם היא יודעת שהן מגיעות כל שבוע לחנות לבדוק מה חדש – היא תדאג לשחרר מדי שבוע שניים-שלושה פריטים חדשים, ממש עד לסוף העונה.

לפיכך גם השנה הבגדים הם נשיים ברוח פיפטיז-רטרו וביניהם פריטים שלא נראו בעונות קודמות, כמו אפודות מסריג פוליאסטר/לייקרה עם מחשוף V עמוק ופטנט רחב, ומחשוף V עמוק פחות ופטנט צר יותר. בנוסף ובהתאם לחורף הקל, ישנם גם מעילים מבד בוקלה ללא בטנה, כמעט קרדיגנים באופיים שהם גם כביסים למרבה הנוחות. גם בבדים ובצבעים יש הפתעות – כמו חולצות גולף בטונים לא עזים מדי של פוקסיה וירוק זית, וחולצות חובקות מותן עם פטנט רחב מבדים מנצנצים.

קטנטנות שמייצרת עד מידה 44

בצלאל עצמה מלאת סתירות: היא אשה רזה וקטנטנה – שמייצרת עד מידה 44 והיא מעצבת שידועה בשמלות שלה – אך אינה לובשת שמלות ("אני לא יכולה ללבוש משהו שהוא נשי מדי"). כל זה יאמר לזכותה - היא לא אחת מאלה שמעצבות למעשה לעצמן, בגדים בלתי אפשריים שהולמים רק את מידותיהן הזערוריות. בקרב נשים שמנות, אגב, ידוע כי מי שמרזה מבקרת לפני הכל אצל בצלאל וקונה שם את הפריט הראשון שהוא "מחנות נורמלית". אבל זה לא רק עניין המידות. כי מה שעוצר מעצבות רבות מלייצר מידות גדולות, הוא שחלק גדול מהדגמים שלהן הם כאלה שפשוט אי אפשר לתרגם למבנה גוף גדול יותר. הגזרות של בצלאל מתאימות לאגן רחב, לחזה במגוון גדלים ולרגליים שאינן בהכרח רזות (בהקשר זה מצער קצת שהדוגמניות שמצולמות לקטלוג האחרון הן רזות במיוחד).

סתירה נוספת היא, שלמרות שהבגדים של בצלאל במידה רבה משחררים נשים, משום שהם נוחים, לא חושפניים והם נשיים מבלי לחייב עמידה בסטנדרט של מיניות מוחצנת או סטנדרט קיצוני של רזון – הרי שהם שואבים השראה משנות החמישים – אותו עשור שהיה אחד הדכאניים ביותר לנשים במאה העשרים. אותן שנות החמישים שמהדהדות בסדרה Mad Men (שעלילתה מתרחשת במשרד פרסום בתחילת הסיקסטיז), אותן שנות החמישים שבהן נשים סיימו תואר והלכו להיות עקרות בית מתוסכלות, אותן שנות החמישים שעליהן כתבה בטי פרידן את "המיסטיקה הנשית".

בצלאל מסבירה: "יש אולי איזו טעות ואולי עזרתי לטעות הזאת כשהובלתי לקטלוגים בסגנון של פעם עם ארט של פעם, ואז אחרי שהיו רואים את זה היה קשה להוציא את זה מהקונטקסט. היום הדוגמנית נראית לגמרי up to date. יש בלבול מסוים בין השראה לתוצאה. בכל מקרה זה לא צריך להיות טוטאל-לוק כמו בקטלוג, זאת רק הגזמה לצורכי סטיילינג".

ומה הלאה? המכורות תשמחנה במיוחד: בצלאל מסתעפת. קולקציה של מוצרי נייר כבר יצאה, בקיץ צפויה לצאת קולקציה של מוצרי טיפוח, פינוק וקוסמטיקה ומאוד בקרוב יושק אתר. השאיפה בעתיד הרחוק יותר היא בית קונספט נעמה בצלאל, שאולי יכלול יום אחד גם לנז'רי, טקסטיל לבית ועוד.

כמה - איפה

בסוף השבוע הקרוב תתקיים מכירה בחנויות המעצבת, בה תציע בצלאל את כל הקולקציה ב- 50% הנחה ומעילים וג'קטים ב- 40%. יום רביעי, 31 בדצמבר עד יום שבת 3 בינואר (מצאת השבת עד 22:00).

מידות 36 – 44

טווח מחירים: חצאיות – 499-599, שמלות –600-1000, שמלות כלה – 1200-2400, מכנסיים- 400-500, חולצות – 350-499, ז'קטים + מעילים – 1200-1500 ש'.


רשימת חנויות נעמה בצלאל :דיזינגוף 212 תל-אביב, שנקין 40 תל-אביב, דיזינגוף 234 תל- אביב (חנות עודפים),קינג' גורג 26 ירושלים (חנות עודפים),קינג' גורג 27 ירושלים, קניון ערים כפר סבא ,הרצל 204 רחובות, חנות מפעל- תפוצות ישראל 6 ב' גבעתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully