וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי תסתתר מאחורי ארנק?

אלישבע כספי

29.12.2008 / 8:56

מרק ג'ייקובס המעצב המוכשר והאהוב ביותר בדורו, מתפשט להארפס בזאר ולובש מזוודה של ויטון שחוללה בגרפיטי

אחרי שסגר את מדונה לקמפיין של לואי ויטון, מרק ג'ייקובס מצטלם בעצמו כדי לקדם תיקים של המותג ומצדיק את הגימיק עם הורדת בגדים מוחלטת וצילומי עירום.

התיקים הם הומאז' לשיתוף הפעולה של ג'יקובס עם מעצב האופנה והאמן המנוח סטפן ספרויוסה. שניהם יצרו ב-2001, ביחד קולקציית תיקים ומזוודות שהייתה יוצאת דופן בשעתה ושילבה גרפיטי עם הלוגו של מותג היוקרה והמותרות לואי ויטון.

שיתוף הפעולה הזה נוצר אחרי שבסוף שנות ה-90 ג'ייקובס הבין שהגיע הזמן לפתות קהל צעיר וטרי ולקרב אותו לבית האופנה היוקרתי והמבוגר. היה לו די קשה בזמנו לשכנע את מנהלי לואי ויטון להסכים שיקשקשו להם בפראות על הלוגו המפורסם וכשהם כבר הסכימו בסוף לשיתוף הפעולה עם ספרויוסה, התכנון שלהם היה שהתיקים ישמשו לתצוגות ולפרסומת בלבד. אלא שרשימות ההמתנה ההיסטריות שנוצרו מיד אחרי התצוגה, שכנעו אותם שכדאי להם מאוד להעביר את התיקים האלה ליצור מסחרי והקולקציה הפכה לזכירה ומשפיעה.

ההצלחה האדירה שלה סללה את הדרך לשיתופי פעולה מוצלחים נוספים, עם אמנים כמו ריצ'ארד פרינס והיפני טאקאשי מורקמי שקישט את הלוגו המפורסם של לואי ויטון באשכולות דובדבנים אדומים.

סטפן ספרויוסה נפטר ב-2004 ובינואר הקרוב ( ב-9.1), בית לואי ויטון משיק קולקציית מחווה לזכרו במהדורה מוגבלת, שיוצאת ממש במקביל ליציאת ספר המוקדש לספרויוסה ולרטרוספקטיבה של עבודותיו בגלריה בניו יורק. (Deitch Projects’ 18 Wooster Street gallery from Jan. 8 to Feb. 28 )

לצורך עיצוב הקולקציה השתמש ג'ייקובס בשני מוטיבים עיקריים מעבודתו של ספרויוסה - הגרפיטי ופרח הוורד, והעניק להם מראה עדכני בגוונים זוהרים של ורוד, ירוק וכתום. הפעם מדובר בקולקציה שכוללת לא רק תיקים ומזוודות, אלא גם סניקרס גבוהות, נעליים, משקפיים ופרטי לבוש שונים, טייצים עם הדפסי גרפיטי ושמלת מיני בירוק ניאוני והדפס של ורד ענק. במקביל להשקת הקולקציה הזאת ובמחווה נוסף לספרויוסה, מעלה בית לואי ויטון לרשת אתר מיוחד welovesprouse.com שמוקדש כולו לאמן ועבודתו. באתר יהיו בין השאר ראיונות עם אנשים שהכירו אותו (דבי הארי, פטרישיה פילד ועוד) והם יספרו על השפעתו המתמשכת של ספרויוסה על עולם האופנה והאומנות.

כדי לקדם את הפרויקט ואת הקולקציה החדשה, הצטלם ג'ייקובס למהדורת ינואר של המגזין הארפס בזאר (הצילומים של טרי ריצ'רדסון) בתלבושת החביבה עליו, כלומר בלי כלום. הפרסונה החדשה שלו כחתיך הומו מבוקש שהחליפה בסערה א הבחור השמנמן בעל התספורת המדובללת שהוא היה פעם, היא באמת חסרת מעצורים. המעצב באמת נהנה לחשוףאת גופו החדש, היפה והשזוף בכל הזדמנות ובראיון לבזאר הוא מסביר בקלילות ש:"אין לו שום בעיה לפשוט בגדים, כפי שכל מי שקרא מגזינים בשנה האחרונה יכול לראות", ומוסיף בחינניות שאם זה היה תלוי רק בו, הוא היה מוותר בצילומים גם על המזוודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully