וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכן האוסטרלי התחרפן

לירוי שופן

11.1.2009 / 18:15

בכל פעם שמישהו מצליח לייצר גרוב אמיתי, אנחנו פה כדי לדווח. הבגדים הדבילים במכוון של המותג האוסטרלי Love thy neighbour

סיסמאות היפיות שחוקות בכוונה ("עשיית אהבה היא מרד" היתה השיא), צבעים זרחניים מרוחים בטכניקת באטיק וסמלי 'peace' ענקיים הופכים את הקולקציה החדשה של מותג הקצה האוסטרלי Love thy neighbour לפסטיש אחד גדול שמכוון לתקופת ילדי הפרחים. למותג הקטן והאנרגטי הזה יש ציניות, פרשנות מעזה, וציטוטים ויזואליים מהסיקסטיז והסבנטיז שהוצאו מהקשרם, והוא מצליח, מאוסטרליה, להזרים הרבה אוויר עתיר חמצן ואטיטיוד.

ל-לאב יור נייבור יש מחוייבות קלושה לקוד אופנתי מיינסטרימי וקולקציה שהם מכנים The wonder years, החבורה האוסטרלית משאירה לבוש רחוב לעוס למתחרים, בעוד הם מתמקדים במשהו הרבה יותר פרוע. Love שואלים מהעשור הפסיכדלי מוטיבים מוכרים ומחברים אותם לצללית מעודכנת: מכנסיים צרים מאוד לאורך השוק ורחבים מאוד על הירך והמפשעה, המכונים פעמים רבות כ"גזרת גזר". אלה משודכים לחולצות מודפסות בגזרת אוברסייז, חלקן בעלות צווארון גזור או קפוצ'ון.

החיבור בין הגזרה העכשווית לקלישאות של סמלי ה-peace, הבאטיק ומכנסוני הקטיפה, יוצרים עניין אופנתי חתרני עם מודעות לעובדה שלא ככה נראו ההיפים. הרי להיות נאמנים למקור, לא ממש מעניין אותם – מה שחשוב להם זה להציג את העיצובים תחת עיצוב חדש ורדיקלי.

אפשר לשם המחשה לדמיין את פרד מ"שנות הקסם" (The wonder years) מקבל במקום הביוגרפיה התמימה שלו, משהו קצת יותר ג'אנקי. או אולי דווקא לדמיין את ג'ניס ג'ופלין מטופלת בידים של הרכב הדיסקו האוס "דאפט פאנק". כך יוצרים מחומרים מוכרים, סיפור אחר לגמרי – ואופנה שמעפילה על כל כך הרבה מותגים אחרים, הרי רק לאחרונה נכתב כאן על "אינסייט", שלעומתם משתרכת הרחק מאחור.

לשם המותג יכולות להיות שתי פרשנויות אפשריות. באופן עקרוני, הביטויLove thy neighbour , הוא תרגום לאנגלית מן המאה ה-17 של הביטוי "ואהבת לרעך כמוך". אבל כמו "שנות הקסם", גם Love thy neighbour הייתה תוכנית טלוויזיה וליתר דיוק, סיטקום בריטי פופולרי מאוד ולא פוליטיקלי קורקט משנות השבעים, על זוג בריטים שמוצאים את עצמם מתגוררים לצד שכן שחור.

בין אם האוסטרלים לקחו את שמם מן אווירת ה- Hey Dude שוחרת השלום שמספקת האופציה התנ"כית או דווקא מן התוכנית עם ההומור הנמוך, הרי התוצאה עצמה היא זו שקובעת. הקולקציה של Love, נראית מצוין ועושה חשק אדיר ללבוש אותה – הם מבינים שהם לא יכולים להמציא את הגלגל מחדש, אז הם לוקחים אחד היפי וגורמים לו להסתובב אחרת. זה מה שאופנת רחוב צריכה לעשות – למרוד בתחכום מעודן בקלישאות המוכרות. לא כל קולקציה שווה 24 שעות טיסה. זו דווקא גורמת לשקול את הנושא בחיוב.

(צילומים מתוך האתר הרשמי)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully