וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי הפטנטים

הגר ליינקרם

12.1.2009 / 13:38

מור חמד ויוסי מלכה, שני מעצבים שהופכים את מתחם גן החשמל לעוד יותר ראוי בזכות גלריה קטנה ומעיזה וחנות עם בגדים חכמים

מי שיעבור ברחוב ברזילי שבמתחם גן החשמל בתל אביב, סביר שיתפתה לעצור ולתהות מול חלון ראווה קטנטן המשמש כגלריה שמארח שלוש דלתות עץ המנוסרות בצורת המילים s-a-l-e. הגלריה הקטנה הזו מתפקדת כחלון לנפש של צמד המעצבים מור חמד ויוסי מלכה שפתחו את חנותם morVEyos בהמשך הרחוב לפני כחודשיים.

הגלריה הקטנה, שהייתה עד לא מזמן בית מלאכה קטן של שען, קסמה להם וכשהיא התפנתה, שניהם החליטו שהם חייבים לקחת את המקום לעצמם ולהפוך אותו לגלריה שבה הם יציגו את הרעיונות הפרועים ביותר שלהם. "זה המקום שבו אנחנו יכולים להביא לידי ביטוי את הראש האמנותי שלנו, זה החופש המוחלט. זה הרוח והחנות זה יותר הבשר" הם מסבירים.

חמד ומלכה הכירו במהלך הלימודים במחלקה לצורפות ואופנה של בצלאל והגישו יחד את פרויקט הגמר שלהם " בבצלאל עודדו אותנו לעבוד ביחד, קיבלנו ציון אחד ואפילו גבוה" אומר מלכה בחיוך "זה מפרה לעבוד ביחד. יש המון כבוד הדדי".

את החנות המשותפת הם פתחו אחרי שנים רבות של עבודה משותפת ואינטנסיבית על בגדים ותיקים שהופצו מהסטודיו שלהם לחנויות המעצבים השונות. חמד היא הצד הדומיננטי בעיצוב ומלכה מגבה בטעמו האישי ודומיננטי בניהול העסק.

תיקים משתנים

בין הפריטים הבולטים בקולקציית תיקי העור, תיק מלבני עם רצועות ארוכות שלאורכן של הרצועות מספר רב של לחצניות שמאפשרות לשנות ולעצב את התיק באופן שונה בכל פעם. התיק מגיע במספר צבעי עור שהמרשים מביניהם הוא בגוון סגלגל.

החדשנות העיצובית והפטנט של שינוי מראה התיק בולטים בעיקר בתיקים עם בטנות הבד. התיקים הללו נראים אחרת בכל פעם שמשנים את מיקום הגובה של הידיות או בקיפול אחר של הבטנה כלפי חוץ. מי שתרכוש לעצמה תיק שכזה תוכל בוודאות ליהנות ולהבריק כל פעם מחדש עם תיק במראה שונה לחלוטין.

כשזה מגיע לאופנה, חדשנות בשילוב עם פטנטים בדרך כלל מעלים טעם חמוץ ומתאמץ מידי. ההפתעה הנעימה אצל morVEyos היא שהפונקציונליות של התיקים לא מורידה מהאיכויות האסתטיות הגבוהות. לצד השימושיות הרבה שלהם, התיקים באמת ובתמים, פשוט יפים.

שמלת עיגול

בין הבגדים שהם עיצבו יש פריטים בגזרות עגולות ונפחיות עם הרבה שרוולים עם תפורים נפחיים וכיווצים בכתפיים. השמלה המבטיחה ביותר היא שמלת שכמייה עגולה בגוון רטרו לשנות השישים. השמלה תפורה כעיגול חצוי ולובשים אותה מבעד לראש כמו שכמייה. על הקולב השמלה עלולה להיתפס בטעות כסוג של פונצ'ו, אך מי שתמדוד אותה תוכל להבין כמה נהדר היא עוטפת את הגוף.

גיבור עגלגל נוסף הוא מקטורן בסגנון בולרו נשי עם דש ושוליים מתעגלים, שנרכס באמצעות כפתור אחד שובבי. כאשר תשומת הלב לפרטים קטנים כמו בחירה של כפתור פלסטיק שקוף עם נקודות צבעוניות המאזכר סוכרייה, משווה לבגדים מראה צעיר עם קריצה וחן הומוריסטי.

morVEyos מרגשים ומחדשים, לקנות פריט שלהם זה בעצם קצת כמו להשקיע בפיסת אמנות. במיוחד כדאי לשים לב לתיקים שנעשו ממעילי עור ישנים שלא ניתן לייצר באופן מסחרי. "בעל המתפרה ממש צחק עלי כשבאתי עם הרעיון לעשות עוד תיקים כאלה" מוסיפה חמד "אבל עשיתי אותם בכל זאת והם הוצגו בגלריה".

כמה פריטים בודדים נשארו למכירה בחנות וזה הזמן לרוץ ולהשיג אותם. בדיוק כמו morVEyos התיקים הללו עומדים על הגבול הדק שבין אופנה לאמנות, "בכל זאת למדנו בבצלאל" מוסיפים השניים בקריצה "כנראה שקשה להוציא את זה מהמערכת".

morVEyos במכירות סוף העונה
החנות: ברזילי 13, הגלריה: ברזילי 7 - תל אביב
תיקים: 1,450-420 ש' (לפני הנחה)
חצאיות: 350-250 ש', שמלות: 500-400 ש'. מכנסיים: 450-250 ש' (לפני הנחה)

סטיילינג וצילום קטלוג: כדורי אלישר
דוגמנית: אלה k לmc2

  • עוד באותו נושא:
  • מור ויוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully