וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הסם הבא?

13.1.2009 / 14:26

הניינטיז היו של "ההירואין שיק", ובשנות ה-2000 הקוקאין נחשב לאלגנטי. דוגמניות העל מסכמות עשור ומחכות לדבר הבא

ה"הירואין-שיק" של שנות ה-90 - עור חיוור, עיגולים שחורים-כחלחלים מתחת לעיניים ועצמות בולטות - נמוג מעצמו, והעביר את השרביט של שנות ה-2000 אל טרנד השימוש בקוקאין. עכשיו נראה שגם זה בדרך החוצה. אחרי וידויים מרגשים של דוגמניות-על בעשור האחרון, על שימוש הרסני בסם, שמשך אותן אל הביבים, הסנפת קוק כבר לא נחשבת לעסק אלגנטי. לאן מועדות פניו של עולם האופנה?

קייט מוס - "הייתי אנוכית וילדותית"

עבור דוגמניות רבות, המתאמצות להישאר ערות שעות ממושכות ולהמשיך לעבוד בקצב מטורף, הסמים הם כלי עזר לשיפור הביצועים ולשמירה על משקל רצוי עבורן. הקוקאין בעולם הדוגמנות הוא לפעמים מה שהסטרואידים הם עבור ספורטאים. אבל נראה שהיום הסנפת קוקאין באופן גלוי, כבר לא מקובלת כפי שהייתה בעבר, ולא נחשבת כעניין אלגנטי כמו פעם, במיוחד לאחר התמונות המביכות של דוגמנית העל קייט מוס מסניפה קוקאין, שפורסמו ע"י של ה"דיילי מירור" הבריטי ב-2005.

מוס שאיבדה בשל כך חוזים השווים מיליונים, הצליחה לשקם את הקריירה שלה בזכות מעמדה המבוסס בעולם האופנה והסטטוס שלה כאייקון אופנה מוכר. היא התנצלה ("הייתי אנוכית וילדותית") והבטיחה להשאיר מאחור הרגלים אובדניים.

נעמי קמפבל - עצבנות והתקפי אלימות

בראיון חושפני שהעניקה נעמי קמפבל לרשת ABC ב-2004, הודתה דוגמנית העל בפני דיאן סוייר, שהקוקאין שאב אותה לתחתית ואם לא הייתה מצליחה להיגמל, לא בטוח שהייתה שורדת. החל מגיל 24 היא השתמשה בסם במשך מספר שנים, לאחר שהיה נגיש בכל מקום בו עבדה כדוגמנית.

השימוש עורר בה, כך סיפרה, עצבנות והתקפי אלימות והיא החליטה לנסות להיגמל. "הניצוץ שבעין כבה... ולא רציתי יותר להיות באותו מקום יותר ולחוות את הכאב". כיום היא אומרת שאין לה טענות לאיש והיא מאשימה רק את עצמה, אבל מאושרת שהצליחה להיפטר מן ההרגל, למרות שלא תמיד קל לה.

דונטלה ורסצ'ה - "התאבדות איטית"

דונטלה ורסאצ'ה שנגמלה מן הסם לאחר 17 שנות שימוש, סיפרה בראיון ל"ווג" האיטלקי באפריל 2005, שהיא עשתה חיים, "אבל דברים השתנו. ג'יאני כבר לא היה אתי והייתי צריכה לארגן את חיי מחדש, את החברה, את המשפחה".

לאחר עימותים עם בני משפחה וחברים, היא החלה תוכנית גמילה והצליחה להיפטר ממה שכינתה "התאבדות איטית". כיום היא מעודדת צעירים לנסות לפתור את בעיותיהם ללא שימוש בחומרים כימיים שבסופו של דבר, כך למדה מניסיון אישי, רק מסבכים את הדברים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

סופי אנדרטון - סינוסים הרוסים

הדוגמנית הבריטית סופי אנדרטון סיפרה בראיון מרגש ל-BBC, שנערך במאי 2004, על 10 שנות התמכרות לקוקאין, החל מגיל 17 כשהתחילה לעסוק בדוגמנות ופיתחה הפרעות אכילה. יחד עם בן זוגה לשעבר, כדורגלן צ'לסי, מרק בוסניץ', היא נהגה להישאר בדירתה ולהסניף קוקאין, לפעמים במשך שבוע ברציפות.

השניים נפרדו לאחר שאנדרטון אושפזה בעקבות תקיפה אלימה של בוסניץ', שגם הושעה מאוחר יותר ממשחקי מכדורגל למשך תשעה חודשים, לאחר שנכשל בבדיקת סמים. כיום, נקייה מסמים, מספרת אנדרטון שהקוקאין השאיר אותה עם סינוסים הרוסים, כאבי לסת, בעיות ריכוז, תיעוב עצמי ודיכאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully