וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיץ 09 מתחיל

אלישבע כספי

13.1.2009 / 18:10

ורסצ'ה מקדימים לצאת עם קמפיין קיץ שמשדר בריחה מהמיתון ומציג את קייט מוס במיטבה. יש להצטייד ברגליים של ג'יזל

הציפיות לעונת קניות חזקה ומשולחת רסן, כמו שמתרחשת בדרך כלל בארצות הניכר לקראת חג המולד, התבדו ונראה שההכנות של מעצבי האופנה לעונת הקיץ הן זהירות מתמיד. כולם מתכוננים לעונה הקרובה שעתידה להיות אחת הגרועות שידע ענף האופנה מזה שני עשורים.

מותגי אופנה מהגדולים שבענף מודיעים על קיצוץ במשרות, על סגירת חנויות, ביטול השתתפות בשבוע האופנה והצגת קולקציות מצומצמות יותר. ירחוני אופנה מקצצים תקציבים ומותגי אופנה לא מעטים, קטנים יותר, פשוט נסגרים. אפילו ההנחות הדרמטיות והמבצעים האטרקטיביים בבתי הכלבו היוקרתיים ביותר בחו"ל, שהתחילו הרבה לפני המועד המסורתי של אחרי החגים, לא משכו מספיק קונים.

אבל למרות הכל לאופנה תמיד יהיה ביקוש, גם בעיתות מיתון וכלכלה במשבר ובתוכה גם לאופנת עילית ומותגי יוקרה. ומכאן שקולקציות אביב-קיץ 2009 של מותגי האופנה הבינלאומיים כבר מוכנות ובעוד רגע יפרצו ויעלו הקמפיינים שמפתים לרכוש בגדים איכותיים כאילו אין משבר כלכלי עולמי ואין מלחמות. רק בגדים יפים, אקססוריז ומותרות.

קמפיין האביב של ורסצ'ה הוא אחד הראשונים לצאת. מצולמות בו קייט מוס וג'יזל בונדשין והצלם הוא מריו טסטינו הגדול. שום דבר לא רומז אפילו לשמץ של משבר בקמפיין הזה. להיפך, נדמה שאצל ורסצ'ה עשו הכל כדי להשכיח אותו, החל מהבחירה בפרזנטורים ובצלם שהם כידוע מהטופ שבתחומם, דרך הרקע הכחול השלו של הים והשמים, השיזוף הזוהר של הדוגמניות ושיערן הבלונדיני המבריק, המתנופף ברוח וכלה בשמלות הקטנות והנחשקות, בצבעים אלגנטיים של שחור ולבן, בעיצובה של דונטלה ורסצ'ה. כל אלה יחד משדרים נינוחות ויוקרה ואסקפיזם מוחלט.

מי ריטש אותך, אחות

בניגוד להרבה תמונות פפראצי שלה מהעת האחרונה, בהן היא נראית מוזנחת ועייפה, נראית קייט מוס בקמפיין הזה נפלא. כה נפלא עד שבמקומות מסוימים כמו בדיילי מייל הבריטי, רמזו לפוטושופ דרסטי שאיפשר את התוצאה המוצלחת ("האם זה לא הפוטושופ הכי חסר בושה שראיתם"? הם שואלים שם). במקומות אחרים פשוט ציינו לשבח את הגדולה שלה כדוגמנית, שמצליחה תמיד להדהים מול מצלמה. בכל מיקרה רק קייט מוס לבדה יודעת איך היא נראית באמת מול המראה.

מתוק ואדג'י

השמלות הקטנות והקצרצרות שמצולמות בקמפיין, מאפיינות את הקולקציה כולה, שדומה שתוכננה במיוחד עבור אמזונות ארוכות רגליים דוגמת ג'יזל ואחיותיה. המראה הכללי הוא סקסי ונוצץ כמו תמיד. דונטלה ורסצ'ה הצליחה בשנים האחרונות לגבש חתימת יד אישית, שהיא מעט פחות מופרזת וראוותנית מבעבר והרבה יותר נקייה ומתוחכמת. אולי המוטיב העיקרי של הקולקציה הוא דוגמה של לב, שברוב הדגמים מבותר ע"י רוכסן מתכתי. כך מתקבלת תוצאה שהיא גם מתוקה וגם אדג'ית באותה מידה.

מוטיב של לב שקוף מקשט גם את הארנקים וחלק מהנעליים של הקולקציה, והמוטיב הזה נראה בבגדים של מס' מעצבים לעונה הבאה, כולל מרק ג'ייקובס, שאת הגרסה שלו לשמלת לבבות, ויקטוריה בקהאם כבר הספיקה לחנוך בשבוע האופנה האחרון בניו יורק.

גם הרוכסן המתכתי, חוזר ומלפף חלק מהשמלות הצמודות. רוב השמלות בקולקציה של ורסצ'ה, למעט השמלות הארוכות והנשפכות שאף הן אופייניות לבית האופנה הזה, מעוצבות בצורה מאוד מובנת וארכיטקטונית, כשמותניים דקים מדגישים לפעמים חצאית זוויתית מפוסלת, אבל בגזרה מדויקת ולא מוגזמת שמחמיאה לגוף. יש בקולקציה החדשה הרבה בדים נוצצים בגוונים מתכתיים של כסף וזהב. באופן שהוא אולי פרדוקסלי לאווירת המשבר הכלכלי.

בנוסף יש אצל ורסצ'ה צבעי ורוד, צהוב ותכלת בוהקים. צבעים אופטימיים כדברי דונטלה עצמה. מוטיב נוסף מהקולקציה הזאת שאף הוא מכוון לאווירה של חופש, חופים וים, הם ההדפסים הקיציים של כוכבי ים, צדפים ומדוזות שבתוכן פרצוף נערה (הסמל האיקוני של ורסצ'ה) שצוירו ביד ע"י המאיירת ג'ולי וורהובן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully