וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמלה שתבלע אותך

לירוי שופן

22.1.2009 / 13:33

שמלה שניראת כמו פקעת של תולעי משי והדפסים משוגעים שמובילים לטיקים בעין. מותג אופנה בריטי קיצוני ששווה להכיר

את עולם ההשראות ההזויות של המעצבת השבדית קרולינה קלינג, מרכיבים חלומות סוריאליסטיים עם אופי אגדתי. המעצבת הגרפית יזמה במזרח לונדון ב-2006 את מותג בגדי הסטריט האוונגרדי שלה: Kling by Kling, ומאז מעצבת בגדים עם הדפסים כאוטיים צפופים בגזרות שמטשטשות את קווי הגוף ולוקחות אותו למקום זר ובלתי מוכר, הרחק מהמיינסטרים.

מספרים שמכנים את העיצובים שלה "ויקטור ורולף על אסיד" וקשה למצוא ביטוי הולם יותר לקונסטרוקציות המופרעות שהיא מפיקה זו העונה הרביעית. קולקציית קיץ 2009 שהיא מציגה בימים אלו נקראת "ספארקלינג נייטס", והיא נראית כמו פנטזיה קרקסית חלומית במיוחד. יש בה חוצנים בדמות שמלות קוקון (cocoon), מכנסי שרוואל נפוחים וליצניים, גלימות ושכמיות מאגדה עתידנית על מוקיוני חצר.

העבודה של קלינג לא מאוזנת. לעיתים קרובות היא מעלה תהיות על שאלת המינון, אבל היא מהבודדות שבאמת מתייחסת לאופנה כמדיום תלת מימדי ולחלוטין משתוללת על כל מימד – עם צבע, צורה ונפח. העבודה שלה בקלות יכולה להטריד - מי רוצה להיראות כמו הר עם הדפסים שמביאים סחרחורת - אבל היא אמנית ללא ספק שמצליחה להגיע למקומות מופשטים, כמו חלומות הלילה, לתת להם ביטוי עלי אדמות.

קלינג גם לוקחת פריטים של חברות אופנה אחרות, כמו H&M, ריבוק, ומיישמת עליהם את הדפסי הקלידוסקופ שלה, שהופכים כל דבר לפוטומונטז' שאף אחד מהם לא ציפה לו. היא דוגמה ליצירה אמנותית שיש בה גם ווייבים אמיתיים של מרד וגם הבנה מסחרית של עולם האופנה - היא זוכה ללא מעט הערכה במקומות הנחשבים והפחות "נוצצים לריק" של התעשייה. בעברה היא גם עצבה פריטים אחרים, כמו נעליים, טבעות ועד חדרי מקלחת ומצעי מיטה ותלבושות לסרטים ווידאו קליפים. האתר שלה,שמגלה שהיא גם מעצבת גרפית מוכשרת כצפוי, מאד שווה ביקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully