וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדוקומנטרי על אנה וינטור

21.1.2009 / 21:31

סרט חדש המוצג בפסטיבל סאנדאנס, מגלה האם באמת השטן לובשת פראדה וסוקר באופן יוצא דופן את התנהלותה של וינטור במערכת ווג, במשך 8 חודשים

בצעד נדיר החליטה אנה וינטור לפתוח את דלתות משרדי מגזין ווג האמריקאי, ולהשתתף בסרט דוקומנטרי חדש שנראה בהצגת בכורה בפסטיבל סאנדאנס, שנפתח השבוע. הסרט במרכזו עומדת וינטור, נקרא "מהדורת ספטמבר" והוא מלווה את היערכות המגזין במשך 8 חודשים לקראת הוצאתו לאור של גיליון ספטמבר, שהוא הגדול ביותר בשנה.

במאי הסרט R.J. Cutler (העומד מאחורי הסרט הדוקומנטרי המועמד לאוסקר 'חדר מלחמה', על המירוץ לנשיאות של ביל קלינטון), קיבל גישה נדירה למשרדי ווג הממוקמים בטיימס סקוור בניו יורק, כשהוא עוקב באופן צמוד אחר פעולותיה של וינטור והמנהלת הקריאטיבית של המגזין, גרייס קודינגטון.

"הייתי מופתע מרמת ההשפעה של וינטור על תעשייה הזו", אמר Culter, שהחליט לעשות את הסרט אחרי שנתקל במאמר שנכתב על וינטור. "אתה יכול לעשות סרט בלי ברכתו של סטיבן ספילברג ואתה יכול להוציא לאור תוכנה בלי ברכתו של ביל גייטס, אבל אתה לא יכול להעלות על המסלול שמלה שעיצבת בלי ברכתה של אנה וינטור", הוא אומר. "חייבים לראות את זה כדי להאמין".

בסרט מדברת וינטור על אביה, צ'ארלס, עורך לשעבר של העיתון London's Evening Standard, שפרש אחרי שהעבודה הביאה אותו לנקודת רתיחה. "אני חושבת שכשאני מוצאת את עצמי ממש ממש עצבנית בעבודה, אני מרגישה לפעמים שהגיע הזמן לעצור", אומרת וינטור, 59, מבלי לרמוז האם שעתו של הזמן הזה הגיעה. בזמן האחרון גוברות השמועות בתעשיית האופנה, על פרישתה הקרבה של וינטור ועל כך שברק אובמה שוקל למנות אותה לשגרירת ארה"ב בצרפת.

הקולגות שלה בווג מתארים אותה כ"אפיפיור של האופנה" ומודים שהיא "לא חמה וידידותית", למרות שווינטור עצמה חושבת שהאנשים מסביבה דווקא משועשעים מהעבודה שלה ומי שלועג לאופנה עושה את זה כי הוא מפחד ממנה. "זהו סרט שכולו של Cutler", סיפרה וינטור ל- Women's Wear Dail, "ואני רוצה שזה יהיה ברור שהיה לו חופש מוחלט לעשות את הסרט כמו שהוא ראה לנכון וזה לא שווג באיזושהי דרך עמדה מאחוריו ואמרה לו מה הוא יכול או לא לעשות".

Cutler פתח במגעים עם וינטור בנוגע לאפשרות להפיק סרט דוקומנטרי על ווג, ב-2005 והוא צולם במהלך 2007, כשהוא מצהיר שלא נתקל בהתנגדות מיוחדת מצד ווג כדי לצלם את הסרט. הוא אמר שווינטור וקודינגטון אהבו את הסרט, מלבד מספר השגות. "וינטור היתה מעדיפה לראות יותר גרסת-ווג של הסרט, בעוד העניין שלי הוא במציאות כפי שהיא".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully