וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגנון התל אביבי

הגר ליינקרם

26.1.2009 / 6:50

כן, אנחנו בתל אביב עדיין מתרגשים מבגדי רטרו, מעט ילדותיים, ונשייים בהפוכה. בסוף זה יעבור לנו. בגדי החורף של קרן גרוס

המעצבת קרן גרוס (30), סיימה את לימודיה בשנקר ב-2004, מאז היא עובדת ומייצרת קולקציות מצומצמות שנמכרות בחנויות בגדי מעצבים רבות. האופי והקו הבולט של העיצובים שלה הם וינטג' הנושק לרטרו. כלומר בגדים עם אופי סנטימנטלי, מטען רגשי ומימד נוסטלגי מסוים.

הקולקציה הנוכחית של גרוס מצומצמת למדי. בין הפריטים מספר זעיר של חולצות, דגם בודד של חצאית שמגיעה במספר צבעים וסוגי בד ושמלה שמגיעה עד הברך, עם חגורת גומי רחבה במותן ושילוב של בד שיפון בצווארון. השמלה מגיעה במספר צבעים, וכאשר היא מופיעה בגרסת השמנת ועשויה בד מבריק המשתלב עם השיפון השקוף, היא הופכת לשמלת ערב נוצצת.

הפריט המוצלח ביותר בקולקציה היא חולצה יומיומית, עם הדפס של שלוש שורות של לבבות סביב מפתח החזה בדוגמת שרשרת. הלבבות המודפסים הם בפטרן של בד תחרה והם נעים בגודל משתנה מקצה לקצה. "גזרתי לבבות תחרה בדיוק בגדלים משתנים, הדבקתי ועשיתי זירוקס, זה עבודה מאוד לואו-טקית. אני מתארת לעצמי שאפשר לעשות את זה בפוטושופ בחמש דקות אבל ממש עבדתי לאט וגזרתי כל לב בנפרד".

הלבבות הם מוטיב גרפי בולט בעיצובים של גרוס ומופיעים בחולצה נוספת בה רקומים בשורה לבבות אדומים על קו החזה המחבר בין שני חלקי בד שונים. הבד העליון אף הוא עשוי בדוגמת לבבות ומאזכר גופיות לבנות פשוטות כמו של ילדות.

מכל הלב

ניראה שגרוס מתחברת לאלמנט גרפי ראשוניים ובסיסיים כמו למשל משחק קווי של אלכסונים.

למה דווקא לבבות?
"את הבד עם הדוגמאות של הלבבות, קניתי כבר לפני שנה. זה קשור לדברים שתמיד אני חוזרת אליהם, בקיץ זה היה כוכבים. תמיד יש אצלי חלוקה למשטחים ומשחק של שקיפויות. זה משהו שאני נהנית לשחק איתו, להזיז קווים זה כיפי".

עבור גרוס זוהי הקולקציה השביעית שהיא משחררת ועל כן זה מעט משונה שבתקופה בה הרבה מעצבים צעירים לא יכולים להתאפק מלפרוץ אל השוק בסערה, וכתוצאה מכך חנויות מעצבים צצות כמו פטריות אחרי הגשם ומתחמי האופנה הולכים וגדלים - גרוס עצמה לא נלהבת מהרעיון לפתוח חנות.

זה עקרון אידיאולוגי לא לפתוח חנות?
"זה לא עקרוני אבל אני לא רוצה חנות. זה קשה. אבל גם כשיש לך חנות יש קושי. מסוג אחר. זו התעסקות שנורא נורא לא בא לי לעשות. התחלתי לעשות אופנה מתמימות וככל שאתה עובד יותר אתה מגלה שיש כל כך הרבה דברים שלא קשורים לדבר עצמו – הכנת הבגד, וזה מה שהכי מעניין אותי"

אין לך חנות ואת אומרת שאת מאוד קשובה ללקוחות, איפה את פוגשת אותן?
"אצלי בסטודיו. ואני גם משתתפת במכירות ביתיות ומגיעה לחנויות המעצבים בהן אני מוכרת, מתעניינת ושואלת על התגובות. אני גם מקפידה לעבוד עם אנשים שנעים לי לעבוד איתם. אני עדיין לא מוכרת בחנויות גדולות וכך יוצא שאני מכירה את האדם שמוכר את הבגדים שלי וזה מאוד חשוב לי. ככה אני חושבת שצריך לעשות את הדברים, זה גם נעים וגם עושה את העבודה – זה פשוט עובד".

טווח מחירים:
החל מ- 260 ¤ לחולצה ועד 660 ¤ לשמלה

ניתן להשיג אצל המעצבת, קרן גרוס, 054-6344810 או בחנויות:
בוטיק "אמה", סוקולוב 22 רמת השרון, שנקין 15; "אילוצ'קה", לבונטין 19; "גוסטה", ז'בוטינסקי 19; "טנטי בקי", בר כוכבא 63; "החנות שליד", דיזינגוף סנטר - תל-אביב; "ריפ", הרצל 192 רחובות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully